Flere som allerde har fått legetime/jordmortime eller har vert?

Engel

Forelsket i forumet

Hvor langt var dere/er dere på vei når det er kontroll for første gang?

Selv har jeg time til legen for første gang på onsdag og da er jeg 7+6. jordmortimen er 28 mars og da er jeg 11 uker på vei.

Kjenner jeg gleder meg men også gruer meg litt med tanke på om alt bare står fint til

Jeg skal til legen på onsdag og da er jeg 6+4, men det er egentlig bare for å få en sykemelding. Vet ikke om han tar noen særlig kontroll med det samme?

Jeg skal til legen på onsdag da er jeg 10 uker. Jordmor er visst vanskelig å få tak i på tlf her...

Toneliza skrev:
Jeg skal til legen på onsdag og da er jeg 6+4, men det er egentlig bare for å få en sykemelding. Vet ikke om han tar noen særlig kontroll med det samme?

Min erfaring er at de pleier å ta kontroll samtidig:) Jeg var hos legen pga noe i det ene svangerskapet og var ikke mer enn 5 uker på vei, men han tok første kontrollen ettersom det er greit og ha helseskjemaet klart når en skal til jordmor

Søtnos* skrev:
Jeg skal til legen på onsdag da er jeg 10 uker. Jordmor er visst vanskelig å få tak i på tlf her...

Håper du får tak i henne

Jaja, kjekt å ta det med det samme da 

Engel skrev:

Toneliza skrev:

Min erfaring er at de pleier å ta kontroll samtidig:) Jeg var hos legen pga noe i det ene svangerskapet og var ikke mer enn 5 uker på vei, men han tok første kontrollen ettersom det er greit og ha helseskjemaet klart når en skal til jordmor

Engel skrev:

Søtnos* skrev:

Håper du får tak i henne

Ja nå er jeg temmelig lei av å ringe og ringe... Jordmor er her kun 2 dager i uka....
Ser for meg at jeg er i fødsel før jeg får tak i ho

Ja, jeg har vert på kontroll. Var på torsdag, da var jeg 8 uker på vei. Skulle verken til jordmor eller lege før jeg hadde vert på ordinær ul, så det blir en stund til neste gang. 

Jeg har ikke ringt enda. Gidder ikke før jeg nærmer meg 12 uker. De ville ikke ha meg inn før sist gang. Jordmor tror jeg at jeg hopper over denne gangen. Sist så målte hun og legen så forskjellig på magemålene og det skapte mye unødvendig stress og bekymringer. Legen holder til rett borti gata så det er det enkleste :D

Var hos legen da jeg var ca 7 uker og skal igjen når jeg har rundet 10 uker. På første besøket var det ikke meningen at jeg skulle på kontroll, men det bare ble sånn. Tok mange blodprøver, fikk gravidboka også skulle legen fylle ut skjemaet til neste gang. Neste besøk trodde han at vi skulle lytte etter hjertet (jeg syns det er litt vel tidlig og ikke veldig nødvendig for min del, kan lytte hjemme hvis jeg vil etterhvert).
Hadde tett oppfølging sist og tror jeg kommer til å ha det denne gangen også...

Har vore på lege ein gong, men d var kun for å få sjukemelding. Va bare 4+5 elle någe då, tok masse blod av meg men ikkje någe mar.

Nå ska eg t lege imårå igjen for å forlenga sjukemeldingå, så rekne me at hu tar fysste kontrollen då, og at eg får skjema og alt d der. E 9 veker idag.

Sist var eg sjå lege ca kvar 4-5 veke for å ta blodprøve siden eg kan danne antistoffer mot spiren... Dropper jormor denne gongen. Like ikkje hu som e ansatt i kommunen vår.

Vært hos lege men det var pga oppkast/vektnedgang.. så snakka jeg med han på tlf og da ga han meg ny time. Han sa at da kunne vi like gjerne ta første kontroll da, og at jeg skulle ta med urinprøve. Selv om det er tidlig da. Men det er nok at han vil sjekke om jeg allerede utvikler/har utviklet svangerskapsdia siden jeg fikk det ganske tidlig sist og måtte bruke insulin. Jordmor gidder jeg ikke blande inn, for så snart sukkeret stiger blir alle kontroller flyttet til sykehuset.

Søtnos* skrev:

Bor du i vestfold du også? hihihih

Jeg var første gang hos legen da jeg var 6+3... Men sjekket ingenting.. Skal dit på mandag , da er jeg 11 uker :)

Skal til legen på første svangerskapskontroll neste fredag, da er eg 8+5 :)

jeg var hos legen og tok noen HCG tester helt i starten av svangerskapet, i tillegg er jeg annenhver uke hos gyno på ultralyd... 

Hadde egentlig første jordmortime i dag, 8+4, det var en time jeg satt opp med spiren jeg mistet, og jeg avlyste den men det fikk de visst ikke helt med seg. Men med en syk snuppe kunne jeg ikke gå, så har fått det utsatt til ca 16 april! Da er jeg ca 14+4 så det passer jo ganske bra igrunn :) 

Skal bestille første time hos lege om ca 2 uker... Man bestiller time på sms kvelden før, og første legetime i svangerskap skal være mellom uke 10 og 12...  

:)

Er i 9 uke nå, av en eller annen grunn får jeg meg ikke til å ringe legen en gang, lurer på om det er siden jeg mistet sist, og er redd det skal være noe galt denne gangen også, bør vel kanskje ringe.......i morgen kanskje........

Barnslig skrev:
Er i 9 uke nå, av en eller annen grunn får jeg meg ikke til å ringe legen en gang, lurer på om det er siden jeg mistet sist, og er redd det skal være noe galt denne gangen også, bør vel kanskje ringe.......i morgen kanskje........

emoticon Denne gangen er det vår tur *klem* De små spirene våre skal bli akkurat der de er, og vokse seg store og sterke! 

Jeg skal til legen i uke 11, og legen sa at jeg godt kunne ta kontakt me jordmor slik at jeg fikk time med henne også i uke 11. Da skal jeg ta prøver osv. Nå er jeg i uke 8,2

Jeg har vært på legen pga sykmelding tidligere i uke 5, og da fikk jeg helsekort og gravidbok.

Jeg hadde første kontroll hos legen i uke 10 og fått jordmor time 22 mars og er vel da rundt uke 13 :)

Jeg var til første kontroll i uke 6, bare for å be om tidlig UL. Det fikk jeg, og skal dit på mandag, da er jeg 10 uker. Så tar vi resten derfra...   hadde jeg slappet helt av, hadde jeg nok ikke tatt noen kontroll før en jordmortime mellom uke 12 og ordinær UL.

Husker ikke helt, men når begynner egentlig jordmora å måle magen? Noen som husker?

Back
Topp