flere små som..

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
slår fælt?? :((
Casper er fæl til å slå meg og sambo.. klore, rive i håret osv...
men aldri på dagmammaen ....

Blir så utrolig lei meg..

og når casper slår seg og begynner å gråte tar jeg han opp fro å trøste og da slår han på meg da også. Akkurat som om det er jeg som har forårsaket smerten :S :((

Jakob syns det er morsomt når noen sier au, så det er jo ikke så bra.. Hehe. Han hadde en periode der han syns det var gøy å slå oss. Men vi sa rolig nei og gav ellers ingen oppmerksomhet. Nå har det gitt seg. Skjønner godt at du syns det er trist. Men det er vel en periode som med så mye annet..

Her er det ikke så mye slåing, men han biter innimellom.. Sykt frustrerende=S
Men  prøver å si nei, sette han vekk og gir han ingen oppmerksomhet etter det =) Håper det gir seg snart.. Men de gjør det nok (slåing og biting) fordi de ikke kan snakke skikkelig enda.. Frustrasjon som kommer ut som sinne =)

Hadde en periode hvor hun var fæl til å sparke når vi skiftet bleie og klype.
Det er desverre oss foreldrene det går hardest utover, og stort sett så er det uttrykk for frustrasjon.
De har jo lite språk ennå, så man må vel bare være flinke til å si nei og holde tilbake, samtidig som man forsøker å knekke koden på hva som utløser det.
Jeg måtte begynne å si ifra 2 min før vi skulle ting, at nå skal vi det og det, og be henne om å gå dit selv, for løftet jeg henne så ble det kloring.
Hun måtte få velge ting selv, og være med på å bestemme, det gikk ikke ann å kjøre ting over hodet på henne.
Ellers fikk vi også ofte "straffen" hvis hun slo seg, men da satte jeg meg på huk ved siden av og snakket med henne. Spurte om hun hadde lyst på kos osv.
Hun vil stort sett ikke ha trøst om hun slår seg, bare få sitte litt alene. Så kommer hun traskende når hun er klar :)

Det går over snuppa, men jam, det gjør vondt og man blir fryktelig lei seg.
Han mener nok ingenting med det, og tipper at det er et tegn på frustrasjon.

Det løser seg sikkert snart :) Kleeeeem

takk for svar jenter!! emoticon

håper det gir seg snart! emoticon  ikke noe hyggelig altså! Krysser fingrene for at det bare er en trass-fase de skal igjennom disse små...

Han gjør det ikke nå lenger, men han hadde en fase der han gjorde det. Det hadde søstera også. Tror det er en fase som mange, om ikke alle, småtasser går gjennom. Ikke bli lei deg, for det har du ingen grunn til. Men frustrerende det er det! Har også vært gjennom en fase der han ikke har hørt nei i det hele tatt og bare gjort det som ikke er lov.Denne fasen er ikke over enda, men det er mye bedre enn det var. :)

Forstår du blir lei deg, men det er nok bare en fase. Småen her lugger og kan også slå. Selvfølgelig frustrerende og litt flaut. Men han her lugger og slår hvis han ikke får vilja si, er sliten el hvis noen små låner lekene hans litt for mye.. Forteller han hver gang, stille og rolig, at det ikke er lov.. Det syns han ofte er morsomt.. Håper det når inn snart.. Jeg tenker ofte,- hva slags frustrasjon  kan det være??
Er C aldri sånn når han er hos dagmamma - med andre barn?

Casper slår andre barn så fort han vil ha en leke fra det andre barnet eller noen tar fra han leken sin.. :((

Dagmammaen har aldri blitt slått av casper..

jeg tenker også; hva slags frustrasjon er dette?? men så tenker jeg jo selvfølgelig at det er min skyld... det er jo ikke det, men typisk mammma-tankegang!

*MommyToBe* skrev:
Casper slår andre barn så fort han vil ha en leke fra det andre barnet eller noen tar fra han leken sin.. :((

Dagmammaen har aldri blitt slått av casper..

jeg tenker også; hva slags frustrasjon er dette?? men så tenker jeg jo selvfølgelig at det er min skyld... det er jo ikke det, men typisk mammma-tankegang!

Det at han slår andre barn kan rett og slett bare være mangelen på motorikk og kommunikasjon.
Når han slår deg så tenker jeg at det passer han dårlig at du gjør sånn eller sånnt il tider.
De tar det jo hardere utover oss, men heldigvis så vil det roe seg vennen :)
Lett å bli lei seg, men det trenger du ikke. Det er jo ikke noe galt du gjør :)

Back
Topp