Flere sliter med søvnproblemer?

Emmie L ✿

Forelsket i forumet
Oktoberbarna 2021♡
Hei, tenkte jeg sku høre om det er flere som sliter veldig med søvnen nå i tredje trimester? Jeg er 27+2 så starter vel mitt tredje trimester om ca. en uke, men har de siste ukene begynt å slite veldig med søvnen. Et eksempel er at jeg er veldig trøtt om kvelden og legger meg sammen med samboeren min, våkner 2 timer senere og er KLISS våken og står opp. Våken da i 2-3 timer og blir veldig trøtt igjen og prøver å legge meg, men ender opp å ligge våken i senga i 2 timer til før jeg sovner…. Nettene blir ofte slik og det ødelegger veldig på døgnrytmen min som jeg prøver å holde litt styr på. Er 100% sykemeldt så har ikke noe jobb å gå til, men prøver å opprettholde mest mulig av en normal hverdag men en noenlunde bra døgnrytme. Men kroppen samarbeider ikke :arghh:

Er veldig vanskelig og slitsomt fordi jeg ER trøtt, og jeg tenker ikke på noe spesielt men fortsatt får jeg ikke sove o_O blir sånn at jeg ligger i timesvis å ruller meg fra side til side, og ender opp med å vekke kjæresten når han skal på jobb på morgenen, så får jo ganske dårlig samvittighet for det, huff:schocked028 I tillegg ligger hun lille i magen å sparker på det hardeste når jeg våkner og ligger å snur og vrir på meg, og det gjør det jo automatisk litt vanskeligere å finne ro og sove. Nå skal det sies at jeg går endel på do på natten også som nok forstyrrer nattasøvnen min. Må vel bare konkluderes med at svangerskapet er ikke alltid en dans på roser? hehe ;)

:anyone

Har vært sånn veldig lenge her. Må opp for å tisse 2 ganger i løpet av natta også, så... ><

Våkner hver time... må dog ikke oppå tisse:p

Mange oppvåkninger hver natt. Må tisse et par ganger, våkner med følelsen av å ikke få puste hver gang jeg legger meg på ryggen, kramper i hoftene fordi jeg ikke kan rette de ut i løpet av natta, ulike drømmer og magekramper. Hadde så mye takvise magekramper en natt forrige uke at jeg begynte å lure på om det var rier

Slik er det til meg også, ikke så ille preget som deg, men blir liggende våken. Kan bli liggende i senga og bare surfe på internett, også sovner jeg på
Morgenkvisten. Er våken bare en times tid, men alikevell. Jeg tenker det er helt ok i forhold til at det etterhvert nå
Vil bli en del våkenetter uansett, men det er forferdelig mange tanker som surrer i hodet , og jeg merker på samme tid at jeg også er mer sårbar om natten :happy:

Skjønner nå hvorfor de med barn sier «nyt søvnen mens du kan»… Det har blitt vanskeligere å finne komfortabel stilling, alt er tyngre. Er nå i uke 30+2. Sliter veldig med å falle i søvn, selv om jeg er trøtt når jeg går til soverommet… Har nå 2u ferie, og har kun en liten deltidsjobb ved siden av gradert ufør, men allikevel frustrerende.

Er det andre som får magesyre opp halsen og ikke klarer å sove igjen før man har kastet opp? Har nå hatt to hendelser på én uke hvor jeg har begynt å hoste fælt etter at magesyre har begynt å gå oppover halsen, også klarer jeg ikke stoppe før jeg har kastet opp....

Mange oppvåkninger hver natt. Må tisse et par ganger, våkner med følelsen av å ikke få puste hver gang jeg legger meg på ryggen, kramper i hoftene fordi jeg ikke kan rette de ut i løpet av natta, ulike drømmer og magekramper. Hadde så mye takvise magekramper en natt forrige uke at jeg begynte å lure på om det var rier

Høres ikke nå behagelig ut! Har begynt å ha mange rare drømmer jeg også, men heldigvis ikke plaget med mye magekramper. Litt luftsmerter innimellom som er vonde, men ellers ok til nå :) Vi skal nå slite med litt av hvert vi gravide, men alt er jo verdt det når lille nusket kommer :Heartpink

Slik er det til meg også, ikke så ille preget som deg, men blir liggende våken. Kan bli liggende i senga og bare surfe på internett, også sovner jeg på
Morgenkvisten. Er våken bare en times tid, men alikevell. Jeg tenker det er helt ok i forhold til at det etterhvert nå
Vil bli en del våkenetter uansett, men det er forferdelig mange tanker som surrer i hodet , og jeg merker på samme tid at jeg også er mer sårbar om natten :happy:

Huff, man blir jo så døgnvill etterhvert selv om man veldig gjerne sku ønske at man fikk en normal nattasøvn:( Jeg fikk 6 timer med deilig søvn inatt, våknet bare en gang men var rask å knipe igjen øynene for å ikke våkne helt! Jeg mener jeg leste en plass at i tredje trimester kan dårlig nattasøvn med mye oppvåkninger være at den gravide kroppen din forbereder deg på de mange våkennettene som kommer når barnet er født. Gir jo mening det da!

Skjønner nå hvorfor de med barn sier «nyt søvnen mens du kan»… Det har blitt vanskeligere å finne komfortabel stilling, alt er tyngre. Er nå i uke 30+2. Sliter veldig med å falle i søvn, selv om jeg er trøtt når jeg går til soverommet… Har nå 2u ferie, og har kun en liten deltidsjobb ved siden av gradert ufør, men allikevel frustrerende.

Skjønner deg veldig godt og føler virkelig med deg! Hvis du ikke har det fra før av, så anbefaler jeg virkelig Bbhugme gravid - og ammeputa. Jeg bruker den hver natt og mye på dagen også, har virkelig vært en redder for meg i svangerskapet. Kjæresten likte den også så godt, han hadde aldri sove så godt som han gjorde når han fikk prøvd den. Så for å ha min i fred bestemte jeg meg å kjøpe en til han i bursdagsgave :playful: Nå ligger vi med hver vår, hehe!

Er det andre som får magesyre opp halsen og ikke klarer å sove igjen før man har kastet opp? Har nå hatt to hendelser på én uke hvor jeg har begynt å hoste fælt etter at magesyre har begynt å gå oppover halsen, også klarer jeg ikke stoppe før jeg har kastet opp....

Har ikke store plager med magesyre annet enn når jeg har spist litt feit mat som laks eller noe med generelt mye fett i seg. Men slik var det før jeg ble gravid også, har alltid brukt å holde meg mest mulig unna feit mat. Men forverret seg noe i graviditeten. Blir veldig sur i halsen men ikke så ille at jeg kaster opp. Du har vel prøvd noen halsbranntabletter for å lindre smerter? :)

Har vært sånn veldig lenge her. Må opp for å tisse 2 ganger i løpet av natta også, så... ><

Jeg våkner kanskje 1-2 ganger for å tisse om natten. Husker i første trimester våknet jeg faktisk flere ganger enn jeg gjør nå for at blæra var sprengt. Man sku tru det var litt mer motsatt - men så har jeg ca. 3 mnd igjen så er enda tid :D

Huff, man blir jo så døgnvill etterhvert selv om man veldig gjerne sku ønske at man fikk en normal nattasøvn:( Jeg fikk 6 timer med deilig søvn inatt, våknet bare en gang men var rask å knipe igjen øynene for å ikke våkne helt! Jeg mener jeg leste en plass at i tredje trimester kan dårlig nattasøvn med mye oppvåkninger være at den gravide kroppen din forbereder deg på de mange våkennettene som kommer når barnet er født. Gir jo mening det da!

Så godt å høre at du har fått sovet godt i natt :Heartred Ja jeg tror det er mye i det, sender er godt med denne treningen i forkant nå :happy:

Våkner 1-2 ganger for å gå på do, 2-3 ganger foe å snu meg da jeg visner vekk i foten av å ligge for lenge på en side, og så noen ganger våkner jeg av leggkramper også.. men sover mellom der da:hilarious: sjelden jeg er våken hele natta..

Har ikke store plager med magesyre annet enn når jeg har spist litt feit mat som laks eller noe med generelt mye fett i seg. Men slik var det før jeg ble gravid også, har alltid brukt å holde meg mest mulig unna feit mat. Men forverret seg noe i graviditeten. Blir veldig sur i halsen men ikke så ille at jeg kaster opp. Du har vel prøvd noen halsbranntabletter for å lindre smerter? :)
Bruker per nå Gaviscon tyggetabletter og synes de hjelper veldig frem til jeg har sovnet, men virkningen på de varer jo ikke hele natten.... alt ble bedre og roligere etter å ha kastet opp, så sovnet jo fort igjen, men sitter jo dagen etter med "støl" mage :oops:

Bruker per nå Gaviscon tyggetabletter og synes de hjelper veldig frem til jeg har sovnet, men virkningen på de varer jo ikke hele natten.... alt ble bedre og roligere etter å ha kastet opp, så sovnet jo fort igjen, men sitter jo dagen etter med "støl" mage :oops:

Huff, hørtes ikke noe koselig ut! Bruker også Gaviscon når jeg iblandt opplever halsbrann, men kanskje du kan prøve noen andre halsbrann tabletter som taes som en «kur»? Vet at det kan hjelpe å nøytralisere mageinnholdet kontinuerlig, ettersom man tar en tablett hver dag. Er usikker på hva slags merker som er trygge for gravide, men dette vet nok jordmor eller lege :)

Våkner 1-2 ganger for å gå på do, 2-3 ganger foe å snu meg da jeg visner vekk i foten av å ligge for lenge på en side, og så noen ganger våkner jeg av leggkramper også.. men sover mellom der da:hilarious: sjelden jeg er våken hele natta..

Det høres ut som min type natt også, hehe. Har begynt å oppleve leggkramper de siste 3 ukene, er kjempe vondt jo! Kjennes ut som hele muskelen i leggen trekker seg sammen, må røyse meg fort opp i sengen for å strekke ut foten. I tillegg er man støl i flere dager etterpå akkurat som man har hatt legday :eek:

Back
Topp