Flere senaborter pga infeksjon i fosterhinnene

Bebe2020

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Maiblomstene 2020
For noen uker siden gikk jeg igjennom min andre senabort pga infeksjon i fosterhinnene (chorioamnionitt).
Første senabort (uke 21) skjedde i 2015 da jeg opplevde en tidlig vannavgang og måtte sette i gang fødselen da jeg begynte å få feber. I 2016 fikk jeg et friskt barn. I fjor sommer hadde jeg en tidlig spontanabort (uke 6). Nå var jeg i uke 17 da jeg fikk en blodforgifting som var forårsaket av en betennelse i fosterhinnene. Jeg måtte derfor føde babyen.
Nå er jeg redd at det er noe med meg som gjør at jeg fikk disse infeksjonene, og at det kan gjenta seg - jeg har mistet to barn og hatt en livstruende sykdom.
Flere som har opplevd flere senaborter pga infeksjon? Hvordan klarte dere å takle sorgen og frykten, og ble dere gravide på nytt? Klarte dere å skyve frykten for at det kunne ende med en ny infeksjon til side? Har noen opplevd en solskinnshistorie?

Ååå så trist å høre :( Beklager at sånt har skjedd deg! Jeg har ikke hatt noen senaborter (tvi tvi), så har ingen tips til deg, men kjenner sorgen du har! Man må ta dag for dag, rett og slett. Kjenn på følelsene, ikke gjem dem bort. Den eneste veien gjennom helvete er nettopp det, gjennom. <3

Så forferdelig trist å høre! Har akkurat mistet i senabort og venter svar på alle blodprøvene. Hvor lang tid gikk det før du fikk vite grunnen?
Jeg mistenker at det er livmorhalssvikt her men jeg har hatt en infeksjon i store deler av svangerskapet som føles som en urinveisinfeksjon men som ikke slår ut på testene. CRP kun på 9.

Så forferdelig! Fødte sønnen min 24+0 pga en infeksjon, og de klarte ikke stoppe fødselen. og veldig redd å opplevde det igjen. Skal kreve utrolig god oppfølging.

Så utrolig trist å høre, jeg kan dessverre veldig lite om sånt. Men vil gi deg en kjempegod klem og litt styrke! :Heartbigred

Back
Topp