Flere med veldig

Perna

Glad i forumet
Kvalme?? Jeg er kvalm hele dagen jeg, skjønner ikke de som kaller det for morgen kvalme. Jeg har vært sykmeldt noen dager pga ryggen, men vet ikke hvordan jeg skal klare å jobbe med denne kvalmen. Helt frem til for 1 uke siden, hadde jeg ikke noe kvalme. Men nå plutselig er jeg mer kvalm enn jeg var forrige gang. Brekker meg bare ved tanken på mat. Får nesten ikke i meg noe mat heller, selv om jeg prøver å spise så mye jeg klarer.

Ikke angrip meg helt men jeg har hørt rykter om at antishistaminer skal hjelpe mot kvalme. Altså allergi tabelleter OG ja man kan gå på dem det har jeg allerede forhørt meg med legen om da jeg selv er svært avhengig av allergimedisin for å fungere til daglig. 

Det er snakk om at noen av førstegenerasjons antihistaminer skal dempe sterk kvalme. Så dersom det vedvarer og blir veldig ubehageli går det jo an forhøre seg med hva legen mener om dette. Jeg må ærlig si jeg ikke er mye kvalm enda er 6 uker idag. minimalt med kvalme og jeg tar allergitabelett daglig.

har ikke undersøkt så mye men går jo an å forhøre seg litt :) i tilfelle det faktisk skulle funke ;)

Ja, stort sett kvalm hele tiden med mindre jeg sover og i de først fem min etter jeg våkner. Holder det i sjakk med å tvinge i meg mat hele tiden, men må spise litt og litt. Spiser jeg for mye blir jeg enda mer kvalm. Er så matlei og har jo ikke lyst på mat når jeg er kvalm, men må jo funke for å kunne være der litt for mini. Sist tok jeg reisesyketabletter, men de er jo sløvende og jeg legger meg allerede ganske tidlig nå får tiden.

hei!
jeg er også kvalm hele dagen... begynner med at jeg kaster opp på morgenen...
men er bare kvalm resten av dagen. veldig godt å sove da jeg ikke kjenner at jeg er kvalm da. jeg må spise for å holde det i sjakk, og er uuuutrolig lei av mat... har drops som jeg kan ta hele tiden. utrolig vanskelig med arbeid, men prøver så lenge jeg nogenlunde får til å ha d i sjakk, med drops, kjeks og frukt på arbeid.....
har fortalt på arbeid idag at jeg er gravid, fordi da vet de i allefall hva det er med meg, jeg blir veldig stille når jeg ikke har d helt bra, også har jeg vært hjemme en dag, fordi jeg var så kvalm... greit for dem å vite hva det er:)

Ja, så utrolig vannvittig kvalm!

50% sykemeldt nå - legetime i morgen kl 10...

Æsj ja :( Blir bare verre og verre for hver dag også!! Fysjom

Har Vallergan, som er veldig mild allergimedisin. kanskje jeg skal bruke den både for å få bukt med kvalmen og kløinga?!
Er uansett skikkelig ironisk at man blir kvalm når man  ikke spiser, for når man da blir kvalm har man jo ikke lyst på mat selv om det er det eneste som hjelper!!
Tror det må være en gutt inni magen min da jeg er sulten heeeeele tiden....

Det kan virke som om det blir værre for hver gang dette ja.. Kvalmen går i "bølger" hele døgnet egentlig.. Men synes ikke det plager meg så fryktelig mye da, jeg må bare prøve å stresse ned og spise oftere enn før.. Ble fryktelig kvalm i 04-05 tida i morgest, da var det så ille at jeg ikke fikk sove og jeg var ganske fortvilet! Men hadde heldigvis fridag i dag da;-) Må vel starte med et par halve grove skiver til nattmat nå da.. Gjorde det sist også, og da kom jeg meg helt greit opp og i jobb;-)

Jeg ble lagt inn ¨på sykehuset i uke 6 sist pga hyperemesis,( ekstrem kvalme med brekninger) hadde da allerede mista 4 kg. ble på sykehuset under hele svangerskapet pga at dette ikke ble bedre. gikk ned til sammen 13 kg, og fikk næring intravenøst.

Legene ga meg da phenergan mot kvalmen, tok dette hver dag under hele svangerskapet.
Så det finnes kvalmestillende som lindrer litt, hvis det blir alt for ille...

Kjenner til det å våkne 4.30 og være så kvalm at man må stå opp og spise ja.. En spesiell følelse. Jeg er stort sett kvalm hele dagen, men det går helt greit å holde ut. Har bare kastet opp en gang og det hjelper når jeg får spist. Litt ekkelt å alltid ha sur smak i munnen, men får bare mer luftsmerter av tyggegummi, så det får bare være! Er kvalm for en god sak :-)

Back
Topp