Flere med varme barn?

Audrey

Elsker forumet
Marsboerne
Lillemor er så innmari varm av seg! Hun holder på å renne bort om jeg tar på henne ull, og svetter med en gang om hun skriker litt eller kaver. Trives godt uten klær, og jeg begynner å tenke at jeg kommer til å ha nudistbaby til sommeren når hun er sånn allerede nå :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hjelper ikke med tynn ull heller?

Men du kjenner jo barnet ditt, og er hun varm nok naken, så hvorfor ikke. Tenk så deilig da =)
 
Ja, vi har også et meget varmt barn (pappaen er lik).

Har nesten ikke brukt ull, bare den hullete sommerulla fr Joha uten noen under.

Kan nesten ikke få kledd av henne nok (av den grunn har vi aldri brukt strømpebukser).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillemor er så innmari varm av seg! Hun holder på å renne bort om jeg tar på henne ull, og svetter med en gang om hun skriker litt eller kaver. Trives godt uten klær, og jeg begynner å tenke at jeg kommer til å ha nudistbaby til sommeren når hun er sånn allerede nå :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Jaaaaaa!!!! Herregud vi har virkelig problemer med dette. Fint at vi bor i et tett hus som kokvarmt på sommeren. Sola steker i veggen fra morgen til kveld, bor på fjelltopp. Hun gråter utrøstelig og skal helst ikke ha klær på seg :/
 
Hun er ganske varm ja, bruker bare et lag med klær inne. Kan fort bli svett i ryggen når hun ligger i vogna. Bruker et ullpledd og et helseteppe i vogna, slik at jeg kan ta av et av de hvis hun blir varm. Tar også av trekket over vogna. Har stort sett på seg tynn ulldress og en strikka ulljakke + lue på tur.
Da det var på det varmeste tok jeg av henne lua for å lufte litt. Måtte også stoppe og la henne ligge litt på siden for hun var så varm i ryggen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Godt å se at flere har det likedan! Synes det er så vanskelig å kle på, gleder meg til å få sommerposen jeg har bestilt, blir forhåpentligvis litt bedre da.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det beste er jo å ha flere tynne lag på slik at man kan skrelle av/på litt etter litt. Og tynn ull (evt bambus/superundertøy) er jo best da det transporterer fuktighet og barnet ikke blir klamt.

Her bruker vi som regel tynn ullbody+ullstrømpebukse hvis det er litt kjølig. Skal vi ut tar vi tynn bomull- eller ulljakke over, alltid noe i halsen, tynn ullue og ullsokker. Evt tynne ullvotter. Han ligger jo nedi vogna uansett, beskytta mot vind, oppå skinn og med et tynt ullhelseteppe over seg som er stort og kan brettes i flere lag. Er det varmere ute har vi ofte bare tynn bomull under teppet.
 
Ville aldri lagt ham i en pose når han er så varm. Det må da bli tett? Jeg passer alltid på at det kommer litt luft til, spesielt om det er varmt. Et tynt helseteppe isolerer jo godt med hullene sine, slik at lufta holder seg varm mellom lagene uten at det blir tett.
 
Bruker enda voksi posen jeg..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp