Flere med "vann i kroppen"?

ventepåminførste

Blir kjent med forumet
Har de siste dagene vært plaget av hovne fingre og føtter. Er kommet til uke 28. Noen flere som opplever dette? Og hvilke hensyn tar dere i forhold til mat osv?

Har begynt å få litt ødemer jeg også - var på 28ukers kontroll hos fastlegen denne uka, og hun satt selv 1+ på skjemaet. Merker det mest i fingrene og håndflata, ser litt pløsete ut samt at det er rødt med hvite "prikker/flekker". Får litt innsykk der jeg har hatt sokkene også.

Jeg prøver å være flink til å bruke støttestømper når jeg er på jobb, blir litt glemt ellers også prøver jeg å være flink å ha føtterne hevet når jeg sitter eller legger meg. Har ikke tilsatt salt i maten (men det hadde jeg ikke fra før heller, bruker rent krydder og urter i stedet), er forsiktig med kjøtt som er salt (feks røkt, bacon osv), forsiktig med potetgull og slikt på lørdager (unner meg heller sjokolade til lørdagsgodt osv).. Ellers gjør jeg ikke så mye mer ift det enda =) Har du noen hensyn du følger?

Husker med min første fikk jeg så mye ødemer i slutten at det var vondt å åpne fingrene hver morgen, vondt å vri på ankelen, fikk valker både på føtterne og armene - så ut som jeg var 80 år. Da kuttet jeg totalt ut ALL MAT med saltinnhold de siste ukene! Nå er jeg bare er forsiktig og prøver å finne tilpassning :) Også måtte jeg klippe opp sokkene i slutten den gang, så de ikke sank inn, og bruke sko i flere str over det jeg vanlig bruker :P haha! Håper jeg ikke blir like oppblåst av ødemer denne gang ;D

Ikke så lenge siden det kom hos meg, så er litt på utforskingsstadiet enda. Skal til jordmor til uka, håper hun har noen gode råd.
Men er vel å unngå mat som inneholder mye salt, være i aktivitet og bruke støttestrømper. Og legge beina høyt når det lar seg gjøre.

Jeg er 29 uker og har ennå ikke no særlig med vann i kroppen .Får fremdeles ringene av meg slik som jeg peleier. men jeg er jo litt rundere i ansiktet. Men er nok ikke vann

Miriamsmams skrev:
Jeg er 29 uker og har ennå ikke no særlig med vann i kroppen .Får fremdeles ringene av meg slik som jeg peleier. men jeg er jo litt rundere i ansiktet. Men er nok ikke vann

Heldige du!
Her henger ringen på smykket rundt halsen....

har litt vann i fingrene og av og t i beina hvis eg har gått mye en dag. Prøver¨å drikke mye vann, men ellers så går det an å ta magnesium. 
Men føler meg som en strandet hval, har kje lagt på meg mye men ansiktet e helt annerledes. Grue meg t jul, komme sikkert t å se ut som en julegris, hehe.....

kjenner det i fingrene så ringen har fått en ny plass rundt lillefingeren av og til må den henges i hals skjedet

Jeg har også en del vann i kroppen! Spesielt på kvelden! :(
Hjelper på å legge beina høyt når man slapper av på kvelden feks.

har fått en del vann i kroppen jeg også.. trodde det ikke helt først, men når ringen nesten ikke vil av, og har masse sånne strømpe merker i hele kroppen så innså jeg at det har kommet vann ja.. bah!! 

Jeg var VELDIG plaget sist. Denne gangen hadde jeg noen dager på sommeren som var ille, men det har vært mye bedre denne gangen, og jeg håper det holder seg sånn. Litt vann har jeg da.

Har litt i hendene og fingrene til tider. Såpass at jeg ikke får lukket hendene til knyttnever. Men synes ikke det er spesielt plagsomt. Håper bare jeg slipper sånn skikkelig i beina.. Sist hadde jeg veldig mye i beina de siste dagene. De klubbene, hadde ingen ankler, og det var veldig ubehagelig.. Uff, håper jeg slipper det ja!!

Nope, jeg er av de som ikke samler særlig vann heldigvis.. Har hatt 0 helt frem til begge fødslene mine tidligere!

Men åreknuter på leggene er ikke noe fint da akkurat:-( Buhu... men er flink å bruker støttestrømper nesten daglig, og de er ikke smertefulle.. Er nok desverre arvelig betastet dette med åreknuter i familien min..
Noe skal man visst få plages med;-)

Her har det også kommet litt vann.. Synes det blir mer og mer for hver dag. Ringene begynner å bli litt trange, sko presser og sokkene lager merke på leggene :P Ser at fingrene er "tykkere" enn vanlig..

Her har det også kommet litt vann.. Synes det blir mer og mer for hver dag. Ringene begynner å bli litt trange, sko presser og sokkene lager merke på leggene :P Ser at fingrene er "tykkere" enn vanlig..

Jeg har også vann i kroppen, men er mest på kvelden.. da prøver jeg å sitte med beina høyt. Gifteringen får jeg ikke på fingeren. Drikker mye vann, men ellers spiser jeg stort sett det jeg har lyst på .. jeg pleier å elske potetgull, men etter jeg ble gravid er ikke det så godt lenger..er igrunn veldig greit :o)

jeg begynner og bli litt hoven i fingrene, og sitter jeg lenge blir det også litt vann i føttene.. men ellers ikke så stort problem med det:) sist gang plagdes jeg mye med det..

Back
Topp