Har begynt å få litt ødemer jeg også - var på 28ukers kontroll hos fastlegen denne uka, og hun satt selv 1+ på skjemaet. Merker det mest i fingrene og håndflata, ser litt pløsete ut samt at det er rødt med hvite "prikker/flekker". Får litt innsykk der jeg har hatt sokkene også.
Jeg prøver å være flink til å bruke støttestømper når jeg er på jobb, blir litt glemt ellers også prøver jeg å være flink å ha føtterne hevet når jeg sitter eller legger meg. Har ikke tilsatt salt i maten (men det hadde jeg ikke fra før heller, bruker rent krydder og urter i stedet), er forsiktig med kjøtt som er salt (feks røkt, bacon osv), forsiktig med potetgull og slikt på lørdager (unner meg heller sjokolade til lørdagsgodt osv).. Ellers gjør jeg ikke så mye mer ift det enda =) Har du noen hensyn du følger?
Husker med min første fikk jeg så mye ødemer i slutten at det var vondt å åpne fingrene hver morgen, vondt å vri på ankelen, fikk valker både på føtterne og armene - så ut som jeg var 80 år. Da kuttet jeg totalt ut ALL MAT med saltinnhold de siste ukene! Nå er jeg bare er forsiktig og prøver å finne tilpassning :) Også måtte jeg klippe opp sokkene i slutten den gang, så de ikke sank inn, og bruke sko i flere str over det jeg vanlig bruker :P haha! Håper jeg ikke blir like oppblåst av ødemer denne gang ;D