Flere med urolige ben?

Tufsla

Forelsket i forumet
Tror jeg går på veggen snart, ligger og sparker løs om kveldene og noen ganger på dagetid også.. Det er så utrolig ubehagelig med rastløse ben, så jeg håper det snart går over! Skal prøve med tilskudd av magnesium tenkte jeg, for å se om det hjelper :-)

Det er så utrolig ekkelt å ha! Hadde det under forrige svangerskap, trodde jeg seriøst skulle bli gal. Et tips som hjalp meg var å pakke isbitposer i et håndkle eller fryse enn vannflaske å ligge med på beina om natta (da også i håndkle). Håper det får over for deg snart...

Mine ben er også helt forferdelige:( jeg får ikke sove. Blir helt galen!!! Noe som hjelper bittelitt er magnesium tabletter og har hørt om en magnesium krem som jeg kan smøre på leggene... Krysser fingre for at den gjerne skal hjelpe... Jeg har vært så desperat at jeg også smører inn bena mine med ren lavendel. Da sovner jeg til slutt hvertfall:) masse god bedring:)

Ps: forsøk å ikke ta noe legemidler:) vi får bare holde ut:)

Kjenner til det, må ta magnesium fast ellers får jeg problemer så tar vel litt over 300 mg om dagen og da hjelper det :)

Utrolig ekkelt når man kjenner det kribler og at man ikke blir kvitt det :-O

Huff ja, hadde det i både føtter og hender forrige svangerskapene, men værst i siste svangerskap . Kom spesielt på kveldstid og idet jeg skal sove. Utrolig irriterende med denne mauringen ja.
Jeg prøvde sånn krem fra helsekost, men husker ikke hva deg het. D hjalp litt. Har også testet ut kjerringråd som ulltrå rundt anklene og håndleddene, og stålkniv, type smørkniv, under overmadrassen. Usikker på om det var innbilning, men det hjalp litt, spesielt ulltrå. Det beste tipset et dog å opp og gå litt, bøye og tøye musklene litt, og riste litt løs, for da roer det seg ofte lenge nok til å få sovna til kvelds.
Ellers bruker jeg også magnesium.

Jeg har Restless Legs Syndrome, altså urolige bein. Men jeg hadde det før jeg ble gravid også da ;) Da bruker jeg noen piller (Pramipexole), men de kan jeg visst ikke ta nå som jeg er gravid. Sukk.. Det eneste som kan hjelpe litt er isposer på bena, bruke massasjeputa mi på leggene, eller at mannen knar leggene etter vi har lagt oss. Ofte hjelper det og gå litt også (enten rundt omkring i hele huset, eller en litt lang gåtur ute) :)

Jeg har, og mine blir glovarme i tillegg :) har senga rett under vinduet, så jeg legger meg motsatt vei, og stikker de ut vinduet. Det hjelper faktisk :joyful: bor heldigvis langt fra folk..

Back
Topp