Flere med tett nese?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Har lest at det er vanlig å få tett nese som gravid, flere med tett nese eller?
Jeg hadde riktignok koronna for en mnd siden, så det kan være senvirkinger av den?
Våkner feks om natten med pottetett nese og tørr tunge. Har prøvd saltvannspray, men kun otrivin som hjelper.
må ta nesespray 2 ganger i døgnet, redd jeg plutselig har blitt avhengig av den, vanskelig å vite siden man er gravid, men luft må man jo ha.

Jaa jeg er ekstremt tett i nesen, vært i 3 uker nå :( Prøver å holde meg til otrivin 2 ganger per dag da, men begynner å stresse fordi man skal jo egentlig ikke ta otrivin i mer enn 10 dager… Kjenner jeg er så lei nå, har hørt at det ikke blir bedre før etter fødsel :(

Har hatt tett og rennende nese siden jeg ble gravid. Syns ikke saltvannsspray hjelper heller. Våkner og med tørr munn og tett nese. Veldig slitsomt. Nå har jeg fått korona og det hjelper lite :rolleyes:

Tett her og :hello Men bare på natta/morgenen.
Var sånn ved forrige graviditet og, og gikk ikke over før etter fødsel.

Tett nese, men det som irriterer meg mer er ett tett øre. Kommer og går og har hatt dette gjennom alle svangerskapene..

Tett og rennende nese her også… Kjempe slitsomt. Sist forsvant det ikke før etter fødsel. Da gikk jeg hele sommeren med pollenallergi i tillegg:rolleyes:

Eg er omvendt. Våkner med rennende nese:( mener å huske eg hadde litt sånn småforkjølet feel sist òg

Jeg er også veldig tett I nesa, men er som regel verst når jeg legger meg. Tar otrivin en gang i blant når det blir for ille.

Vært tett i nesen siden uke 5.. må bruke Otervik for barn når jeg legger meg, om ikke får jeg aldri sove. Har vært sånn med de 3 andre også.. hele svangeskapet

Samme her. Ble forkjøla i tillegg for noen uker siden, og da var det bare Otrivin som hjalp. Tok en helvetes-natt uten, for å forsøke venne meg av. Fant en saltvannsspray med aloe Vera på apoteket som kjennes veldig rensende. Otricare heter den. Har en lengre dings som går inn i nesa, og du kan holde inne knappen så lenge du vil. Bruker den på kvelden, og legger hodet litt bakover så jeg kjenner det skyller skikkelig. Syns det funker bedre enn andre saltvannssprayer jeg har prøvd.

Har lest at det er vanlig å få tett nese som gravid, flere med tett nese eller?
Jeg hadde riktignok koronna for en mnd siden, så det kan være senvirkinger av den?
Våkner feks om natten med pottetett nese og tørr tunge. Har prøvd saltvannspray, men kun otrivin som hjelper.
må ta nesespray 2 ganger i døgnet, redd jeg plutselig har blitt avhengig av den, vanskelig å vite siden man er gravid, men luft må man jo ha.
Føler med deg. Samme her. Har gitt seg litt nå 11+4

Samme her! Føler meg på vei til å bli forkjøla hele tiden, uten at det bryter ut noe sykdom...
Husker jeg var sånn med første og, men da starta det ikke før mye lenger ut i svangerskapet.
Plages dere veldig og føler dere MÅ ha nesespray hadde jeg tatt en prat med legen og sett om det var mulig å få en spray som kan brukes over lenger tid. Vet Dymista kan brukes når man har blitt avhenging. Jeg har den pga allergi og føler den hjelper godt de dagene jeg er veldig tett.
Denne er jo egentlig en allergimedisin som er ment til å kunne brukes daglig over lang tid.

Det høres helt ut som meg Jeg tror ikke det hjelper med ekstremt tørr luft i huset vårt, så i dag skal jeg kjøpe en luftfukter og se om det hjelper på

Heldigvis ikke helt tett nese, men sånn halvtett har jeg vært siden uke 5 :) Uke 10+6 i dag

Tett ja. Og umulig for meg å sovne hvis nesa bare er litt tett. Så her går det i otrivin et par ganger om dagen.

Vært halvtett i nesen i 3 måneder nå, ville jo vært behagelig om det roet seg litt snart:p

Ååååå! Godt det ikke bare er meg! Er så tett 24/7, blir gal. Trodde jeg var forkjølet, men ingen andre symptomer, og det har vart i typ 5 uker

Back
Topp