Flere med tett babynese?

Majzan

Elsker forumet
Anna har vært litt tett i nesa et par dager og jeg blir så stressa av det! Drypper med saltvann fra sånne ampuller, men det er så fælt, hun brekker seg og det virker som hun nesten får det i halsen. Kjenner jeg blir redd jeg, er redd hun skal kveles, de kan jo ikke puste med munnen. Er sikkert hysterisk førstegangsmor jeg nå, men jeg får nesten ikke sove pga dette. Hun virker ikke varm, så tror ikke hun er forkjøla. Hva gjør dere med tett nese? Drypper dere saltvann eller spruter dere? Synes det må en god del til før det åpnes opp..

ORIGINAL: annikken25

Jeg dryppet med morsmelk, og etter dette gikk det alltid en liten stund før hun begynte å nyse...Da kom snørret fykende av seg selv[8D][:)]

Hun nyser av og til, men det kommer ikke noe ut. Jeg ser det lengre inni der... Men de er jo så smale i nesa at jeg tør ikke begynne med noe henting.

Det er helt vanlig at de små er litt tette og surklete i nesen. Ofte får de litt melk opp i nesen når de spiser/gulper, og dette kommer ut igjen i form av hvitt snørr.
HS sa også til meg at de fortsatt er ''våte'' i alle kanaler etter å ha ligget i fostervann så lenge, og at dette kommer ut igjen som slim.
Minien min både hoster og harker, og det kommer masse snørr. Jeg skyller med saltvann hver gang vi bytter bleie.
Skjønner at du syns det er ekkelt, men jeg har aldri hørt om babyer som har blitt kvelt av snørr.. Så du kan nok ta det helt med ro! Bare fortsette å skylle med litt saltvann, så skal du se det blir bedre snart! [:D]

ORIGINAL: Delirious

Det er helt vanlig at de små er litt tette og surklete i nesen. Ofte får de litt melk opp i nesen når de spiser/gulper, og dette kommer ut igjen i form av hvitt snørr.
HS sa også til meg at de fortsatt er ''våte'' i alle kanaler etter å ha ligget i fostervann så lenge, og at dette kommer ut igjen som slim.
Minien min både hoster og harker, og det kommer masse snørr. Jeg skyller med saltvann hver gang vi bytter bleie.
Skjønner at du syns det er ekkelt, men jeg har aldri hørt om babyer som har blitt kvelt av snørr.. Så du kan nok ta det helt med ro! Bare fortsette å skylle med litt saltvann, så skal du se det blir bedre snart! [:D]

Når du skyller under bleieskiftet, hvor mye bruker du da? En hel sånn ampull eller bare noen dråper?

Jeg leste jo seff på nettet at babyer ikke kan puste med munnen før de er seks uker, så da var mitt indre hysteri-sirkus løs..

ORIGINAL: Majzan

Når du skyller under bleieskiftet, hvor mye bruker du da? En hel sånn ampull eller bare noen dråper?

Jeg leste jo seff på nettet at babyer ikke kan puste med munnen før de er seks uker, så da var mitt indre hysteri-sirkus løs..

Jeg bruker rett og slett sånn spray, jeg.. En dusj i hvert nesebor. Høres sikkert ubehagelig ut, men han foretrekker ikke en mine når jeg gjør det, så er nok ikke så ille. Det hjelper iallefall, for litt etterpå kommer det ut endel snørr. Får rensket opp litt. [:)]

Vet hvordan det der er. Jeg fikk hjertet i halsen for hver eneste rare lyd Lukas lagde da han var baby. Jeg var et lærebokeksempel på hysterisk førstegangs! Hehehe.. [:)]

Jeg bruker rett og slett sånn spray, jeg.. En dusj i hvert nesebor. Høres sikkert ubehagelig ut, men han foretrekker ikke en mine når jeg gjør det, så er nok ikke så ille. Det hjelper iallefall, for litt etterpå kommer det ut endel snørr. Får rensket opp litt. [:)]

Vet hvordan det der er. Jeg fikk hjertet i halsen for hver eneste rare lyd Lukas lagde da han var baby. Jeg var et lærebokeksempel på hysterisk førstegangs! Hehehe.. [:)]

Ok. Har en spray som heter Nazamer, men det er med en bløtgjører i tillegg, så vet ikke om den er egnet for spedbarn.

Jeg gleder meg faktisk til hun blir litt større, og ikke føles så skjør lengre (og har lært seg å puste gjennom munnen)! [:)]

Nazamer er den jeg bruker, så den kan du fint bruke. Jeg syns den funker, iallefall. [:)]

For å være ærlig så er det mye kjekkere å være mamma til litt større unger. Visst er de skjønne når de er så små, men det er lettere for mammahjertet når de blir større og man kjenner dem bedre. Pluss at de gir litt mer tilbake når de blir større, i form av smil og latter. Nå ligger de jo bare der, og vi må tolke hva det er de trenger utifra gauling som høres helt lik ut uansett.. [8D][:D]

Nazamer er den jeg bruker, så den kan du fint bruke. Jeg syns den funker, iallefall. [:)]

For å være ærlig så er det mye kjekkere å være mamma til litt større unger. Visst er de skjønne når de er så små, men det er lettere for mammahjertet når de blir større og man kjenner dem bedre. Pluss at de gir litt mer tilbake når de blir større, i form av smil og latter. Nå ligger de jo bare der, og vi må tolke hva det er de trenger utifra gauling som høres helt lik ut uansett.. [8D][:D]

Gleder meg sykt til hun begynner å kommunisere mer med meg ja. Er ikke noe værre enn når hun er utilpass og jeg ikke skjønner hva det er som er i veien. Er jo ikke alltid vi kan gjøre så mye for dem heller, annet enn å gi trøst.

Da blir det en dæsj nazamer på henne neste bleieskift. Spray er kanskje litt mer effektivt enn de dråpene.

ORIGINAL: babyz

ja, her sliter han også med tett nese.
blir illsint når jeg drypper saltvann[8|] får ikke til å dryppe morsmelk... greier ikke klemme ut melk, og får jeg det ut treffer det ihvertfall ikke nesen hans[8D]

hjelper å la dem ligge litt høyere med hodet.

Jeg greier heller ikke å melke meg. Fikk noe i en teskje i går, men da jeg skulle ha det inn i nesen hennes ga jeg opp hele greia..[8|]

ja, her sliter han også med tett nese.
blir illsint når jeg drypper saltvann[8|] får ikke til å dryppe morsmelk... greier ikke klemme ut melk, og får jeg det ut treffer det ihvertfall ikke nesen hans[8D]

hjelper å la dem ligge litt høyere med hodet.

Jeg greier heller ikke å melke meg. Fikk noe i en teskje i går, men da jeg skulle ha det inn i nesen hennes ga jeg opp hele greia..[8|]

med storesøster brukte jeg å pumpe meg å ha en flaske med mm stående for å dryppe i nesa, men har ikke pumpe denne gangen[&o]

Noen sier at mm ikke er så bra å bruke i nesa, siden den vil størkne og skape enda mer trøbbel i nesa etter en stund.. Har lagt merke til at melka etterlater en ganske markant melkebart hvis den får være igjen, så det kan kanskje være noe i det. Trøster meg med det når jeg bruker saltvann istedet [:)]

Ikkje bare du som e hysteriske, hehe.
Eg drog med mi te legevakten pga det eg. Der sa de at eg sgo fortsetta å dryppa enten med morsmelk eller saltvannsoppløsning, og at eg i tillegg sgo bruga sånn der nesesuger som får ud snåttet.

ORIGINAL: komli87

Ikkje bare du som e hysteriske, hehe.
Eg drog med mi te legevakten pga det eg. Der sa de at eg sgo fortsetta å dryppa enten med morsmelk eller saltvannsoppløsning, og at eg i tillegg sgo bruga sånn der nesesuger som får ud snåttet.

Braa vi er flere! Hvor ofte drypper du? Bare når hun er tett eller ellers også? Har kjøpt et sånt jordmorsug, men det er ingenting helt ytterst som det suget når liksom. Hun virker tett lengre inn.

Back
Topp