Flere med svangerskapsforgiftning?

Majzan

Elsker forumet
Nå har jo ikke alle født enda, men jeg spør nå likevel. Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 38, og ble altså satt i gang. Jeg som har hatt et 100% friskt svangerskap til da fikk et karamellsjokk. Det ble en del tårer for å si det sånn.

Jeg har tenkt mange tanker etter dette. For eksempel: Bør jeg få flere barn? Jeg er disponert for å få det igjen, selv om sjansen er mye mindre i andre svangerskap.

Andre som har hatt det?

ORIGINAL: pisksi

jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 28 som uviklet seg til HELLP syndrom, og gutten min kopm i uke 29+2. det er den tidlige type svangerskapsforgiftning.
du hadde den seine typen, og sånn som jeg forsto det så har du mindre sjanse for å få det igjen visst neste barn er med samme mann, og det ikke blir alt for mange år i mellom.
huff, det er en lunefulkl sykdom, hvem er det som tror at man kan bli syk av å gå gravid?
etter tre mnd på sykehus, men oppturer og nedturer, så er ikke jeg sikker på om jeg skal ha flere barn, i så fall så skal vi igjennom en laang forbreredelsestid først :)

Å, så det er flere typer? Jeg fikk vite at jeg hadde pre eklampsi mener jeg de kalte det, altså var leverprøvene mine fine og jeg hadde ikke kramper og slikt, som inntreffer ved neste stadium. Med at jeg hadde en sen type, tenker du da på at jeg fikk den sent i svangerskapet?

Ja det var ikke noe gøy å bli syk på tampen av svangerskapet, det kom snikende også, og jeg skjønte egentlig aldri tegninga før jeg fikk så hovent ansikt at jeg så helt merkelig ut. Da bar det rett på sykehust fra kontroll hos legen. Lillejenta mi var 48 cm lang og 2590 gram, altså relativt liten, og dette kan ha bakgrunn i forgiftningen. Gjett om jeg fikk dårlig samvittighet og følte meg mislykket, at kroppen min hadde sviktet.. huff. Ble så redd for at hun skulle ha fått for lite oksygen osv. Var noen fæle dager, jordmødrene trøstet og forsikret meg om at alt var bra, men huff, jeg skrek som en unge. Kan tenke meg det var en hard tid for deg også, min fikk jo trossalt være i magen i ti uker lengre enn din.

Jordmødrene på sykehuset sa at jeg ikke måtte være redd for å få flere barn, to av dem hadde hatt det samme selv. Man blir meget godt fulgt opp ved neste svangerskap..

Back
Topp