Flere med stor baby ved fødsel?

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
Jenta mi veide 4272 g ved fødsel hu fullammes og er en svært fornøyd baby.... Jeg vurderer å vente Til hun er 6 Mnd med å gi grøt osv. Hun veier nok nå nærmere 7500 g hva tenker dere om å vente med smaksprøver? Gleder meg veldig da til å få gi henne smaksprøver ;) enda 2 Mnd igjen.

Hadde også ganske stor jente 4180 gr da hun ble født. Nå veier hun ca 6,5 kg (har ikke veid på to uker) har begynt med smaksprøver nå 4,5 mnd. Syntes det var greit å begynne og de nye anbefalingene sier jo smaksprøver fra ca 4 mnd.

Men det er jo ikke noe problem å vente. Det må du nesten føle på selv, så lenge hun er fornøyd får hun jo nok mat ;)

Hmm. Kanskje prøve med litt grøt om et par ukers tid;) vi har ik veid siden 22 januar ;) god lille jenta mi;) som er 4 Mnd i dag;)ImageUploadedByBV Forum1392806354.784711.jpg litt opptatt av OL - kan man si.....

• Liker
Reactions: M+H
Var 3970g v fødsel her. Ikke så stort, men jeg har ammet henne stor! :P haha! Hun nærmer seg 9 kg:O 4.5 mnd nå. Har begynt med grøt da hun ikke virket fornøyd om kvelden + våknet oftere. Er fortsatt lite hun får. Kanskje en halv porsjon :)

Lille her va 4055g ved fødsel :)
3mnd kontrollen va ho 6790g... Starta me smaksprøver no nettopp, og ho får litt grøt om kvelden og morgen... (Ho e no 3mnd og 3 uke)!

Min var heller ikke stor, men jeg amma han stor:P begynte med ordentlig mat ved 4 mnd. Hadde ikke sjangs til annet!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Min var 4260 gr, og nå er han 7800 gr. Har fått bare pupp frem til han ble fire mnd, og nå driver vi og introduserer grøt. Ikke fordi han må ha det, men fordi jeg tror det er sunt å introdusere smaker nå.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

;):) godt det er flere som gir grøt ved 4 Mnd:) jeg hadde jo tenkt å vente til 6 Mnd, men lyst å introdusere litt grøt selv om hu ik trenger d egentlig ;);)men er vel kanskje sunt å prøve litt nå..... Så i morra blir første gang vi prøver:):)

Her var han 4090, altså litt stor. Han var 7100 ved 4 mnd ktr for ca 3 uker siden. Jeg begynte med smaksprøver litt før 4 mnd. Han spiser nå en liten posjon med et eller annet til kvelds :)

Var 4180 ved fødsel, 5600 ved 3 mnd. Hun får erstatning, men begynt med litt smaksprøver på frukt. Avokado og mango har hun prøvd så langt. Banan fikk hun nok vondt av, men det var litt for tidlig da tror jeg..
Skal begynne med smaksprøve grøt nå, men venter på en dag hvor vi skal være hjemme hele dagen, dersom hun får en reaksjon på det. Så til helga tenker jeg vi skal få det til
Da er det risgrøt med mais og bsnsn fra Nestlé, eller havregrøt fra Hipp. Litt usikker på hvilken jeg skal velge.

Vil begynne nå, slik at hun blir vant til nye smaker.

Vi startA med grøt i dag kjøpte nestle sin mais og banan tror jeg d er. Forløpig ik vist tegn til ubehag i magen;););)

Back
Topp