Flere med risikosvangerskap?

Nanca

Andre møte med forumet
Er det flere her inne i juni gruppa som har risikosvangerskap? Jeg har måtte holde sofaen i flere uker alt pga nedsunket morkake og kraftige blødninger. Kjenner at ukene blir veldig lange
 
Har ikke det, men ville bare ønske deg masse lykke til. Det hørtes veldig kjedelig ut❤
 
Jeg tror kanskje det..? Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning sist
 
Uff det må være tøft. Gikk alt bra med deg og babyen?
Ja, heldigvis! Det ble oppdaget raskt så ble innlagt fra og med uke 33. Ble strippa i uke 36 i håp om at han skulle komme av seg selv og det gjorde han! Blir vel nøye overvåket framover regner jeg med, time til jordmor om en måned :happy:
 
Ja, heldigvis! Det ble oppdaget raskt så ble innlagt fra og med uke 33. Ble strippa i uke 36 i håp om at han skulle komme av seg selv og det gjorde han! Blir vel nøye overvåket framover regner jeg med, time til jordmor om en måned :happy:


Veldig godt å høre
Viktig å føle seg godt fulgt opp.
 
Best å ta det rolig da ja. Tror det. Har en dødfødsel i uke 24 bak meg, og svangerskapsforgiftning med jenta mi året etter. Blir fulgt opp på sykehuset og hos jordmor.
 
Risikosvangerskap her også, men heldigvis ikke noe som gir meg konsekvenser utover ekstra vekstkontroller på sykehuset i uke 24, 28 og 32, samt månedlige kontroller hos fastlegen. Forrige fødsel ble igangsatt pga for mye fostervann, og jeg forventer i grunnen at noe av det samme skjer denne gangen også. Ingen vits i å planlegge noe å gjøre i de 3 permisjonsukene før termin i alle fall :p

Er tjukk, har stoffskifteproblemer og svangerskapsdiabetes - en flott kombo!
 
Jeg er gravid med tvillinger, har fått vite at det er risikosvangerskap og oppfølging blir litt annerledes enn for de som er gravid med en. Men når det er sagt er det minst risiko knyttet til denne type tvillingsvangerskap, fordi tvillingene har hver sin morkake og hver sin fostersekk. Er veldig glad for det :)
Jeg går også på blodfortynnende pga tidligere blodpropper, det er også en risiko.
 
Off, føler med deg! Lå på sykehuset i 4 uker sist, og ei av de jeg lå på rom med hadde samme som deg. Gikk heldigvis helt fint, selv om babyen kom litt før tiden.

Jeg har også risikosvangerskap, pga uforklarlige premature rier og åpning sist fra uke 30. Ingen vet når det vil ta seg opp denne gangen, har forstått det sånn at det kan komme tidligere med nr 2. Så jeg tar det med ro, og ordner unna det jeg kan tidlig.
 
Jeg har risikosvangerskap. Er Rhd- og har masse blodypeantistoff. Så jeg får nå ultralyd og oppfølging hos spesialist i fostermedisin hver 14.dag for å passe på at babyen i magen ikke får blodmangel. Forrigemann måtte ut i uke 35 pga fare for anemi. Så vi krysser fingrene for at det ikke blir værre nå. Blir det værre denne gangen må babyen bytte blod mens den er i magen, og det kjenner jeg at jeg virkelig ikke har lyst til. :woot:
 
Jeg har risikosvangerskap. Er Rhd- og har masse blodypeantistoff. Så jeg får nå ultralyd og oppfølging hos spesialist i fostermedisin hver 14.dag for å passe på at babyen i magen ikke får blodmangel. Forrigemann måtte ut i uke 35 pga fare for anemi. Så vi krysser fingrene for at det ikke blir værre nå. Blir det værre denne gangen må babyen bytte blod mens den er i magen, og det kjenner jeg at jeg virkelig ikke har lyst til. :woot:

Oi det er jammen meg mye som kan skje i et svangerskap, godt du får god oppfølging denne gangen også. Masse Lykketil
 
Off, føler med deg! Lå på sykehuset i 4 uker sist, og ei av de jeg lå på rom med hadde samme som deg. Gikk heldigvis helt fint, selv om babyen kom litt før tiden.

Jeg har også risikosvangerskap, pga uforklarlige premature rier og åpning sist fra uke 30. Ingen vet når det vil ta seg opp denne gangen, har forstått det sånn at det kan komme tidligere med nr 2. Så jeg tar det med ro, og ordner unna det jeg kan tidlig.


Dette er mitt 3barn jeg fødte før termin de andre gangene. Håper morkaka finner en bedre plass underveis så jeg kan gå lengre enn til uke 30.

Pass godt på deg selv og mini i magen, håper du slipper unna tidlig rier denne gangen
 
Risikosvangerskap her også, men heldigvis ikke noe som gir meg konsekvenser utover ekstra vekstkontroller på sykehuset i uke 24, 28 og 32, samt månedlige kontroller hos fastlegen. Forrige fødsel ble igangsatt pga for mye fostervann, og jeg forventer i grunnen at noe av det samme skjer denne gangen også. Ingen vits i å planlegge noe å gjøre i de 3 permisjonsukene før termin i alle fall :p

Er tjukk, har stoffskifteproblemer og svangerskapsdiabetes - en flott kombo!

Masse Lykketil til deg
 
Risikosvangerskap her også. Har en autoimmun bindevevssykdom og positive antistoffprøver som kan føre til hjerteblokk hos fosteret. Heldigvis liten risiko for det.

I forrige svangerskap ble det påvist morkakesvikt (blodpropper i morkaka), så tar blodfortynnende i dette svangerskapet og skal ha jevnlige vekstkontroller etter oul.

Måtte følges av spesialist på kvinneklinikk forrige gang, og føde der. Denne gangen har jeg bedt om oppfølging ved lokalsykehuset og håper sånn at jeg kan få føde der. Kjenner jeg har veldig lyst og behov for å være nærmere hjemme denne gangen:oops: ser foreløpig ut som kontroller kan tas der, men at jeg må på kvinneklinikk til fødsel. Jeg krysser fingrene for at alt går så fint at vi får fødsel "her hjemme." :)
 
Oi det er jammen meg mye som kan skje i et svangerskap, godt du får god oppfølging denne gangen også. Masse Lykketil
Ja, det er sikkert. Men føle rmeg trygg på at legene passer godt på :happy:
 
Jeg tror kanskje det..? Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning sist

Ække proff jeg altså. Men er ikke din tenåring og med annen mann?

Jeg fikk også alvorlig svangerskapsforgiftning i 2007 men hadde ikke risiko svangerskap i 2016. Da fordi det var lenge siden og med annen mann. Får håpe det går like bra for deg denne gang som før meg. :)
 
Ække proff jeg altså. Men er ikke din tenåring og med annen mann?

Jeg fikk også alvorlig svangerskapsforgiftning i 2007 men hadde ikke risiko svangerskap i 2016. Da fordi det var lenge siden og med annen mann. Får håpe det går like bra for deg denne gang som før meg. :)

Ah, det kan godt være altså! Jeg synes bare jordmor sa jeg hadde det men det var tidlig i november og mulig jeg har drømt også :p
 
Ja, svangerskapet er klassifisert som risikosvangerskap. Det skyldes alderen, vekta mi, lavt stoffskifte og at livmora ikke trakk seg sammen sist så jeg mistet over 1,5 liter blod. Men enn så lenge er ikke det noe jeg trenger å tenke på og jeg må ikke ta det med ro eller lignene slik du naturligvis må. Skjønner at det fort blir fryktelig lange dager da. Selv er jeg ufør i utgangspunktet, så jeg er vant med lange dager. Jeg sover mye så da er det ikke så ille. ;)
 
Back
Topp