flere med risikosvangerskap

☆ Lilletrille ☆

Lykkelig mamma
♡Junigull 2016♡
flere enn meg?

jeg blir følgt opp tett etter vi mistet storesøster, men også pga habituell abort denne gangen. føler jeg blir tatt godt vare på :) legen idag prøve å finne babyen med utvendig ul men hun var ikke helt sikker, så vi stoppet og skal heller sjekke senere. ble tatt ny hcg prøve og som henne sa vi bryr oss ikke så mye om hvor langt jeg er. viktigste er at jeg får beholde babyen min <3 vi skal etter hvert ha møte med jobben min. føler meg godt tatt vare på jeg <3

Ja har risikosvangerskap deluxe :o

Pga tidligere blodpropp og genfeil som gjør meg mer utsatt for blodpropp står jeg på blodfortynnende hele svangerskapet og får ultralyd hver 4 uke cirka for å sjekke at det ikke er blodpropper i livmoren...

Har graves sykdom som gir høyt stoffskifte så står på medisiner for det, men de tablettene kan gi fosterskader, men om stoffskifte er for høyt vil det gi stor risiko for spontanabort og fosterskader så blodprøver og kontroll hver 14 dag pga det...

Også er jeg konisert for et år siden ( fjernet deler av livmorhalsen) så må jevnlig kontrollere at den ikke starter å åpne seg for tidlig....

Også er det jo ivf bebis i tillegg så tett oppfølging nå i starten pga det :)

Er ganske tett oppfølging fra alle kanter så syns det r betryggende, men føler meg veldig stresset over alle disse risiko faktorene og tenker jo for meg selv at vi skal være glade om vi kommer i mål....

Ja har risikosvangerskap deluxe :eek:

Pga tidligere blodpropp og genfeil som gjør meg mer utsatt for blodpropp står jeg på blodfortynnende hele svangerskapet og får ultralyd hver 4 uke cirka for å sjekke at det ikke er blodpropper i livmoren...

Har graves sykdom som gir høyt stoffskifte så står på medisiner for det, men de tablettene kan gi fosterskader, men om stoffskifte er for høyt vil det gi stor risiko for spontanabort og fosterskader så blodprøver og kontroll hver 14 dag pga det...

Også er jeg konisert for et år siden ( fjernet deler av livmorhalsen) så må jevnlig kontrollere at den ikke starter å åpne seg for tidlig....

Også er det jo ivf bebis i tillegg så tett oppfølging nå i starten pga det :)

Er ganske tett oppfølging fra alle kanter så syns det r betryggende, men føler meg veldig stresset over alle disse risiko faktorene og tenker jo for meg selv at vi skal være glade om vi kommer i mål....
oi det var mye :o dette går nok bra vettu <3 men skjønner du er stresset!
jeg går på blodfortyennende selv. albyl-e og crinone (progestoron støtte) jeg er inne hver uke nå i starten pga habituell abort og jeg hadde blodpropper i morkaken med storesøster så håper jeg får oppfølgning nå også <3

oi det var mye :o dette går nok bra vettu <3 men skjønner du er stresset!
jeg går på blodfortyennende selv. albyl-e og crinone (progestoron støtte) jeg er inne hver uke nå i starten pga habituell abort og jeg hadde blodpropper i morkaken med storesøster så håper jeg får oppfølgning nå også <3

Krysser fingrene for at det går bra denne gangen da, må jo være ekstra tøffe uker i starten når man har mistet mange ganger før :(

Skal du starte på fragmin fra uke 12 da eller?

Første svangerskapet mitt hadde jeg bare risikoen for blodpropp ( de andre tingene har kommet i ettertid) så da gikk jeg på albyl-e til uke 12 og fragmin + albyl-e fra uke 12 :) pga det fikk jeg ultralyd mellom hver 4-6 uke tror jeg det var, så det burde du også få :)

De sier dette svangerskapet defineres som risikosvangerskap fordi jeg fikk forgiftning med S, og morkaka hadde svikta ved fødsel :/

Jeg har risikosvangerskap!
Har Lupus og fibromyalgi.
Fibromyalgi er smerter i hele kroppen og utmattelse.
Lupus er en auto-immun sykdom der immunforsvaret angriper friske celler i kroppen. Som ledd, nyrer, lever, hjertet osv.
Sykdommen kan forverres under et svangerskap, så jeg må på kontroller på sykehuset en gang i mnd i tillegg til hyppig blodanalyse.
Man har også forhøyet sjanse for å få "vanlige" komplikasjoner under svangerskapet.

Hadde det sist pga jeg fikk svangerskapsforgiftning og denne gangen blir det også risikosvangerskap grunnet tvillinger :)

Har Crohns sykdom og går på medisiner mot det, så har på grunn av det definisjonen risikosvangerskap. Skal ha ekstra ultralyder og vekstkontroller.

Krysser fingrene for at det går bra denne gangen da, må jo være ekstra tøffe uker i starten når man har mistet mange ganger før :(

Skal du starte på fragmin fra uke 12 da eller?

Første svangerskapet mitt hadde jeg bare risikoen for blodpropp ( de andre tingene har kommet i ettertid) så da gikk jeg på albyl-e til uke 12 og fragmin + albyl-e fra uke 12 :) pga det fikk jeg ultralyd mellom hver 4-6 uke tror jeg det var, så det burde du også få :)
Jeg går med angst :( skal til gyn 26. Så da skal vi prate om hva som skjer :) håper da det :) håper alt går bra med deg og lille ❤️

Jeg har risikosvangerskap!
Har Lupus og fibromyalgi.
Fibromyalgi er smerter i hele kroppen og utmattelse.
Lupus er en auto-immun sykdom der immunforsvaret angriper friske celler i kroppen. Som ledd, nyrer, lever, hjertet osv.
Sykdommen kan forverres under et svangerskap, så jeg må på kontroller på sykehuset en gang i mnd i tillegg til hyppig blodanalyse.
Man har også forhøyet sjanse for å få "vanlige" komplikasjoner under svangerskapet.
Vet hva fibromylagi er. Håper alt går bra tross dette da ❤️

Ja.. :/ sjansen er jo såklart forhøyet når det har skjedd fra før av, så denne gangen skulle jeg følges opp enda tettere for å bedre kunne fange opp og gjøre noe med situasjonen.. Sist gikk jeg på overtid, og fikk vite etter fødsel at jeg egentlig ikke skulle sitte med en baby da... Det hadde vært så mange kritiske punkter frem til han ble født at han hadde hatt englevakt :( <3

Ja.. :/ sjansen er jo såklart forhøyet når det har skjedd fra før av, så denne gangen skulle jeg følges opp enda tettere for å bedre kunne fange opp og gjøre noe med situasjonen.. Sist gikk jeg på overtid, og fikk vite etter fødsel at jeg egentlig ikke skulle sitte med en baby da... Det hadde vært så mange kritiske punkter frem til han ble født at han hadde hatt englevakt :( <3
Huff så skummelt :( ❤️ håper at du slipper unna denne gangen ❤️

Tusen takk <3
Det håper inderlig jeg også!

Håper svangerskapet ditt også går helt fint uten noen utfordringer eller problemer! :)
Tusen takk ❤️ jeg har angst jeg, men det er normalt så legen :) bare brått blir jeg kjemperedd for at noe er galt og gruer meg til timene hos legen og ul om 4 dager. Vil så ha denne babyen og vi har ventet på den ❤️❤️

Hvor lenge skal dere bruke progestoronstøtte? :)

Back
Topp