Flere med problemer med legging?

Sjarmtroll

Glad i forumet
Min baby er nå 6 1/2 mnd og jeg sliter med å legge henne, både dag og natt, selv om det er lettere på dagtid. Hun sparker og slår av seg dynen, drar ut smokken selv (den vil hun ha i munnen, for hun hyler hver gang hun drar den ut). Jeg gruer meg til hun skal legges i egen seng når hun slår av seg dynen og den må på plass for at hun skal sovne. Sang funker ikke. Noen tips?
 
Min baby er nå 6 1/2 mnd og jeg sliter med å legge henne, både dag og natt, selv om det er lettere på dagtid. Hun sparker og slår av seg dynen, drar ut smokken selv (den vil hun ha i munnen, for hun hyler hver gang hun drar den ut). Jeg gruer meg til hun skal legges i egen seng når hun slår av seg dynen og den må på plass for at hun skal sovne. Sang funker ikke. Noen tips?
Jeg må ofte bysse i søvn, altså bære til han sovner for så å legge han i senga si. Ikke ideelt, men han sovner i alle fall. På dagtid sovner han best i bæreselen.
 
Jeg må ofte bysse i søvn, altså bære til han sovner for så å legge han i senga si. Ikke ideelt, men han sovner i alle fall. På dagtid sovner han best i bæreselen.
Her ville hun før bysses, men så ble hun urolig, bare kastet på hodet og skreik. Har prøvd bæreseler også, men da er hun bare opptatt av å følge med på alt rundt og våkner mer av det.
 
Her er det kun en ting som fungerer: han ligger i den store senga, mens jeg nærmest holder han "fast" så han ikke bare ruller over på magen. En bamse (som også er en spilledåse) i armkroken, har han blitt helt avhengig av. Etterpå må han løftes i egen seng. Håper han snart kan sovne i egen seng på samme måten.
 
Jupp. Før kunne han ammes i søvn, nå våkner han når han havner i senga si... Av og til funker det å legge han på magen min og "holde han fast" så han ikke ruller. Da blir han roligere, men som regel ligger han aldri så lenge og "blåser", tygger på bamsen sin og gråter/roper litt innimellom. Akkurat blitt rolig nå... Starta legging 19:00... :S
 
Eldste var ett problem her. Hu sov kun sammen med oss. Vi måtte legge hu på armen vår og vugge frem og tilbake for at hu skulle sovne, eller så sovnet hu oppå oss i stua og ble bært inn på rommet. Han på 7 mnd sovner av seg selv så lenge han blir lagt i senga si.
 
Hun ruller seg på magen og krabber over hele senga vår, må bare vente til hun sliter seg ut , sovner ofte på magen, mens jeg stryker henne på ryggen og synger til henne. Leggingen kan ofte ta tid her.
 
Enten må hun bæres i søvn eller så må hun "holdes" fast på kveldstid. I kveld er første gang jeg kunne lagt henne i egen seng og hun sovnet.
 
L sovnernoen ganger med en gang, så andre ganger vil han grine seg til søvn, andre ganger trenger han bare en forsikring på at vi ennå er i huset og andre ganger prater han med bamsen sin til han sovner---sukk, men aldri før kl 2120 på kvelden
 
Vi har nå begynt å legge over til egen seng. Legger henne vanligvis mellom 19:30 og 20:30. Hun ligger bare og tøyser. Minst en time tar det før hun sovner og jeg må sitte ved sengen hennes, er ikke noe fan av skrikekur. Tar det i hennes tempo. Ofte våkner hun to timer etter legging og deretter hver 3. time for smokk... begynner å bli mangel på søvn hos meg nå...
 
Etter Noah har blitt så ekstremt aktiv så vil han faktisk sove kl 19. Så da blir det kveld kl 18, se litt på Barne-TV og så kose med pupp og så sovner han som regel i armene mine. Da legger jeg han i sprinkelsengen, men han våkner veldig ofte fram til jeg legger meg.
 
Nå har jeg det problemet at selvom han sovner i armene mine, så våkner han hver gang jeg prøver å legge han i sin egen seng. Han har i tillegg blitt veldig mammadalt i det siste. Så regner med det er pga separasjonsangst som er veldig vanlig i denne perioden. Han er ihvertfall sååå skjønn nå når han sier mamma mamma hele tiden :p
 
Nå har jeg det problemet at selvom han sovner i armene mine, så våkner han hver gang jeg prøver å legge han i sin egen seng. Han har i tillegg blitt veldig mammadalt i det siste. Så regner med det er pga separasjonsangst som er veldig vanlig i denne perioden. Han er ihvertfall sååå skjønn nå når han sier mamma mamma hele tiden :p
Mi frøken sovner aldri i armene mine, men går i ett med "mamma mamma" :D tro om det er på grunn av denne seperasjonsangsten at hun våkner så mange ganger for natt?
 
Mi frøken sovner aldri i armene mine, men går i ett med "mamma mamma" :D tro om det er på grunn av denne seperasjonsangsten at hun våkner så mange ganger for natt?
Jeg tror at det pga det. Det eneste som hjelper meg er å tenke at det er en fase som går over. I natt har Noah sovet inni armkroken min så jeg nesten ikke fikk blodtilførsel ut i armen :p men jaggu sov han nesten gjennom hele natten uten å våkne :p Hehe
 
Min baby er nå 6 1/2 mnd og jeg sliter med å legge henne, både dag og natt, selv om det er lettere på dagtid. Hun sparker og slår av seg dynen, drar ut smokken selv (den vil hun ha i munnen, for hun hyler hver gang hun drar den ut). Jeg gruer meg til hun skal legges i egen seng når hun slår av seg dynen og den må på plass for at hun skal sovne. Sang funker ikke. Noen tips?

Hvorfor må hun legges i egen seng?

Ammer du fremdeles?
Har du prøvd nattpose?

De har sånne perioder; noen lengre enn andre. (Her holder vi på enda, det har vært sånn siden fødselen, og min sønn er 19 mnd gammel. :p)
Bare vær tålmodig, og vit at det blir bedre. ;)
 
Back
Topp