Flere med press på nerver?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Sliter så fælt med en skikkelig stikkende smerte som skytes ned fra hofteområdet, langs låret og ender i kne/legg. Kjennes ut som om bena skal svikte når som helst :( Det skyldes visst vekten av den lille som presser på noen nerver i følge min mor og legen. Lurer på hvor lenge jeg må gå slik, 30 dager til termin og de kan bli veeeeeldig lange :( Er også sår i lysken og innsiden av lårene, men det er nok bekkenløsningen :) Flere i samme båt? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du får tak i et bekkenbelte kan det hjelpe litt. Også krykker, så du har noe å hvile på når det gir etter. Ellers så er det trening og Fysio. Gratis Fysio ved invalidiserende bekkenløsning. Smertene ned i benet kan også henge smmen med bekkenløsningen.

Dessverre mye erfaring med det du beskriver. Vann i kroppen kan gjøre det værre. Greit å unngå salt

Lykke til!

Sliter så fælt med en skikkelig stikkende smerte som skytes ned fra hofteområdet, langs låret og ender i kne/legg. Kjennes ut som om bena skal svikte når som helst :( Det skyldes visst vekten av den lille som presser på noen nerver i følge min mor og legen. Lurer på hvor lenge jeg må gå slik, 30 dager til termin og de kan bli veeeeeldig lange :( Er også sår i lysken og innsiden av lårene, men det er nok bekkenløsningen :) Flere i samme båt? :)

Jeg har det samme, fikk beskjed av fysioterapeuten at det var bekkensmerter. De som du snakker om var bakre smerter i bekkenet, jeg kjenner det også i skinkene. Det med smerter i lyskenområde var fremre bekkensmerter fra symfysen.
Få legen din til å henvise deg til fysioterapeut så vil de kunne sjekke det ut og hjelpe. En kan også få støtte fra staten til diverse hjelpeutstyr som sklimatte i sengen, krykker og evt handikapparkeringstillatelse ut i fra hva en har behov på. Men var tidlig ute, de kan ta lang tid før en får time/hjelp. For meg ble det tre ukers ventetid, så jeg måtte ta det privat, noe som koster. Siden jeg har bare tre uker igjen til termin og klarer ikke å gå særlig uten støttehjelp er det vel verdt de 600kr! Andre time er vel 350kr da

På grunn av påsken så ville en ikke rekke å søke om hjelpemidler til meg, så fikk anbefalt å kjøpe et glatt dusjforheng som en bretter i to og legger under lakenet for å hjelpe til når en prøver å snu seg i sengen. Og så har jeg en stol med høy rygg som hjelp til å komme meg opp av sengen. Når jeg går rundt i stuen så støtter jeg meg til ryggen av en kontorstol med hjul på ;)
Greit å vite hvis du også trenger hjelp med å fungere og ikke rekker å søke etter hjelpemidler ;)

Ja hatt det noen mnd.. Hjulpet med lett trening for meg i form av spinning og svømming.
Gått med staver og sittet på høye stoler.
Snaaart over håper jeg

Mesteparten av tiden går helt fint og smertefritt, men særlig om kvelden kommer denne skytende smerten. Er så vanvittig uforberedt på den smerten og skvetter i, det kjennes ut som om bena svikter og jeg skal falle.

Var hos lege i går og dumme meg sa jo at bekkenet var bedre. Det er det jo også, det har stabilisert seg de siste ukene og det tar lenger tid før jeg får vondt. Tidligere murret det konstant, nå kan det gå timer uten vondt. Beklageligvis er smertene desto verre når de først kommer :(

Føler med deg! Jeg sliter også med press på hoften, tror det kan være hodet hans som ligger på venstre hofte. Så har jeg også vondt i bekkenet som virkelig har blitt verre mellom beina som du også beskriver,..auu

På grunn av påsken så ville en ikke rekke å søke om hjelpemidler til meg, så fikk anbefalt å kjøpe et glatt dusjforheng som en bretter i to og legger under lakenet for å hjelpe til når en prøver å snu seg i sengen. Og så har jeg en stol med høy rygg som hjelp til å komme meg opp av sengen. Når jeg går rundt i stuen så støtter jeg meg til ryggen av en kontorstol med hjul på ;)
Greit å vite hvis du også trenger hjelp med å fungere og ikke rekker å søke etter hjelpemidler ;)

Søstra mi har nettopp fått ettertrykkelig beskjed om at man kan gå rett på HMS og be om det man trenger.

-----
så: jeg har slike smerter hele tiden, jeg har mye isjiasplager. Og isjias-nerven blir nok ekstra provosert nå for tida.

Prøv å få krummet ryggen litt i løpet av dagen. Selv bruker jeg "barnets posisjon" fra yogaen, for jeg klarer ikke ligge på ryggen, men man kan like gjerne gjøre det liggende på siden, stående eller sittende.

Back
Topp