Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er spent på hva de sier på OUL. På tidlig UL sa gyneokologen at jeg hadde forliggende morkake. Den kan jo flytte seg ettersom livmora strekker seg, men blir den liggende blir det vet KS her
Det er ikke farlig å ha morkaken liggende foran, men hvis morkaka ligger lavt og delvis over mormunn får man en ekstra UL rundt uke 30 for å se om den har flyttet seg lengre opp. Dette gjelder om morkaken ligger foran eller bak. Hvis den ligger for lavt blir det automatisk Planlagt Ks pga faren for blødninger.
Forliggende morkake er ikke det samme som foranliggende morkake. Forliggende morkake ligger foran mormunnen. foranliggende er på forsiden. Jeg fikk UL pga blødninger og da mente gynekologen at det skyldtes at morkaken lå foran åpningen. Men jeg syntes hun sa den kunne flytte på seg likevel...
Jeg hadde en lang og tøff fødsel sist. Endte litt dramatisk da gutten fikk dårlig fosterlyd, og ble tatt med tang i hui og hast. Men har alikevel mest lyst til å føde naturlig om jeg kan.Gynekologen sa det så ut som forliggende morkake hos meg også. Så er veldig spent på om den flytter seg nok til at jeg slipper ks. Har hatt to fine fødsler, men sinnsykt vonde og sterke rier på slutten... Sånn type fra fire cm åpning til full på et par rier. Og kjenner at jeg jo ikke akkurat gleder meg til det, så om det blir ks, så slipper jeg jo i alle fall det, selv om naturlig fødsel er å foretrekke for min del
Jeez, my bad!!Forliggende morkake er ikke det samme som foranliggende morkake. Forliggende morkake ligger foran mormunnen. foranliggende er på forsiden. Jeg fikk UL pga blødninger og da mente gynekologen at det skyldtes at morkaken lå foran åpningen. Men jeg syntes hun sa den kunne flytte på seg likevel...
Forliggende morkake er ikke det samme som foranliggende morkake. Forliggende morkake ligger foran mormunnen. foranliggende er på forsiden. Jeg fikk UL pga blødninger og da mente gynekologen at det skyldtes at morkaken lå foran åpningen. Men jeg syntes hun sa den kunne flytte på seg likevel...
Jeg mener å ha lest at morkaken fester seg og blir der den er etter uke 20. Frem til da kan den flytte seg litt.Forliggende morkake er ikke det samme som foranliggende morkake. Forliggende morkake ligger foran mormunnen. foranliggende er på forsiden. Jeg fikk UL pga blødninger og da mente gynekologen at det skyldtes at morkaken lå foran åpningen. Men jeg syntes hun sa den kunne flytte på seg likevel...
Jeg mener å ha lest at morkaken fester seg og blir der den er etter uke 20. Frem til da kan den flytte seg litt.
Eg skal ha det denne gangen.Revnet kjempe mye forrige gang, barnet hang fast.Vi følte oss ikke ivaretatt under fødselen og mannen nekter og være med på ny fødsel pga det.
Det var leit å høre at dere hadde en vond opplevelse. Vil du si noe om hvilket sykeshus det var? Fikk dere snakket med noen i etterkant?