Flere med mye nedpress og kynnere?

Toromor

Glad i forumet
Nå er vi tilbake i Norge etter en herlig ferieuke i Danmark. De siste dagene har jeg begynt å kjenne mye kraftig nedpress, og hyppigere kynnere. Jeg må legge meg ned stadig vekk, fordi det seriøst kjennes ut som hun prøver å presse seg ut der nede. Kynnerne er også kraftigere enn tidligere, tar mer tak liksom, og jeg må nesten stoppe opp og konsentrere meg når de kommer. Er det flere som har det sånn?

Nå er vi tilbake i Norge etter en herlig ferieuke i Danmark. De siste dagene har jeg begynt å kjenne mye kraftig nedpress, og hyppigere kynnere. Jeg må legge meg ned stadig vekk, fordi det seriøst kjennes ut som hun prøver å presse seg ut der nede. Kynnerne er også kraftigere enn tidligere, tar mer tak liksom, og jeg må nesten stoppe opp og konsentrere meg når de kommer. Er det flere som har det sånn?
Kanskje du skal ta en tlf til føden å høre?

Sniker fra oktober;-) jeg hadde det sånn med forrige unge, helt fra uke 28. Var på hyppige sjekker, men jenta kom ikke før to dager på overtid:) men kan være greit å ringe føden og få det sjekket.

Jeg har mye nedpress, men ingen kynnere :) Hadde nok ringt føden om jeg var deg. De sier jo heller mange "dumme" spørsmål, enn ingen :)

Takk for svar! :) regner med det er "ufarlig", men blir jo litt usikker. Jeg er på ei hytte på østlandet i dag, og kjører hjemover mot trøndelag i morgen tidlig, så jeg tror jeg ser det an til jeg er hjemme igjen, så tar jeg eventuelt en telefon da

Jeg merker at kynnerene blir kraftigere. Hadde par, tre stykker i går som tok såpass i at jeg måtte stoppe opp og konsentrere meg til de gikk over. Men har ingen smerter eller murringer med og de kommer ikke ofte så jeg tror de er ufarlige. Har kynnere opp til noen ganger hver time som jeg merker mye mye mindre. Og nedoverpress har jeg ikke kjent i dette svangerskapet.
Tror nok livmora øver til store dagen. Jm mi sa at jo flere ganger du går gravid jo tidligere, oftere og kraftigere kynnere får du.
Men som de andre har og skrevet, ring en gang for ofte i stedet for å bekymre deg :p

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Har de siste dagene fått ekstremt mye kraftige kynnere. Er sånn at jeg kjenner det murrer i ryggen. Magen er så og si hard hele tid, og støl... Og nedpress! Stikker og presser, skikkig ubehagelig.
Da jeg hadde premature rier nå den siste gangen var det likt, men myyye kraftigere.
Tror man kjenner det selv om noe er på gang. Tviler man og tenker på om dette er normalt burde man ringe :)

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Jeg var nettop innlagt med premature rier, og har masse kraftige kynnere nå. Mange er såpass kraftige at jeg må puste meg gjennom de, jeg krøker meg liksom, greier ikke snakke (kanskje et ord eller to om jeg må)og det gjør vondt. Likevel har de ikke hatt effekt på cervix, men jeg følges tett opp. Jordmor sa at det kan være sånn for noen, og andre kan få forkorting i cervix uten å egentlig kjenne noe som helst. Men er du usikker, så få det undersøkt! De små i magen trenger fortsatt å være der de er, unngå å provosere frem sammentrekninger ved å "skal bare", og ta det med ro til du vet. For de små kan det at du tar det litt med ro noen uker være avgjørende for hvordan livet kan bli, og det er jo et lett offer for min del ihvertfall.

Da er jeg på vei hjem etter en sjekk på føden. Vi kjørte jo fra oslo til trondheim i dag, og på turen ble kynnerne bare værre og værre, og nedpressfølelsen var skikkelig kraftig. Jeg ringte derfor føden når vi nærmet oss hjemme, og fikk komme inn på en sjekk. Heldigvis var det ikke noe særlig utslag på riemålingen, men de merket at livmoren var veldig irritabel, og strammet seg hvet gang de nærmet seg. Cervix var på 3,2 cm og det var ikke noe tegn til åpning heldigvis. De ville jeg skulle ta en antibiotikakur da, i tilfelle urinveisinfeksjon er årsaken, og så fikk jeg streng beskjed om å komme tilbake med en gang hvis det tar seg opp mer, for da vil de sette lungemodningssprøyte. Hun målte også babyen til å være -12% i vekst, så det må sjekkes nærmere senere. Noen som har opplevd det, og vet hva det kan bety?

Sniker litt fra november.. Jeg har hatt masse kynnere fra uke 21.. Har den siste uke hatt en del nedpress når jeg reiser meg blandt annet.. Ikke ringt føden enda.. Er 25+4 i dag.
Var i kontakt med jordmor og fikk komme på sykehuset for sjekk ang kynnerene i uke 21, de sa det var normalt at noen hadde det tidlig og mye og andre ikke.. Bør jeg ringe føden og høre nå?

Venter en liten prins 9 November ❤

Hmmm, eg blir jo nesten bekymra over at eg ikkje har hatt noen kynnere når eg ser ka alle andre har her... :)

Hmmm, eg blir jo nesten bekymra over at eg ikkje har hatt noen kynnere når eg ser ka alle andre har her... :)
Du har nok hatt kynnere. Noen er bare så velsignet, at de ikke merker dem.

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Back
Topp