Flere med migrene her?

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Jeg har til vanlig kronisk migrene, men har blitt bedre hittil i svangerskapet. Sist jeg tok migrenemedisin var uka før positiv test. I dag våknet jeg med migrene, men jeg tør ikke ta medisinen. Selv om nevrolog og Riksen har gitt klarsignal. I verste fall ender jeg sengeliggende med solbriller og ispakning mens jeg kaster opp i 3 døgn.

Er det flere her som har migrene, og tar dere noe for det?
 
Tok ingenting i svangerskapet annet enn et gram Paracet og så la jeg meg til å sove i et mørkt rom.
 
Har migrene, men ikke slik som medisinere ut over ibux og paracet. Jeg synes at når du har så alvorlig plage med migrene at du blir sengeliggende i tre døgn, bør du ta medisinene når leger sier det er trygt! De ville ikke sagt at du kunne det hvis det ikke var trygt, og medisiner i gruppen triptaner er trygge ved svangerskap og amming.
 
Har migrene, men ikke slik som medisinere ut over ibux og paracet. Jeg synes at når du har så alvorlig plage med migrene at du blir sengeliggende i tre døgn, bør du ta medisinene når leger sier det er trygt! De ville ikke sagt at du kunne det hvis det ikke var trygt, og medisiner i gruppen triptaner er trygge ved svangerskap og amming.

Jeg vet egentlig at jeg bør det, men er redd for at det skal gå galt med spiren om jeg tar medisinen. Det er så tidlig enda også.
Til vanlig, når jeg ikke prøvde å bli gravid, har jeg gått på forebyggende med god effekt, men uten er det ganske pyton. :banghead:
 
Tok Imigran i svangerskapene sammen med Paracet.
 
Jeg krøp til korset og tok imigran i går, og ble dermed kvitt anfallet. Var du mye plaget med migrene?

ja, dessverre. Såkalt svangerskapsmigrene. Tok en del Paracet. Imigran og paralgin forte på de værste dagene. Fenazon med koffein ved migrene tidlig på dagen. Lå langt inne å ta så mye, men en fantastisk lege sa babyen ikke har det godt om jeg har store plager og smerter.
 
ja, dessverre. Såkalt svangerskapsmigrene. Tok en del Paracet. Imigran og paralgin forte på de værste dagene. Fenazon med koffein ved migrene tidlig på dagen. Lå langt inne å ta så mye, men en fantastisk lege sa babyen ikke har det godt om jeg har store plager og smerter.


Uff, jeg kjenner meg igjen i migreneutfordringene, det er så vondt. Har fått paralgin f, Paracet og imigran jeg også. Brukte Paracet duo med en gang smertene kom før jeg ble gravid, men har ikke tatt etter det. Veldig effektivt med koffein og Paracet i kombinasjon.
Så glad flere og flere leger setter seg inn i det med migrene og svangerskap. Tror ikke jeg klarer mange måneder uten medisinene uten å bli innlagt.

Hvordan gikk det med migrenen etter svangerskapet?
Takk for at du deler dine erfaringer med meg. :signs001:Heartred
 
Babyen blir mer stresset over slike anfall. Det er ikke kun smerter i hode med migrene, det påvirker hele deg. Ta medisinene slik at du kan få et rolig og fint svangerskap. Leger er svært forsiktige med å gi medisiner til gravide, de gjør ikke det om de mener det er bedre uten. Du kan også spørre på tryggmammamedisin.no, de svarer deg på alt om medisiner og graviditet.
Jeg brukte masse medisiner som gravid, kvalmestillende, enormt mye allergimedisiner, astmamedisiner , migrenemedisiner, smertelindring. Alt for å overleve svangerskapet. Sånn er det med en haug med sykdommer og drar på deg ekstremt svangerskapskvalme i tillegg. :p Barna har vært og er friske, sterke og godt med vekt ved fødsel :)
 
Babyen blir mer stresset over slike anfall. Det er ikke kun smerter i hode med migrene, det påvirker hele deg. Ta medisinene slik at du kan få et rolig og fint svangerskap. Leger er svært forsiktige med å gi medisiner til gravide, de gjør ikke det om de mener det er bedre uten. Du kan også spørre på tryggmammamedisin.no, de svarer deg på alt om medisiner og graviditet.
Jeg brukte masse medisiner som gravid, kvalmestillende, enormt mye allergimedisiner, astmamedisiner , migrenemedisiner, smertelindring. Alt for å overleve svangerskapet. Sånn er det med en haug med sykdommer og drar på deg ekstremt svangerskapskvalme i tillegg. :p Barna har vært og er friske, sterke og godt med vekt ved fødsel :)

Sant, det må til for at vi skal ha det bra i svangerskapet. Det er noe herk, men godt å høre andres erfaringer - og vite at man ikke er alene. Takk! :Heartred

Nevrologen var tydelig på at det er godt erfaringsgrunnlag på disse medisinene, og at det går bra å ta de. Må jobbe med meg selv der, vil jo at knøttet skal ha det best mulig. :happy8
 
Hadde svangerskapsmigrene på slutten med nr 3, kjenner jeg har litt antydninger nå i svangerskapet med nr 4 også (er i uke 22+5). Foreløpig ikke fått noe for migrene av lege så tar kun paracet men husker med nr 3 at paracet ikke hjalp. Tenkte å høre med legen når jeg er på kontroll igjen i slutten av neste uke. Til nå er ikke anfallene så sterke så paracet hjelper greit nok
 
Hadde svangerskapsmigrene på slutten med nr 3, kjenner jeg har litt antydninger nå i svangerskapet med nr 4 også (er i uke 22+5). Foreløpig ikke fått noe for migrene av lege så tar kun paracet men husker med nr 3 at paracet ikke hjalp. Tenkte å høre med legen når jeg er på kontroll igjen i slutten av neste uke. Til nå er ikke anfallene så sterke så paracet hjelper greit nok

Jeg føler med deg.. Håper det ikke blir for ille, og at du får god hjelp av legen. Merket du noe forskjell på nr 3 i magen når du hadde anfall i forhold til når du ikke hadde migrene?
 
Jeg føler med deg.. Håper det ikke blir for ille, og at du får god hjelp av legen. Merket du noe forskjell på nr 3 i magen når du hadde anfall i forhold til når du ikke hadde migrene?
Hun var vel litt roligere akkurat under anfallet hvis jeg husker rett
 
Uff, jeg kjenner meg igjen i migreneutfordringene, det er så vondt. Har fått paralgin f, Paracet og imigran jeg også. Brukte Paracet duo med en gang smertene kom før jeg ble gravid, men har ikke tatt etter det. Veldig effektivt med koffein og Paracet i kombinasjon.
Så glad flere og flere leger setter seg inn i det med migrene og svangerskap. Tror ikke jeg klarer mange måneder uten medisinene uten å bli innlagt.

Hvordan gikk det med migrenen etter svangerskapet?
Takk for at du deler dine erfaringer med meg. :signs001:Heartred

desverre henger den i og endret karakter. Så vært hos nevrolog og skal ta MR og begynt på betablokker. Er veldig glad jeg får behandling og oppfølging selv om jeg fortsatt ammer :)
 
Jeg har fått migrene under svangerskapet men har heldigvis så langt ikke behov for medisiner siden det går over innen 6 timer. Det er såpass nytt for meg enda at jeg prøver meg fram med å kutte ut sjokolade og modnet ost. Det som fungerer best så langt er en 20 prosent sykemelding og rolige dager. Men huff føler virkelig respekt for dere som har dette til vanlig. Det er så utmattende :dead:
 
Hadde svangerskapsmigrene, men fikk ikke annet for det enn paracet. Prøvde også, uten hell, akupunktur. Paracet hjalp nada for meg. Så jeg levde mer eller mindre enten på ett mørkt, kaldt soverom for å sove det bort, eller på badet hvor jeg spydde frem til fødsel. Var faktisk en befrielse å få føda og bli kvitt det.

Nå år etter har jeg kronisk migrene da, så NÅ har jeg ordentlig medisin å ta for anfallene. Skulle ønske jeg fikk noe ordentlig når jeg var gravid da.
 
Back
Topp