Flere med mammadalter???

MTDC

Forumet er livet
VIP
Mi lille jente har plutselig blitt helt mammadalt siste måneden.. Før har hun vært veldig bestemt på hvem som får bytte på henne/ta henne inn og ut av bilen/lage mat til henne osv, men det har variert veldig hvem av oss hun har villet ha hjelp av.. Nå er det bare mamma som gjelder, og hvis hun ikke får meg så blir det hylskrik.. Trodde det bare var en fase, men det har enda ikke gått over..

Flere som har det sånn, eller som har hatt det sånn og har tips til hva vi kan gjøre for å snu på denne trenden? Kan bli mer enn tungt nok når babyen kommer om ikke hun skal slå seg helt vrang også:P

Sønnen min har alltid vært mammadalt, spesielt i leggesituasjoner da blir det sjau om pappan skal legge ham så lenge jeg er hjemme. Håper det ikke blir mye sjalusi når lillesøster kommer:)

Sønnen min har alltid vært mammadalt, spesielt i leggesituasjoner da blir det sjau om pappan skal legge ham så lenge jeg er hjemme. Håper det ikke blir mye sjalusi når lillesøster kommer:)
Sånn er det egentlig her og.. Når faren kommer for å legge henne klamrer hun seg fast i meg.. I går var hun heldigvis så utslitt etter jenteturen vår til sykehus og shopping at hun la seg uten problemer, men vanligvis må jeg inn en tur etter faren har lagt henne fordi hun ikke roer seg uten å få nattasang av meg.. I går var jeg helt kake selv, så da var jeg veldig takknemlig over at det gikk så greit..

Men til morgenen i dag var hun hysterisk.. Vi har bare en bil, og jeg har startet permisjonen, så jeg skal egentlig bare gå hjemme nå, og da må han kjøre henne i bhg.. Derfor var det også han som tok henne opp, skiftet på henne, kledde på og skulle kjøre i bhg.. Hun hylskrek hele tiden og ville bare ha mammaen sin.. Håper virkelig det går seg til snart, for jeg trenger å sove litt ekstra om morgenen nå, og det er ikke lett når man hører de hjerteskjærende skrikene på andre siden av gangen:(

Storebror har hatt ein del slike periodar, men dei har alltid gått over av seg sjølv. Me har egentlig berre vore bestemt på at han må tåle at begge gjer alt, men har valgt våre kampar...
No i svangerskapet har eg vore mykje meir imobil enn eg brukar å vera, så da har han måtte tåle at han pappaen har tatt seg av det meste, sjølv om han ikkje alltid har vore enig.
Trur egentlig det har vore litt lurt, for da e han ikkje såå avhengig av meg no når lillebror kjem. Sjalu blir han nok uansett, for han likar absolutt ikkje at eg gir oppmerksomhet til andre barn, så det blir vel ein ny mammadalt periode etterkvart uansett...

Storebror har hatt ein del slike periodar, men dei har alltid gått over av seg sjølv. Me har egentlig berre vore bestemt på at han må tåle at begge gjer alt, men har valgt våre kampar...
No i svangerskapet har eg vore mykje meir imobil enn eg brukar å vera, så da har han måtte tåle at han pappaen har tatt seg av det meste, sjølv om han ikkje alltid har vore enig.
Trur egentlig det har vore litt lurt, for da e han ikkje såå avhengig av meg no når lillebror kjem. Sjalu blir han nok uansett, for han likar absolutt ikkje at eg gir oppmerksomhet til andre barn, så det blir vel ein ny mammadalt periode etterkvart uansett...
Det er sånn vi også gjør det, så jeg synes det er veldig rart at det har vart så lenge.. Men nå er faren rimelig dårlig på å være tydelig og bestemt med henne da.. Prøver å si til han at han må være sjefen og ikke ho (der det er naturlig å ikke gi etter), men han er bare ikke bestemt av seg...

Det er sånn vi også gjør det, så jeg synes det er veldig rart at det har vart så lenge.. Men nå er faren rimelig dårlig på å være tydelig og bestemt med henne da.. Prøver å si til han at han må være sjefen og ikke ho (der det er naturlig å ikke gi etter), men han er bare ikke bestemt av seg...

Da er det kanskje litt på grunn av at han ikkje er bestemt nok at det har vart så lenge? At ho rett og slett taklar dine klare grenser mykje bedre, og blir litt usikker i forhold til faren fordi han er for vag??? Hos oss har nokre av periodane vart ganske lenge og altså, sjølv om me har vore ganske konsekvente begge to, så eg veit ikkje kva som gjer at han plutselig snur egentlig...

Da er det kanskje litt på grunn av at han ikkje er bestemt nok at det har vart så lenge? At ho rett og slett taklar dine klare grenser mykje bedre, og blir litt usikker i forhold til faren fordi han er for vag??? Hos oss har nokre av periodane vart ganske lenge og altså, sjølv om me har vore ganske konsekvente begge to, så eg veit ikkje kva som gjer at han plutselig snur egentlig...
Meget mulig.. Men om ho prøver å "lure" han, og jeg skjønner at hun er i ferd med å få han på gli så bryter jeg inn og er bestemt på at mamma ikke kan hjelpe fordi... Så det skal ikke ha så mye å si..

Hun har vært syk en del da siste måneden, så det har sikkert spilt litt inn.. Også har jeg hørt at mange høygravide opplever å få mammadalter, kan jo være de enser at det ikke er lenge til det kommer baby..

Hadde håpt at noen hadde en "superkur", men det er sikkert bare å bite tennene sammen og fortsette å være bestemt, og prøve å få mannen til å bli litt mer bestemt han også.. Han kommer seg stadig vekk, heldigvis:)

Jeg har to pappadalter i hus. Og regner ikke med at når pappas jente kommer at det blir noe annerledes...

Jeg har to pappadalter i hus. Og regner ikke med at når pappas jente kommer at det blir noe annerledes...
Bestiller litt pappastøv hos deg;) Hun vår har alltid vært minst like begeistret for pappa som for mamma siden han var hjemme med henne hele permisjonen vår, men det snudde på femøringen i desember...

Hadde vært så deilig å ha ei skikkelig pappajente nå;) Men vi får bare krysse fingrene for at det går seg til og at vi alle takler overgangen når hun ikke er enebarn lengre:P

Jeg har en som heldigvis for meg heller mer mot pappadalt enn mammadalt. Tror det kan bli fint fremover, men regner med at det kanskje blir mer mammakrav når babyen er kommet.

Han veksler litt mellom mamma og pappa. Er kanskje litt mer mammadalt nå.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum

Back
Topp