Flere med mageknipe å luft smerter???

Saaraa

Betatt av forumet
Får Håpe ikke dette er noe farlig. Noen som veit kva de kommer av? spiser mye frukt, så kansje de er de.

Og kvalme og oppkast.   Kaster opp fra morgen til kveld enno , og er 13 uker. er de farleg å kaste opp bortsett fra dehydrering ?? For fostere?

Det er desverre mange som kaster opp i 9mnd :/ det er ikke farlig, så lenge du får i deg nok drikke, og noe mat.

Fosteret tar det det trenger av næring, så lenge det ikke er helt ekstremt gjennom HELE svangerskapet. Enkelte kan bli lagt inn på sykehus for å få væske intravenøst! Jeg har ikke vært kvalm men hadde en periode over noen uker der jeg fikk ekstreme luftsmerter. Hos meg kom det hvis det gikk lenge mellom vært måltid og jeg spist litt i overkant mye ;) Klarte ikke å strekke ut kroppen, lå bare i fosterstilling. Du får prøve å legge merke til spisemønsteret ditt, hva du spiser og når smertene kommer og prøve å endre etter det :) God bedring

Jada, mageknip, luftsmerter og veeldig treg mage. Det siste må man bare regne med i svangerskapet, og prøve så godt man kan å ha et kosthold som myker opp så bra som mulig.
Pærer og eple er noe av den frukten man kan få mest luftsmerter av, f.eks. Jeg tror jeg reagerer litt på fine brødvarer og for store måltider bl.a. Merker også at det er mer gunstig med vann uten kullsyre enn med.
Ellers skal det mye til før næringsopptaket vårt er for lite for fosteret, det får som regel i seg det nødvendige uansett.

Back
Topp