Flere med "litt lavt" stoffskifte?

Bkno5118182

Flørter med forumet
Hei,
Fikk nettopp svar på blodprøvene mine hos legen, og han mente jeg hadde "litt lavt" stoffskifte. Skulle ta nye prøver om 4 uker.
Tok blodprøver fordi det svimlet for meg forrige helg når jeg allerede lå nede.
Selvfølgelig begynner det å svimle nå også, men det er garantert fordi jeg får litt småpanikk av svaret på blodprøva.

Noen flere med litt lavt stoffskifte her? Leser meg jo grønn på det, og må
ærlig innrømme at å vente 4 nye uker, for så å se på svarene da om jeg skal begynne på tabletter bekymrer meg. Livredd for å gå litt for lenge med lavt stoffskifte. Det er tross alt ikke bra for babyen i magen kan jeg lese.
Erfaringer, noen? ☺️

Jeg har også lavt stoffskifte! Grunnen til at de venter 4 uker med å ta nye prøver er fordi stoffskiftet bruker lang tid på å utvikle seg, er du for rask med nye prøver vil du ikke kunne se noe forskjell på resultatene. Tror ikke du trenger å bekymre deg for lille i magen :)

Det går nok sikkert bra med lille i magen. Skal en god del til før de begynner å medisinere, så selv om den er fortsatt lav/i grenseland, så er det ikke sikkert du vil bli medisinert. Kommer også ann på hvordan verdiene som "hører til" stoffskiftet også er. Mange ganger må man til spesialist for videre utredning. Har hatt høyt stoffskifte tidligere og gått på medisiner, men fastlegen justerte/ga meg aldri medisin. Det måtte jeg få ordnet gjennom sykehuset. Nå ligger jeg på grensa til lav, men får ikke medisiner, da det ikke er lavt nok :p

Jeg har hatt lavt stoffskifte i 10 år ca. Jeg lå i grenseland i flere år før jeg fikk prøve levaxin. Det ble en ny hverdag for meg i hvertfall så er glad jeg fikk ny lege som lot meg få medisin. Tror ikke du skal bekymre deg for hadde det vært faretruende lavt så hadde du nok fått medisin med engang. Mange sier man skal dobbel medisin under svangerskapet også men i mitt tilfelle har jeg vært på samme dose alle 5 gangene jeg har vært gravid,å stoffskiftet har vært stabilt hele veien. Nå er jeg 22 uker og sjekker hver 4 uke. Så ikke bekymre deg.

Jeg har lavt stoffskifte, og blir også kontrollert hver 4. uke :) Så lenge legen din følger det opp er det nok helt fint, som nevt tidligere her er det ikke noe poeng i å ta prøver noe tidligere, da stoffskiftet ikke endrer seg så raskt.

Slenger meg på det de andre sier. Legen din har fanget det opp, så da er det bar er vente fire uker før du får vite hva som blir veien din videre.

Under forrige graviditet hadde jeg en lege som ikke hadde peiling på noe, og gikk undermedisinert hele veien. Denne gangen har jeg en fastlege som følger meg opp med blodprøver hver 4. uke, og føler at jeg da er i trygge hender.

Lykke til! :)

Back
Topp