Flere med litt eldre unger?

Meluca

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Vi er jo flere her som har flere unger så håper kanskje at noen har et godt råd. :D

Hun elste på snart 4 år er i en periode der hun ikke skal ha noen ting til middag " like ikke " før vi har fått maten på bordt.

Livretten hennes er spaghetti. Hadde hun fått som hun ville så hadde det vært spaghetti froskost middag og kvelds.

Ingen av ungene er noe glad i Kjøtt.

Så nå kommer spørsmålet. Hvordan få middag i ungene som ikke bare er pasta og pølser :p
 
hihih,med eldre så jeg for meg unger på 14-15 år ;)

min er snart 5 og spiser stort sett alt! han er ikke glad i ihjelkokte grønnsaker eller potet. eller spsier vi mye fisk, han elsker sushi,taco,pizza, pasta med laks og pesto,div retter med thaimat som jeg lager, kylling you name it ;) ingen tips bortsett fra å være bestemt ;) middag er middag, neste måltid må han vente noen timer med, me nhar aldri skjedd at hna ikke har spsit litt.
 
hihih,med eldre så jeg for meg unger på 14-15 år ;)

min er snart 5 og spiser stort sett alt! han er ikke glad i ihjelkokte grønnsaker eller potet. eller spsier vi mye fisk, han elsker sushi,taco,pizza, pasta med laks og pesto,div retter med thaimat som jeg lager, kylling you name it ;) ingen tips bortsett fra å være bestemt ;) middag er middag, neste måltid må han vente noen timer med, me nhar aldri skjedd at hna ikke har spsit litt.

Hun får det vi lager. Å hun må i allefall smake så det er greit. Får jo vite i barnehagen at der spiser hun alt.
 
ja i bhg spsier de stort sett alt :) er bare å ha variert kost, og heller feks lage spagettisausen fra bunnen av med en boks tomater, basilikum, gulrot,løk,selleri,tomatpure og mos det med stavmixer ;) så får hun i seg masse næring! samme med pizzasaus stapp i masse sund om mos ;) og her ser jeg tydelgi at mini spseir mye mer om han får være emd å lage maten :) lage pesto til pasta og laks feks, tenk det grønn dinosaursaus! namm! ;)
 
Har også en som er ganske finspist på middagen ( med mindre det er pølser, pannekaker, pasta eller pizza)
Vi har ikke gjort så mye annet enn å si at alt skal smakes på, så får han spise så mye han vil. Får aldri noe annet, og må pent vente til kvelds før han får noe annet;)

Men vil han ha ketchup på fisken eller grillkrydder på grønnsakene, så tenker jeg at det er helt greit...

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Vi har en meget kresen gutt på 3 år 3 mnd, han er for det meste ganske bestemt å favorittene hans er sushi/maki,tyrkisk og Persisk mat samt grandiosa og mammas spagetti ! Ikke populært med fisk!
Er ellers veldig glad i grønnsaker da heldigvis!
Men frem til 2års alderen spiste han alt og var en stor og god gutt :D

Jeg var likedan når jeg var liten og er fortsatt det den dag idag.Kresen altså. Håper han blir mer lik altetende fiskepappan hans etterhvert på matfronten :);)
 
Jeg er så glad jeg ikke har det problemet. Jeg var nøye med å spise variert kost når hun var liten og alt skal prøves. Liker du det ikke må det likevel spises om du har lagt det på tallerkenen og det er ikke lov å si at en ikke liker før du har smakt det hvertfall 15 ganger. 15 er nemlig bevist av forskere å være tallet du bør spise noe du kanskje ikke liker. Spiser du det så mange ganger eller mer er sjansen stor for at du endrer mening og liker det. :) Det trikset funker greit her. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp