Flere med lang vei til sykehus her?

Klodehode

Elsker forumet
Kom til å tenke litt på dette i dag da vi kjørte hjem fra UL idag, vi har 1 1/2 time å kjøre til sykehus.
Sist hadde jeg en veldig rask fødsel , en time og 20 min fra 3 cm, er vel en risk for at det går enda kjappere neste gang, og mannen har ikke lappen.

Kan bli en liten utfordring dette her ja...

Ja det hørtes ut som om det kan bli litt vell spennende når du går i fødsel :) hadde vell ringt ambulanse da ja. Visst jeg får velge blir det lokal sykehuset på meg, visst ikke det går blir det over en time i bil her og...

Lang vei her også! Bor midt mellom 2 sykehus. Enten 1 1/2 time (med ferge) eller 1 t 50 min andre veien. Håper på å få planlagt keisersnitt denne gangen da forrige fødsel var vanskelig og traumatisk! Så da går det vel bra :-)

ved forrige fødsel for 9,5mnd siden fikk jeg beskjed om å ringe ambulanse om jeg kjente antydninger til rier... selv om jeg har bare 40-45min reisevei til Ahus... Men jeg har hatt raske fødsler før, så jeg ble innvilget å bli satt i gang... de tok vannet først, så skjedde det ikke så mye... hadde bare svake rier... så satte de på svakt drypp kl 15.15 ca, da hadde jeg fremdeles 3cm.. kl 16.06 var hun ute... så det var noen intense minutter ja... hun ble da født 3 dager før MIN termin og 9 dager før UL termin... 3720gram og 51cm lang... Helt perfekt, og den minste jeg har hatt...

Problemet denne gangen blir barnevakt til Hermine, men går vel i orden om jeg har en dato å forholde meg til :) 
(vi har ingen foreldre som egner seg til barnevakter... min mor er storrøyker og ingen barnepasser-person, og hans mor har sett henne 2 ganger i sitt liv...)

Tja, vel det kvalifiserer litt til lang vei vi har da...vi må med ferge(1,5t)/båt(3t eller 20min) og kjøre i minst 1,5 time eller ca 4 timer om jeg skal til sykehuset jeg vil føde ved. Så vi må trekke mot byen når termin nærmer seg, gikk veldig greit sist gang(med nr 1 bodde vi 10 min fra sykehuset). Er mest spent på om noe plutselig skulle skje når vi er her hjemme(noe jeg ikke håper da...)for da blir det sikkert helikopter om ting blir kritisk evt legebåt og ambulanse....følte virkelig jeg bor i huttiheita når jeg skriver dette ;p

D er ca 2 timer til sykehuset fra der jeg bor:p

minoja skrev:
Tja, vel det kvalifiserer litt til lang vei vi har da...vi må med ferge(1,5t)/båt(3t eller 20min) og kjøre i minst 1,5 time eller ca 4 timer om jeg skal til sykehuset jeg vil føde ved. Så vi må trekke mot byen når termin nærmer seg, gikk veldig greit sist gang(med nr 1 bodde vi 10 min fra sykehuset). Er mest spent på om noe plutselig skulle skje når vi er her hjemme(noe jeg ikke håper da...)for da blir det sikkert helikopter om ting blir kritisk evt legebåt og ambulanse....følte virkelig jeg bor i huttiheita når jeg skriver dette ;p

Huttiheita!!

Hva med å forberede til en hjemmefødsel om ikke ting skulle gå som planlagt?
Det gjør jeg, enda jeg bor 40 min unna mitt sykehus, og ambulanser både her og i nabobyen.. At man tenker litt om hvordan man skal gjøre det rent praktisk om ting ikke går som planlagt..
Min fødsel kan gå fort som f... og jeg tenker at å føde i dusjen her hjemme er bedre enn å føde i bilen på parkeringsplassen ved tusenfryd som en tidligere kollega gjorde en gang..

Nei, blir ikke å tenke hjemmefødsel. Vi har ingen jordmor i kommunen så legene ønsker at man drar til byen med sykehuset man vil føde ved i alle fall 1 uke før termin ;) så jeg vil ikke befinne meg helt sprekkeferdig hjemme, det tørr jeg ikke(Om noe skulle skje utenom stoler jeg på jeg får den hjelp som trengs) Og jeg vil helst benytte meg av de hjelpemidler jeg kan/føler for når det er i gang(lystgass, epidural) :)

Back
Topp