Flere med lang og tøff første fødsel?

Solagreen

Elsker forumet
Julibarna2014
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Her ble det en veldig hard fødsel med nr 1. 32 timer! Måtte etterhvert ha riestimulerende og der var grusomt! Epiduralen de siste to timene gjorde susen, og er nok grunnen til at jeg tørr å føde igjen. Mannen kvier seg og synes det var en traumatisk opplevelse.

Så, flere med tøff 1. fødsel som fikk det lettere neste gang?
Håper virkelig ikke det går over et døgn denne gangen..
flere som kvier seg litt?

Jeg har 3 fødsler bak meg. Min erfaring er at fysisk sett så har det blitt lettere for hver gang.
Hadde også tøff fødsel med nr 1, normale og kortere fødsler med 2 og 3 :)

Sniker fra desember :) jeg kvier meg litt! Fødte i 2016.
Ved sjekk lørdag kveld (gått med maserier siden torsdag kveld) var jeg 2cm. Slet hardt med å sove så fikk sovetablett og smertestillende, sov et par timer til sammen kanskje. Jeg fikk drypp og fremgangen var treg.
De vurderte hastesnitt, men jm ville prøve drypp én gang til og da skjedde det ting. Frøkna kom til verden natt til mandag (03.28), og da var jeg totalt utkjørt. Så jeg er meget spent på denne gangen, men håper på at ting går litt fortere! :nailbiting:

Jeg hadde en lang og tøff fødsel med nr 1 og fikk det dessverre også med nr 2. Men de fleste jeg kjenner har fått en mye bedre opplevelse med nr 2, så jeg var nok bare max uheldig!

Ja. Jeg brukte 1,5 år på å komme meg etter første fødsel. Den tok 28 timer og endte på operasjonsbordet.
Andre fødsel tok 12 timer og var mye lettere [emoji846]
Som overlegen sa til meg i samtalene før fødsel nr 2; det er den første fødselen du ikke vil ha. Det stemte i alle fall for meg.

Min første tok nesten 48 timer, det åpnet seg bare ikke, og hun ble så stresset at hjerterytmen ble ustabil, så hun måtte tilslutt med hastesnitt. Nr 2 tok lang tid, men var vaginal , og han var stor.. nr 3 var den letteste og korteste[emoji1]

Ja. Første fødsel varte i 20 timer fra 4cm, og endte med akutt keisersnitt da frøkna satt fast og hjertelyden sank under pressriene. Gruet meg for fødsel nr 2, men den ble helt annerledes!

Nr 2 brukte nokså lang tid på åpningsfasen, men fra 5cm tok det 5 timer før han kom ut med vanlig fødsel - verdens beste opplevelse!

Nr 3 blir tvillingfødsel, så den er jeg også rimelig spent på.. Krysser fingrene for at det blir vanlig fødsel på begge to.

Etter å ha lest her, så er kanskje ikke min 20 timer med rier vært tredje minutt så hardt :P
Synes det var grådig tungt der og da.

Jeg kaller min første fødsel for en helgefødsel. Riene startet fredag ettermiddag og ungen kom ut med akutt keisersnitt søndag kveld. Kastet opp og fikk ikke i meg noe næring. Det tøffeste og mest utmattende jeg noensinne har gjort.

Back
Topp