Flere med kynnere?

Katti

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Er førstegangs, så er veldig usikker her!

Var hos jordmor for en stund siden, og snakket litt om stress. Hun spurte om jeg hadde mye kynnere, og sa at hvis jeg hadde det kunne det være et tegn på at jeg stresset for mye. Jeg visste omtrent ikke hva det var før hun nevnte det, jeg trodde det kom mye seinere! Men i ettertid skjønner jeg jo at det har jeg hele tiden! Ganske ubehagelige stramminger i magen. Magen blir steinhard, og jeg merker det vanligvis først ved at jeg får en vond/ekkel følelse i magen, litt som milde mensmurringer. Det går over etter kanskje 30 sek-1min. Jeg har dette flere ganger om dagen, og får mer av det når jeg er sliten. Vet at det er livmoren som trener seg osv., men trodde ikke det skulle være så mye og ofte ennå? Er det vanlig? Noen som har det samme? Er litt over 23 uker på vei.

Både titt og ofte. Tenker ikke over det alltid heller. Her er det ganske rolig på jobb og hjemme for tiden, så jeg forventer ikke at det har så mye med stress å gjøre. Det skjer mye med livmoren for tiden. Den skal både gjøre plass og forberede seg på fødsel. Min jm mener kynnere er et tegn på at kroppen fungerer og arbeider mot en fødsel

Jeg har hatt kynnere siden uke 14 :) Nå for tiden har det heldigvis avtatt litt, tidligere har jeg hatt det nesten konstant..

Jeg er 20+6 og har det også veldig veldig ofte! Det startet veldig tidlig (husker ikke om det var rundt uke 11-12 eller noe) og jeg har det daglig.. Er ubehagelig og litt slitsomt noen ganger, men nå har jeg blitt vant til det, så tenker nesten ikke over det lenger :p

Har kynnere stort sett hver dag, spesielt når jeg går tur i oppoverbakker, og når jeg anstrenger meg. Så lenge det ikke kommer tett, regelmessig, eller varer en god stund så var det visst helt normalt sa jordmor til meg i dag.

Jeg får kynnere hvis det blir litt for høyt tempo på jobb og jeg stresser - greit å få en påminnelse om å roe ned. Får det også ofte når jeg står og opererer, av en eller annen grunn, ikke stressa da, men veldig fokusert selvfølgelig.
Får også kynnere mens jeg ligger på sofaen og gjør ingenting, så jeg ser ikke alltid sammenhengen med "hvorfor" det kommer. Men som andre sier; livmoren driver jo med sitt ;)

Mye kynnere. Særlig vis jeg prøver å bære storebror litt el skur vogna når det er motstand i underlaget. Å når jeg kjører bil! Å seff vis jeg stresser! Kan være veldig plagsomt til tider! Blir ganske uggen av det også :(

Her er det masse kynnere. 10-15 hvertfall.! Nåken er ubehagelig og eg må stoppe opp. 23+3 idag. 3 gongsfødende. Hatt kynnere dei andre gongene og, men ikkje så masse!

I første svangerskap hadde jeg (vonde) kynnere fra ca. uke 18. I dette svangerskapet har jeg hatt kynnere i ca. 5 uker allerede, er i uke 18 nå. Det er verst på kvelden når jeg har lagt meg, da kommer de hyppigere og er litt ekstra ubehagelige en stund. Er hjemmeværende for tiden og vi har det rolig hjemme, så tror neppe det er stress som trigger dem i mitt tilfelle. :)

Er førstegangs, så er veldig usikker her!

Var hos jordmor for en stund siden, og snakket litt om stress. Hun spurte om jeg hadde mye kynnere, og sa at hvis jeg hadde det kunne det være et tegn på at jeg stresset for mye. Jeg visste omtrent ikke hva det var før hun nevnte det, jeg trodde det kom mye seinere! Men i ettertid skjønner jeg jo at det har jeg hele tiden! Ganske ubehagelige stramminger i magen. Magen blir steinhard, og jeg merker det vanligvis først ved at jeg får en vond/ekkel følelse i magen, litt som milde mensmurringer. Det går over etter kanskje 30 sek-1min. Jeg har dette flere ganger om dagen, og får mer av det når jeg er sliten. Vet at det er livmoren som trener seg osv., men trodde ikke det skulle være så mye og ofte ennå? Er det vanlig? Noen som har det samme? Er litt over 23 uker på vei.
Hadde mine første ordentlige kynnere i går på jobb faktisk... Var veldig ubehagelig, MRN gikk over etter ca.1 min. Tror det hang litt sammen med at jeg hadde sovet dårlig og var sliten og trøtt samtidig som det er fullt opp å gjøre på jobben.
Er 20+0 idag :happy:

Godt å høre at det er flere, da! :) Da er det i alle fall vanligere enn jeg trodde. Syns det er så vanskelig å vite med alle disse greiene, alle sier forskjellige ting, legen min sier en ting, jordmor en annen og alle andre en tredje :p

Ble litt skremt når jordmor begynte å snakke om kynnere som kunne gå over i for tidlige rier :-s

Gjør det vondt disse kynnerne? Eler gir det ubehag?

Jeg har merket at magen blir stram og hard ved mye fysisk aktivitet.
Er dette kanskje kynnere?

Synes ikke at det gjør vondt eller at det er ubehagelig egentlig, men merker jo at magen er annerledes.
Vet ikke hvor lenge det varer, kjenner liksom bare at magen er mykere etter en stund.
Er 23+3.

Gjør det vondt disse kynnerne? Eler gir det ubehag?

Jeg har merket at magen blir stram og hard ved mye fysisk aktivitet.
Er dette kanskje kynnere?

Synes ikke at det gjør vondt eller at det er ubehagelig egentlig, men merker jo at magen er annerledes.
Vet ikke hvor lenge det varer, kjenner liksom bare at magen er mykere etter en stund.
Er 23+3.
Det er kynnere :) Noen kjenner bare at magen blir hard, andre får ubehag og noen smerter også. Kroppen øver seg til fødsel :)

Det er kynnere :) Noen kjenner bare at magen blir hard, andre får ubehag og noen smerter også. Kroppen øver seg til fødsel :)

Interessant hvordan kroppene reagerer forskjellig!

Og dere som har fått barn før, var det noen sammenheng mellom hvordan dere opplevde kynnere og faktiske rier, i forhold til smerte?

Og dere som har fått barn før, var det noen sammenheng mellom hvordan dere opplevde kynnere og faktiske rier, i forhold til smerte?
Der er veldig forskjellig fra person til person. Personlig var det ikke annen forskjell enn at riene var regelmessige og tok litt i ryggen. Hadde hatt vonde kynnere som enkelte ganger var så vonde at de var vondere enn det som faktisk var rier, så skjønte ikke helt at fødsel var ordentlig i gang :)

Er 3.gangs. I de to foregående svangerskapene og så langt i dette har kynnerne kun vært ubehagelige, ikke vonde. Forrige gang og nå startet kynnerne tidlig. Mye fysisk aktivitet, bøying og tøying er typiske triggere (samt orgasme... ;-p ).
Riene med de to første var helt annerledes, med unntak av at magen ble/blir hard både med kynnere og rier. Riene var umiddelbart vonde.

Men dette er bare mine erfaringer. Tipper det er like forskjellig som alt annet!

Jeg har også hatt et par kynnere :) hos meg var de ikke vonde i det hele tatt, føltes bare...rart? Magen ble steinhard :) fascinerende!

Back
Topp