Flere med KS?

mamma_til_trym

Betatt av forumet
Flere her som har tatt keisersnitt enten planlagt eller ikke? Vi endte med akutt keisersnitt da lillebror ikke tålte riene så godt og hadde surret seg inn i navlestrengen. Hvordan går det daglige hos dere? Tenker på dette med at man må være ekstra forsiktig og ikke kan løfte. Kjenner jeg synes det er skikkelig kjipt med tanke på storebror. Har ikke kunnet gjøre så mye før fødselen pga bekkenløsning og ryggplager, og hadde gledet meg skikkelig til å kunne være ordentlig mamma for han igjen. Og nå kan eg ikke løfte han i 6 uker til. Skikkelig nedtur synes jeg. Særlig siden han er litt redd baby enda, og ikke alltid tørr å kose i armkroken heller om jeg har han. Husarbeid og slikt klarer jeg fint å overlate til mannen, men å ikke kunne plukke opp 2 åringen for å trøste eller leke det synes jeg er skikkelig kjipt!

Føler med deg!! Selv tok jeg ikke KS, men baby og jeg har blitt gørrforkjøla og nå har jeg fått omgangssyke.. Skikkelig kjipt, må bare holde meg unna 2-åringen som jeg har savna veldig mye i svangerskapet. Gleder meg til våren, da skal jeg løpe etter ham ute og leke masse masse ❤️

Flere her som har tatt keisersnitt enten planlagt eller ikke? Vi endte med akutt keisersnitt da lillebror ikke tålte riene så godt og hadde surret seg inn i navlestrengen. Hvordan går det daglige hos dere? Tenker på dette med at man må være ekstra forsiktig og ikke kan løfte. Kjenner jeg synes det er skikkelig kjipt med tanke på storebror. Har ikke kunnet gjøre så mye før fødselen pga bekkenløsning og ryggplager, og hadde gledet meg skikkelig til å kunne være ordentlig mamma for han igjen. Og nå kan eg ikke løfte han i 6 uker til. Skikkelig nedtur synes jeg. Særlig siden han er litt redd baby enda, og ikke alltid tørr å kose i armkroken heller om jeg har han. Husarbeid og slikt klarer jeg fint å overlate til mannen, men å ikke kunne plukke opp 2 åringen for å trøste eller leke det synes jeg er skikkelig kjipt!

Jeg hadde ks for 2uker siden... Jeg løfter det jeg ønsker og orker (noen ganger 7åringen) og er ellers i super form... Så her går det supert og hverdangen er som normalt bortsett fra ny liten prinsesse i huset da ;)

Jeg hadde også KS, men ikke barn fra før av, men prøver å unngå å løfte etc ja, utenom lillegutt. Jeg har slitt masse med at jeg blir veldig sliten av å gå og stå, slik at å stå å stelle lillegutt "lenge" funker ikke for meg. Så blir spennende når mannen begynner på jobb igjen :confused:

Vi har også hund, så luftetur med henne kan bli en utfordring også, da hun plutselig kan rykke til :confused:

Skjønner du føler det er kjipt, men lurt å være flink slik at man slipper å få komplikasjoner tenker jeg :happy:

Jeg hadde planlagt ks :)

Synes og det et vanskelig å ikke kunne løfte storebror.. Han er en skikkelig kosegutt.. :/ Men her løser vi det med at jeg setter meg på gulvet eller sofaen litt oftere for å kunne kose å leke litt ekstra med han der istede :)

Jeg sliter mer med husarbeidet.. For det vil jeg gjerne gjøre da det skjeldent blir gjort uten at jeg må gi påminnelser flere ganger.... :p Men jeg lytter til kroppen å tar litt etter litt, nå tørr jeg f.eks løfte snuppa med bilstolen.. :) kjenner lett hvor grensa går henne, å jeg orker ikke pushe den noe etter jeg fikk betennelse i såret sist gang, fikk beskjed om at det var pga jeg var for uforsiktig :/

Her ble det akutt keisersnitt, men har ikke barn fra før.. Samboer hjelper til masse med meg og baby, han bærer henne ned trappa for meg og han tar som regel skiftingen om natta og jeg mater.. Han tar henne opp i senga om morgenen og koser masse, jeg får stelt meg litt! ☺ Han lager mat til oss og tar vare på begge jentene sine i tillegg til vårt hjem! ☺❤

Her har jeg fått ansvaret for baby mens samboer tar storebror. Skulle gjerne vært mer med storebror, prøver å leke litt på gulvet eller kose i sofaen innimellom. Men det er litt utfordrende med baby på armen konstant. Samboer tar bleieskift om natten og litt husarbeid, men bruker mest energi på å klage over at han må gjøre alt og er sliten spør du meg. Hadde mye forståelse for at han var sliten i starten, men nå begynner det å forsvinne litt må jeg innrømme. Gleder meg til å være i full form igjen :-)

Her har jeg fått ansvaret for baby mens samboer tar storebror. Skulle gjerne vært mer med storebror, prøver å leke litt på gulvet eller kose i sofaen innimellom. Men det er litt utfordrende med baby på armen konstant. Samboer tar bleieskift om natten og litt husarbeid, men bruker mest energi på å klage over at han må gjøre alt og er sliten spør du meg. Hadde mye forståelse for at han var sliten i starten, men nå begynner det å forsvinne litt må jeg innrømme. Gleder meg til å være i full form igjen :)

Ble din første født vanlig?

Ble din første født vanlig?
Min første kom vanlig ja. Enkel og grei som tok under 6 timer. Med lillebror hadde vi en blodåre for lite i navlestrengen og ble tettere fulgt opp pga det. Ble igangsatt på termin, men det hadde liten effekt før kvelden etterpå. Og etterhvert som riene tok seg opp gikk hjertelyden til fosteret ned så de bestemte seg ganske fort for å ta han ut med keisersnitt. Skulle mye heller ha født normalt, men det viktigste er jo at han kom trygt ut :-)

Min første kom vanlig ja. Enkel og grei som tok under 6 timer. Med lillebror hadde vi en blodåre for lite i navlestrengen og ble tettere fulgt opp pga det. Ble igangsatt på termin, men det hadde liten effekt før kvelden etterpå. Og etterhvert som riene tok seg opp gikk hjertelyden til fosteret ned så de bestemte seg ganske fort for å ta han ut med keisersnitt. Skulle mye heller ha født normalt, men det viktigste er jo at han kom trygt ut :)

Sljønner :) Regnet med at første kom vanlig siden du spurte om råd ift KS nå ;) sniker litt rundt skjønner du! Ikke gravid nå, men blitt forespeilet planlagt igangsettelse eller planlagt KS neste gang utfra hvordan ting var første gang... Gratulerer så mye med lillebror forresten :)

Back
Topp