Flere med kresne barn?

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Adrian er blitt veldig kresen i matveien. Før smakte han på alt egentlig.
Men han liker ikke middag noe serlig og skivene sine kaster han på gulvet etter og ha tatt et tygg.
Han spiser masse frukt da,men føler det blir litt for mye. Tilbød han et tygg av skiven min med makrell i tomat i sted,men han bare sa"ææææææsj" før han hadde smakt[8|]
Noen råd for og få i han litt mer mat?

jepp, har ei som er veldig kresen i matveien... har vært det fra dag 1. men hun blir bedre etter hvert... har ikke noen annen råd enn å bare prøve seg frem, og ha alltid ting på tallerkenen selv om barnet ikke velger å smake på det.

ORIGINAL: TrampOnline

Tror ikke jeg hadde gitt han noe annet enn det som først er tilbudt. Om han er sulten nok så spiser han det han får...[8|]
Har tenkt på det ja,men er så redd han ikke skal få i seg nok mat. Og at han kanskje er litt liten for og lære på den måten?

ORIGINAL: Mammatiladrian

ORIGINAL: TrampOnline

Tror ikke jeg hadde gitt han noe annet enn det som først er tilbudt. Om han er sulten nok så spiser han det han får...[8|]
Har tenkt på det ja,men er så redd han ikke skal få i seg nok mat. Og at han kanskje er litt liten for og lære på den måten?

Han kommer nok ikke til å sulte seg selv[;)]
Du kan jo prøve det noen dager, spiser han ingenting så må du bare gi han det du vet han spiser..

ORIGINAL: Mz Roma

Kjenner til det ja. Jenta mi er kresen og småspist blitt. Brødmat får jeg knapt nok i henne. Spiser lite frukt, kun middag med saus. Spiser fortsatt grøt. Alt annet er æsj i følge henne. Hun var ikke sånn før, da spiste hun alt, og spiste masse. Men etter ar hun fikk mageproblemer rett etter hun ble 1år, så har det gått nedover med spisingen.
Har prøvd den metoden som ble nevnt lengre her oppe, men da går faktisk jenta mi uten mat hun. Veldig sta, forstår ikke hvor hun har det fra..[8|][8D] Så den metoden våget jeg faktisk ikke. Særlig ikke nå som vekten hennes går nedover istedenfor opp.

Høres ut som adrian. Han har også hatt masse mageproblemer og etter det sluttet han og spise så mye. Og nå veier han 11,7 kg og er 89 cm ca..Ligger litt etter på vekten. Men skal til helsesøs snart så får høre hva hun sier. Sist sa hun bare at noen banrn var bare små spist og at de skulle følge ekstra med på vekten hans[:)]

Det er det jeg vil med adrian også,så satser på at når vi kommer på kontroll hos helsesøs nå,så får han henvisning.
Lykke til til dere hvertfall[:)]

Back
Topp