Flere med korte runder i ammingen?

cheese

Forelsket i forumet
i hele dag har hun sugd til seg puppen i kun fra 5 min til 11 min pr gang, sånn ca hver andre time fra morgenen av og hver tredje time nå etter klokka 13 idag...

Og mellom slagene sover hun bare, må liksom skikkelig vekke henne for å tilby pupp....må sies at hun hadde en våken natt inatt, så kan jo tenkes at det er derfor hun har så stort behov for å sove...men hjelpe meg da, det virker da så lite det hun har spist idag[&:][&:]Hva skal jeg gjøre? Hun har grei avføring og tisser osv, så der virker jo alt greit,men skjønner ikke hvorfor hun ikke er mer sulten enn dette[&:][&:] og ved siste amming nå i 9 minutter, så har hun gulpa opp masse av det, i tre omganger........

Flere som har opplevd eller opplever sånne dager der de tar mindre og korter ammerunder[&:][&:]Noen som har noen gode råd for hva vi kan gjøre?

Blir jo bekymret tvert sånt skjer da, for vi har jo vært i så god rytme når det gjelder amminga, så blir litt redd jeg[:(]

kanskje jeg skal ringe barsel og rådføre meg der?[8|]

Jeg leste i enten bam eller spedbarnsboken, at mange barn får i seg det de trenger i løpet av 5 minutter.. Det varierer en del her også. Noen ganger holder vi på en times tid, og han suger fra begge, mens andre ganger er han fornøyd etter noen minutter. Da spytter han så melka renner nedover haka. [:D] I dag så jeg at melkspruten sto, så han trengte ikke gjøre stort annet enn å svelge unna. [;)] Dersom det er minst en bæsjebleie daglig, og flere tissebleier, så er jo det bevis på at hun får i seg nok. Men de er kjempekoselige på tlf de på barsel, så det skader ikke å ringe dit om du er usikker. Jeg ringte ang navlen, og hun jeg snakket med tok seg såå god tid, og var kjempehyggelig. [:)]

ja, jeg leste det samme i den spedbarnsboka jeg også, så jeg skal prøve å ha litt is i magen her[:D][:D]
hun bæsjer og tisser normalt, så får håpe hun bare har en sånn rolig dag......hm, du sier noe om den brystsprutinga ja, for idag så sputer det skikkelig fra det ene brystet mitt, så kanskje det er derfor hun har blitt så fort mett idag[;)]

jaja, dette ordner seg[:)][:)]

Hei[:)] Ville bare si at sånn har det vært her også i dag, han har tatt puppen i kortere omganger, men avføring og tissing er som normalt. Har lest det at når det kommer mye melk fra brystene, så kan dette være ubehagelig for barnet, slik at det ikke vil ta brystet med en gang, da har jeg pumpet ut bittelitt, og det har blitt bedre. Tror nok de tar til seg den næringen de trenger, men det er bare å ringe barsel, har ringt dit selv flere ganger, og de er så hyggelige og hjelpsomme[:)]

Her er det sjelden et måltid varer mer enn 10 minutter. han spiser kun fra det ene brystet, og er fornøyd med det. Han har mange våte bleier hver dag, samt 5-10 bæsjebleier i tillegg, så det virker som noe kommer inn iallefall!!! Han la også på seg nesten 600 gram på de to første ukene, så her i gården er det tydeligvis tilstrekkelig med de korte ammestundene. På dagtis spiser han stort sett hver 3 time, og på natt ca hcer 4 time.

Back
Topp