Flere med "kommanderende" barn?

almara

Forumet er livet
VIP
Jeg syns jo dette er veldig søtt og ganske morsomt.. men innimellom kan det bli slitsomt og[;)]. Alma er veldig til å peke og fortelle meg hva jeg skal gjøre. "Mamma, sitt ned!" feks., eller så peker hun på en annen stol når jeg allerede sitter for at jeg skal sette meg der i stedet. Eller hun kommanderer meg ut av en stol fordi hun mener det ikke er mamma sin, men pappa sin. "Mamma, nei! Pappa sin!" sier hun da, og peker på en prikklik annen stol som står ved siden av for at jeg heller skal sette meg der. Det kan forårsake ganske store raserianfall når jeg ikke gjør som hun sier.

Om jeg skulle reise meg under et måltid, blir jeg også bedt om å sette meg! Eller jeg blir bedt om å hente meg vann når glasset mitt er tomt[:)]. Andre med lignende eksempler?

Hehe sånn er det her også[:D] Her prøver han å løfte oss av stolen, når han vil at vi skal leke eller at han skal vise oss noe. Her går det også i mamma sitt og pappa sitt osv[:D] Skjønne barn vi har!!![:D]

ORIGINAL: *Fru H*

Hehehe.
Jadda, slike komandoer kan komme her og [:)]
Det mest aktuelle nå om dagen er at "mommo" betyr alt i verden.
Vi var der i går (altså min mor) da hun skulle passe T noen timer.
Så lenge hun er til stedet duger ikke vi til noe, har vi skjønt [:)]
Om jeg må tørke snørr på han, og kommer med papiret: "Neeei, momom, momom!"
Han spør om hjelp til togbanen, jeg reiser meg for å hjelpe: "momom heppe (hjelpe)!!"
Jaja, jeg får bare sette meg igjen da, fortsette med å drikke kaffen min mens mommom redder verden [:-]

Haha, sånn er det med bestemødrene til Alma også. Kanskje spesielt spanske "yaya" (farmor). Da vi var på besøk der, fikk jeg ikke lov til noe, ikke kle på henne, ikke skifte bleie, fikk omtrent ikke ta på henne[8|]. Det var bare "yaya" som gjaldt. Og "yaya" ropte gjerne ut for alle i verden at Alma ikke ville være hos mammaen sin i det hele tatt, noe som gjorde meg litt irritert... Skulle absolutt annonsere for alle at hun var populær gjennom å fortelle at jeg var upopulær, sånt skjønner jeg meg ikke helt på. Men utrolig deilig for meg likevel, da! Jeg setter pris på å få slappe av i blant [:)], og glad for forholdet dem imellom.

Det er også sånn noen ganger nå at jeg f.eks. ikke får kle på henne fordi pappaen skal gjøre det. Det syns jeg er veldig bra! Det er ikke lenger sånn at det bare er mamma som duger, og godt er det:) Særlig når bæsjebleiene skal skiftes[:D].

ORIGINAL: beibi08og11

Hehe sånn er det her også[:D] Her prøver han å løfte oss av stolen, når han vil at vi skal leke eller at han skal vise oss noe. Her går det også i mamma sitt og pappa sitt osv[:D] Skjønne barn vi har!!![:D]

Så skjønn[:)]! Ja, de er virkelig utrolig skjønne!

Ja, en del, men også komt litt videre derfra... Mer morsomt, og ikke minst mer slitsomt..
"henry klara aleina" "henry sin stol, mamma gå vekk" "henry gå ut aleina, mamma veja inne" osv, er helt vanlig her....
I tillegg til "mamma ska komma inn i telte" "mamma skal beja Henry no", "mamma komma på jomme me togene" osv......
Skjønt, men tidvis veldig slitsomt[;)]

En liten kommandant her å.

Spesielt ved matbordet.
Og hun vet veldig godt hvilken bok hun vil lese når hun sitter på do osv.

Og bilnøkkelen har vi nesten en daglig kamp om, for HUN skal åpne/låse bilen, men vi får egentlig ikke lov til å få nøkkelen tilbake [&:] Og får hun ikke lov å hjelpe til å åpne/låse så er det ramaskrik da å!

Men synes uansett det er en koselig tid for tida!

Back
Topp