Flere med kjempetreg mage?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Etter at jeg ble gravid har tarmsystemet bare hengt seg opp! Etter ca en uke klarer jeg å få ut litt, men det er som stein :/
Drikker mye vann, og får nok fiber som jeg vanligvis gjør..
Vet at tarmene jobber litt senere nå, men noen som har tips til meg så systemet ikke får full stopp? :/

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Tips mottas med takk her også.... Er så ille at jeg har vurdert å kutte ut Bio Acidophilus-kapslene for å la de jordanske bakteriene få herje fritt med magen. ;) Da hadde jeg kanskje fått fart på sakene om ikke annet! :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Tips mottas med takk her også.... Er så ille at jeg har vurdert å kutte ut Bio Acidophilus-kapslene for å la de jordanske bakteriene få herje fritt med magen. ;) Da hadde jeg kanskje fått fart på sakene om ikke annet! :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er en sukkersøt flytende ting på apoteket (husker ikke hva den heter) den gjør Vertfall at det ikke blir steinhardt, å mener å huske at det ikke stoppet opp heller med den...
Denne brukte jeg etter første fødsel Pga hemorider... Da var det ikke bra at det ble hardt.... sORRY detaljer..

Lactulose eller duphalac heter den sukkersøte oljen den har funket for meg. :) Men det er samtidig viktig å drikke mye, ellers får en motsatt virkning. Jeg har vert skikkelig oppblåst, og noen dager ikke klart å gå på do. Men nå har det ordnet seg, å magen forsvant litt igjen. :p veldig vanlig med treg mage i svangerskapet..

Ser ut som vi er flere med denne plagen, her har jeg bare veldig fokus på at må jeg så går jeg med en gang, hvis uke må jeg ikke lenger og det kan fort gå to dager før jeg må igjen, og med tanke på at jeg er opp låst fra før så er det ikke godt med mageknip i tillegg! ;)

Den dulphalacen som fåes på apoteket er altfor søt, jeg bare brekker meg av den :/

Fekk tak i noen kapsler på apoteket i går...Nycopro, probiotika...det er melkesyrebakterier og funker :)
De hadde fått skryt fra flere gravide med treg mage som hadde prøvd de :)

199kr for 60kapsler, 2 kapsler pr dag :)

Man kan eventuelt få kjøpt te på helsekost som hjelper! Selv har jeg problemer med å svelge tabletter og alt sånt som løses opp i vann gjør så jeg brekker meg så det kommer like fort opp igjen:( veldig slitsomt i grunn for det begrenser hjelpemidlene, men er veldig fornøyd med helsekost-butikkene som har te og litt mer alternativer:)

Har kjøpt et lite lager med biola idag, så får se om det hjelper på :)

Det vil jeg tro at det gjør ! :)

Jeg som sluttet å røyke samtidig med at jeg testet positivt burde hatt store problemer med tarmene. Det går treigere og man blir lett forstoppet når man har stumpet røyken. Og som gravid er det også et problem. Jeg har drukket et glass BIOLA hver dag siden og ikke hatt en eneste forstoppet dag :)

1 skp linfrø i ett glass vann låt det stå 5-10 min drikk det . Kan Sæker ta 2 spk og

Sliter også med treg mage,, Sviskejuice kan også fungere, event. svisker og aprikoser ;)

1 skp linfrø i ett glass vann låt det stå 5-10 min drikk det . Kan Sæker ta 2 spk og

Husker en dame på første jobben min hadde med en oppskrift på noe syltetøy med linfrø, men husker ikke helt oppskriften der.. Men da skulle både vann, og linfrøene brukes, pluss noe annet ble tilsatt.. men når du bare drikker det, siler du ut frøene, eller drikker du de også? :)

Husker en dame på første jobben min hadde med en oppskrift på noe syltetøy med linfrø, men husker ikke helt oppskriften der.. Men da skulle både vann, og linfrøene brukes, pluss noe annet ble tilsatt.. men når du bare drikker det, siler du ut frøene, eller drikker du de også? :)

Nei du drikker vannet og linfrøn.. Lycka till det e ikkje værre æn den dufalac oljen som finnes på apoteket e ju kvalmende før meg.. Før søtt

Fekk tak i noen kapsler på apoteket i går...Nycopro, probiotika...det er melkesyrebakterier og funker :)
De hadde fått skryt fra flere gravide med treg mage som hadde prøvd de :)

199kr for 60kapsler, 2 kapsler pr dag :)

Jeg har også kjøpt noe liknende, de heter nycopro - treg mage. Det har hjulpet litt, jeg har slitt skikkelig med dette nå, og blir så kvalm. Så klarer jeg ikke å spise noe heller da, for jeg blir så kvalm av å tenke på at jeg ikke får gått på do :happy090

Back
Topp