Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Floradix har jeg god erfaring med, jeg fikk vondt i magen av jerntabletter. Og så pass på å spis mye brokkoli, spinat og sånt, og drikk appelsinjuice til middag, men unngå kalsium samme med jern-maten.![]()
Jern tabletter må tas med c vit for å få bedre opptak og mindre mage smerter.Har kjøpt Ferromax jerntabletter 65 mg på butikken,jordmor som sa jeg skulle kjøpe de.
Problemet er bare det at jeg blir så utrolig kvalm av de!! Flere? Hva spiser dere av når dere har jernmangel?
Er det HB legen din målte? For den synker ikke før seint i forløpet med jernmangel. . Det holder ikke med stikk i fingeren for å sjekke jernlagre i kroppen. Da må du ta blodprøver som sendes inn. . Ferritin eller noe i den duren heter det.. og om det var den prøven legen din tok så er jo uansett 11.7 lavt i jernlagre. Den skal være mellom 15 og 150 for kvinner. .☺☺Hmm min lå på 11,7 så det var vist innafor. Ble nesten litt skuffa for jeg hadde håpet på en løsning! Spinat og rødt kjøtt er foresten veldig jernrikt![]()
Fikk stikk i fingern. Synes det var veldig rart at jeg fikk svar så fort. Jeg får spørre jordmor på fredagEr det HB legen din målte? For den synker ikke før seint i forløpet med jernmangel. . Det holder ikke med stikk i fingeren for å sjekke jernlagre i kroppen. Da må du ta blodprøver som sendes inn. . Ferritin eller noe i den duren heter det.. og om det var den prøven legen din tok så er jo uansett 11.7 lavt i jernlagre. Den skal være mellom 15 og 150 for kvinner. .☺☺
Du må til legen for de blodprøvene ☺jordmor tar HB ☺Fikk stikk i fingern. Synes det var veldig rart at jeg fikk svar så fort. Jeg får spørre jordmor på fredagTakk for info!
Bruker også denne og det går helt fint. En om dagen.. Nå skal jeg ta en annenhver dagVis vedlegget 200438
Jeg bruker disse. Helt ok
Har jordmor på sykehusetDu må til legen for de blodprøvene ☺jordmor tar HB ☺