Flere med hodepine?

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Jeg har nå hadd verk i hodet i nesten 3 uker.. de siste dagene har vært helt forferdelige.. ble SENDT HJEM fra jobb på onsdag og har vært hjemme siden.. det knyter seg bak i nakken og går frem til øyekrokene, verst med venstresiden.. blir til tider kvalm av smertene! Var til kiropraktor i går og skal tilbake igjen på tirsdag.
Skal også til jordmor på mandag, så ska høre med henne om hun vet hva det kan være.. kanskje mangel på noe(?) jeg er helt utslitt og aner ikke hva jeg skal gjøre :blackeye: Noen som opplever/ har opplevd det samme? Eller har tips til hva jeg kan gjøre?..

Har hatt hodeoine av å på siste uka nå,og det et slitsomt. Har ikke ekstremt vondt,men nok til at det er slitsomt.

Lurer på om det har noe med blodtrykket å gjøre?! Sksl også til jordmor på mandag,og skal da nevne det til henne.

Har hatt hodeoine av å på siste uka nå,og det et slitsomt. Har ikke ekstremt vondt,men nok til at det er slitsomt.

Lurer på om det har noe med blodtrykket å gjøre?! Sksl også til jordmor på mandag,og skal da nevne det til henne.

Målte blodtrykk hos kiropraktor i går, hun hadde ikke noe å si på det da.. Hodepine trenger ikke være sterk før det blir slitsomt nei.. føler at man blir så slått ut når hodet «ikke fungerer» som det skal :sorry:

Målte blodtrykk hos kiropraktor i går, hun hadde ikke noe å si på det da.. Hodepine trenger ikke være sterk før det blir slitsomt nei.. føler at man blir så slått ut når hodet «ikke fungerer» som det skal :sorry:
Hmm.. har jo hørt om de som har svangerskapsmigrene,men aldri hatt migrene før jeg da så tror ikke det er det. Og hodepine og migrene er jo to helt forskjellige ting..

Føler at det sikkert er vanlig dette også, det meste er liksom normalt under graviditet. Men snakk med jordmor om hun kan ha noen råd.

Jeg har allerede ligget på sofaen i 5 uker pga hyperemesis, så det er jeg godt vant til :(

Hmm.. har jo hørt om de som har svangerskapsmigrene,men aldri hatt migrene før jeg da så tror ikke det er det. Og hodepine og migrene er jo to helt forskjellige ting..

Føler at det sikkert er vanlig dette også, det meste er liksom normalt under graviditet. Men snakk med jordmor om hun kan ha noen råd.

Jeg har allerede ligget på sofaen i 5 uker pga hyperemesis, så det er jeg godt vant til :(

Åh... du får ha god bedring!!:Heartred

Jeg også har slitt med hodepine i ukesvis nå. Det er som en krans bak hodet og frem mot sidene av hodet, bankende og dundrende. Slitsomt! Tar ikke Paracet heller da jeg unngår alt sånt

Jeg også har slitt med hodepine i ukesvis nå. Det er som en krans bak hodet og frem mot sidene av hodet, bankende og dundrende. Slitsomt! Tar ikke Paracet heller da jeg unngår alt sånt

Har du tatt dette opp med jordmor eller lege da? :sorry: Forferdelig med slike plager!..

Jeg får veldig lett vondt i hode for tiden som utvikler seg raskt til migrene. Prøver å ta tablett mot migrene veldig sjeldent som gravid, men har vært rimelig ofte den siste tiden. Prøver å spise hver 4 time og få i meg nok væske for å forebygge:)

Åh fy.. Håper det gir seg snart og at du får pause fra denne verken!!
Takk! Det håper jeg også. Har fått medisiner mot migrenen, men jeg prøver så godt jeg kan å ikke bruke de. Prøver også å unngå Paracet. Eneste virker dempende for min del er egentlig søvn, mørkt rom, hvile og store mengder vann. Flere som reagerer på temperaturforskjeller? Kan ikke ha for varmt vann i dusjen eller gå fra varmt rom til kalde utetemperaturer :(

Jeg har ikke reagert på temperaturforskjeller FrøkenFru92! Men dersom jeg blir anpusten dunker det!

Harefrøken_, så kjedelig at du også er blitt plaget med det!..

Vært sykemeldt pga hodet siden uke 5 eller no. Prøver meg på jobb i 40% nå, men får vondt i hodet med en gang jeg ikke får nok hvile. Etter en dag på jobb har jeg vondt i hodet og/eller migrene i 2-3 dager etterpå! Begynner å bli passe lei av dette nå! Klarer stort sett å holde migreneanfallene borte om jeg er flink å ta det med ro da.

Vært sykemeldt pga hodet siden uke 5 eller no. Prøver meg på jobb i 40% nå, men får vondt i hodet med en gang jeg ikke får nok hvile. Etter en dag på jobb har jeg vondt i hodet og/eller migrene i 2-3 dager etterpå! Begynner å bli passe lei av dette nå! Klarer stort sett å holde migreneanfallene borte om jeg er flink å ta det med ro da.

Jeg var så dum at jeg valgte hoppe tilbake i 100% :/ Det har ført til migreneanfall som har vart over flere dager... Skal til legen i dag, må ta en revurdering av hvor mye jeg skal jobbe.

Jeg var så dum at jeg valgte hoppe tilbake i 100% :/ Det har ført til migreneanfall som har vart over flere dager... Skal til legen i dag, må ta en revurdering av hvor mye jeg skal jobbe.
Jeg har innsett at 100% er helt umulig på dette tidspunkt! Jobber som sykepleier så ikke så lett å tilrettelegge for stress osv der.

Hva slags type behandling har dere for migrene? Legen min sier at jeg bare kan ta paralgin forte og slappe av, han vil ikke gi meg noen andre medisiner.

Var til jordmor idag,og nevnte hodepinen for henne. Hun mente det var pga at jeg har vært veldig dårlig og elektrolitt-balansen i kroppen fortsatt er i ulage. Så fikk tips om å prøve å drikke minst to glass farris eller bris hver dag pga saltene som er i disse.

Back
Topp