Flere med hemorider?

Iheartowl

Flørter med forumet
føler ikke jeg er så forstoppet, men er plaget med små hemoroider. Er det noen andre som er plaget med det samme? Sa du ifra til legen? Hva er behandlingen?

føler ikke jeg er så forstoppet, men er plaget med små hemoroider. Er det noen andre som er plaget med det samme? Sa du ifra til legen? Hva er behandlingen?

Jepp, innimellom. Små men tidvis ømt, noen sjeldne ganger en liten bloddråpe. Jeg begynte å få det mens jeg brukte Lutinus og Cyclogest under IVF, ble ganske forstoppa av det. Jeg har ikke tatt det opp med legen, men bruker salven Alcos Anal, fås på apoteket og er trygt for gravide.

Ellers synes jeg det hjelper når jeg husker å spise litt svisker hver dag, drikker nok vann og rører på meg.. men det er blitt litt så som så med gravidkvalmen.

I denne artikkelen står det litt om hemoroider, kva det er, kva som kan forebygge, råd og behandling. Kanskje du finner nokon lindrande tips der?

Viktig å behandle det, så jeg hadde nok snakket med legen om det! Det er ikke flaut, men veldig vanlig :)

Fikk hemoroider da jeg var 8uker påvei med første i 2015. Turte ikke å si noe til legen før på slutten av svangerskapet. Legen ville ikke gjøre noe med det før 12 uker etter fødsel, men mente at de da som regel forsvant av seg selv. Det gjorde de ikke og jeg prøvde alt. Ingenting hjalp og det har medført at de to utvendige hemoroidene har blitt til sånne ‘’utposninger’’. Altså hud som må fjernes ved operasjon. De innvendige begynte de å ta i fjor sommer.

Jeg hadde veldig vondt av hemoroider i første svangerskapet, og det var Sheriproct salve som hadde hjulpet meg.

Back
Topp