Flere med flaskebebis?

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Lurer litt på hvor mange ml bebisn spiser til hvert måltid og hvor ofte?

Ja :) min er 3 uker nå og jeg lager 150 ml til han. Han spiser ikke opp alt hver gang, men han spiser godt og legger på seg det han skal :) han spiser hver tredje time ca :)

Har ikke fått veid lillegutt enda. Men her spiser han 90 ml hver gang, av og til 120 ml, hver 2-3 time. Syns det er litt lite i forhold til det som står på mmepakken. Derfor jeg lurte på hva andre bebiser spiser.

Har ikke fått veid lillegutt enda. Men her spiser han 90 ml hver gang, av og til 120 ml, hver 2-3 time. Syns det er litt lite i forhold til det som står på mmepakken. Derfor jeg lurte på hva andre bebiser spiser.
Lite? Hvor gammel er barnet?

Min er 4 uker og får 150 ml pr måltid. Ca hver tredje til fjerde time på dag. Sover stort sett hele natta nå ( dvs mellom 24 og 08 ) og da trenger han to litt tette måltider om morgenen. Det er ikke alltid han drikker opp alt...

Frøkna her er 2 uker, spiser mellom 50 og 100ml hver 3 time:)

Tiril er 6 uker og får maks mellom 80 og 110 hvis jeg kun gir flaske.
Da er magen hennes så full at jeg ikke tar gi mer. Det buler ut.
Det er også det som er anbefalt for hennes alder. Jeg synes dere gir mye.

Tiril er 6 uker og får maks mellom 80 og 110 hvis jeg kun gir flaske.
Da er magen hennes så full at jeg ikke tar gi mer. Det buler ut.
Det er også det som er anbefalt for hennes alder. Jeg synes dere gir mye.

http://www.pampers.no/morsmelkerstatning jeg følger denne tabellen.. Den stemmer i følge helsesøster ihvertfall. Da han la på seg for lite i starten pga for lite brystmelk fikk jeg beskjed om minimum 50 ml da han var nyfødt :) så har jeg økt etterhvert da han ville ha mer. Så har brukt den tabellen som står der som mal, og det fungerer her, han legger på seg perfekt ( veide han i dag ) så tror ikke jeg gir for mye i forhold til hans alder ihverfall. Han får veldig lite morsmelk da, har veldig lite :(

http://www.pampers.no/morsmelkerstatning jeg følger denne tabellen.. Den stemmer i følge helsesøster ihvertfall. Da han la på seg for lite i starten pga for lite brystmelk fikk jeg beskjed om minimum 50 ml da han var nyfødt :) så har jeg økt etterhvert da han ville ha mer. Så har brukt den tabellen som står der som mal, og det fungerer her, han legger på seg perfekt ( veide han i dag ) så tror ikke jeg gir for mye i forhold til hans alder ihverfall. Han får veldig lite morsmelk da, har veldig lite :(
50 som nyfødt? :O Tiril fikk maks 20 på barsel og da turte de ikke gi mer :O Jeg følger det som står på mme pakka. NAN sier vel 80-150 5-6 gang pr døgn. Nå spiser hun her oftere og får pupp først så hun får maks 80 etter pupp og hun er overforet ifølge volumet.

50 som nyfødt? :O Tiril fikk maks 20 på barsel og da turte de ikke gi mer :O Jeg følger det som står på mme pakka. NAN sier vel 80-150 5-6 gang pr døgn. Nå spiser hun her oftere og får pupp først så hun får maks 80 etter pupp og hun er overforet ifølge volumet.

Ja var det jeg fikk beskjed av helsesøster/barnelege å gi :) han hadde gått ned over 10% av fødselsvekt da. Så han fikk 50 ml og litt pupp i starten :) og nå får han mer, og han veier det han skal, så det fungerer ihvertfall på min unge :)

Min får mm på flaske og spiser 100-125 alt ettersom, han er 10 dager og en stor gutt på snart 5 kg :P

Man gir vel det barnet trenger, så hn blir mett tenker jeg. Er personlig ikke så opphengt i tabeller. Når jeg var innlagt på sykehuset på barsel og knøttet var en uke gammel så jeg de hadde gitt alt fra 30-130 ml, regner med de vet hva de gjør:) Nå er Viktor snart 4 uker, får foreløpig kun mm (pupp+flaske) og da rundt 100, regner med jeg snart må over på mme så syns det er fint å lese om hva andre gir. Husker førstefødte måtte ha mye mer enn det som sto på boksen for å bli fornøyd.

Ja alle krever nok forskjellig og det finnes neppe noen fasitsvar :)

Alle barn er forskjellige, det må dere huske på. Det er ikke sånn at vi kan putte babyene våre inn i tabeller og lignende. Babyen må få det hn krever. Det er forskjell på en baby på 6kg og en på 3kg. Den på 6 kg vil mest trolig kreve mer. Min første var født 5kg og 56 cm og krevde alltid mer enn det som sto bak på pakken. Han var alltid blid og fornøyd og fulgte sin egen kurve perfekt. I dag er han 6 år fortsatt frisk og fornøyd ☺

Min gutt er nå 6 uker og han har fått 150ml(5 skjeer så det blir vel ca 165ml det) 7 ganger i døgnet. Nå de siste dagene har han tømt flaskene(pleier være ca 20ml igjen), så nå har vi gått opp til 180ml. Han spiser ca hver tredje time på dagen enda, så håper at nå ved at vi har øka litt, at vi går ned i flasker(mye oppvask :p )

Han er stor da, var 4.8kg 1 uke gammel, har ikke veid siden det men han begynte med str 62 og str3 i bleier 2 uker gammel.

Last edited:
Hvor mange flaske med maltekstrakt gir dere om dagen?:) og har dere det oppi før eller etter dere varmer flaska?

Last edited:
Har ikke starta med malt enda jeg. Han bæsjer en gang pr dag, og avf er løs. Starter når jeg ser han får problem med å bæsje.
Ang mengde med mme i forhold til tabeller, så er jeg enig i at det er vanskelig å forholde seg til det. Min gutt var snart 4,5 kg ved fødsel og krever nok mer enn en som er halvparten...
På føden fikk han ca 50 ml i måltidet, og vi har økt gradvis etter hans behov.
Jeg tenker at det er barnet selv som bestemmer mengden, ikke tabellen bak på nan-pakka:p

Har ikke starta med malt enda jeg. Han bæsjer en gang pr dag, og avf er løs. Starter når jeg ser han får problem med å bæsje.
Ang mengde med mme i forhold til tabeller, så er jeg enig i at det er vanskelig å forholde seg til det. Min gutt var snart 4,5 kg ved fødsel og krever nok mer enn en som er halvparten...
På føden fikk han ca 50 ml i måltidet, og vi har økt gradvis etter hans behov.
Jeg tenker at det er barnet selv som bestemmer mengden, ikke tabellen bak på nan-pakka:p
Enig! Jeg har tatt mer enn på pakka fordi hun viser tegn til sult etter mat, så har tatt mer åsså får hu bare spise det hu orker :) stakar små skal jo ikke være sultne <3

Lillegutt på 5 uker får 150ml ca hver tredje time, om natten sjeldnere.
Han drikker ikke alltid opp, men vi måtte øke da 120 ikke var godt nok :-)

Ikke malt i flaskene.

Back
Topp