Flere med dårlig selvbilde for tiden?

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Tror jeg aldri har hatt så dårlig selvbilde som jeg har nå.

Gikk ned ca 15 kg i vekt for to år siden, holdt vekten stabil lenge men så gikk jeg litt opp igjen i sommer/høst. Så ble jeg gravid og fikk skikkelig god matlyst i tillegg.

Har ikke gått opp så mange kg etter jeg ble gravid, men føler meg alikevell kvapsete, lubben og føler jeg er tilbake der jeg var før jeg gikk ned i vekt (selv om jeg veide mer den gang). Jeg blir lei meg av eget speilbilde og begynte å gråte i ste da jeg tenkte på hvor lite jeg liker hvordan jeg ser ut nå, og jeg er KUN straks 17 uker, kommer garantert til endres mer i kroppen (foruten om mage) fremover.

Jeg er selvsagt kjempeglad og takknemlig for å være gravid og for at lille har det bra, men alikevell så klarer jeg ikke være fornøyd med kroppen, føler meg ikke som meg selv. Nå kan der hende det hjelper litt mer når magen kommer mer frem og jeg ikke bare ser dvask ut, men faktisk gravid.

Finnes det fler som kan kjenne seg litt igjen?

Føler med deg. Jeg har hatt rimelig god selvtillit de siste årene og vet jeg er likt av det motsatte kjønn, men jeg føler meg jævlig rett og slett. Oppblåst, tjukk, fettete i ansiktet, ett uregjelig hår, kviser, opphovnet i kroppen og bare dritt egentlig [emoji29]

Hadde gått ned 20 kg, byttet ut garderoben og virkelig kommet i gang. Så blir jeg dårlig, finner ut at vi venter, legger på meg til nå 8 kg, svangerskapsdiabetes, og føler meg i veien for alt og alle...

Trøsten er at premien vi får har vi kjempet for og ikke minst ønsket oss i årevis [emoji7]

Føler med deg. Jeg har hatt rimelig god selvtillit de siste årene og vet jeg er likt av det motsatte kjønn, men jeg føler meg jævlig rett og slett. Oppblåst, tjukk, fettete i ansiktet, ett uregjelig hår, kviser, opphovnet i kroppen og bare dritt egentlig [emoji29]

Hadde gått ned 20 kg, byttet ut garderoben og virkelig kommet i gang. Så blir jeg dårlig, finner ut at vi venter, legger på meg til nå 8 kg, svangerskapsdiabetes, og føler meg i veien for alt og alle...

Trøsten er at premien vi får har vi kjempet for og ikke minst ønsket oss i årevis [emoji7]

Huff ikke moro å føle det slik. Ja enda godt vi har noe fint i vente slik at alt faktisk er verdt det[emoji7]

Jeg er også enig med deg, visste at kroppen kom til å forandre seg, men visste ikke at selvtilliten gikk ned samtidig. Jeg har ikke gått opp mye men alt er annerledes for det. Jeg har alltid hatt små pupper som jeg var fornøyd med, nå er de tre størrelser større noe som gjør at jeg føler meg større enn det jeg er. Og selvfølgelig har jeg fått mage, men det er helt greit syntes jeg. Men greier ikke se meg i speile på samme måten så vet at det kommer noe godt ut av dette og at jeg kan trene meg tilbake nogenlunde. Så prøver hardt å like kroppen min sånn som den er nå, men sliter med det. Men som dere skriver så vet jeg noe godt og mer enn godtkommer ut av dette så jeg prøver å fokusere på det[emoji173]️ i dag har jeg faktisk dagen jeg går igjennom klær jeg kan bruke og kkke igjennom svangerskapet så det er en test i seg selv[emoji12][emoji1305]

Jeg er også enig med deg, visste at kroppen kom til å forandre seg, men visste ikke at selvtilliten gikk ned samtidig. Jeg har ikke gått opp mye men alt er annerledes for det. Jeg har alltid hatt små pupper som jeg var fornøyd med, nå er de tre størrelser større noe som gjør at jeg føler meg større enn det jeg er. Og selvfølgelig har jeg fått mage, men det er helt greit syntes jeg. Men greier ikke se meg i speile på samme måten så vet at det kommer noe godt ut av dette og at jeg kan trene meg tilbake nogenlunde. Så prøver hardt å like kroppen min sånn som den er nå, men sliter med det. Men som dere skriver så vet jeg noe godt og mer enn godtkommer ut av dette så jeg prøver å fokusere på det[emoji173]️ i dag har jeg faktisk dagen jeg går igjennom klær jeg kan bruke og kkke igjennom svangerskapet så det er en test i seg selv[emoji12][emoji1305]

Jeg må også gå igjennom klærne mine snart, må bare ha orket til å stare[emoji28][emoji85]

Jeg må også gå igjennom klærne mine snart, må bare ha orket til å stare[emoji28][emoji85]

Hahaha, ja her går det sakte med mange pauser og nå sove pause[emoji23][emoji1381] helt utslitt av det der. Men trengs[emoji12][emoji1305]

Det er nok helt normalt! Følte selv magen disset unormalt mye når legen skulle sjekke den :(.. sist jeg var gravid følte jeg meg helt topp, men det var nok fordi jeg trente litt. Skal definitivt ta opp treningen nå :D det hjelper på det meste!

Føler meg ikke Fresh for tiden.. selvom alle sier sånne koselig ting.. og når folk i tillegg skal ta på magen... veldig ubehagelig når man bare føler seg feit!!

Føler meg ikke Fresh for tiden.. selvom alle sier sånne koselig ting.. og når folk i tillegg skal ta på magen... veldig ubehagelig når man bare føler seg feit!!

Samme her, føler ikke at det er behagelig at folk tar meg på magen.

Samme her.. Liker ikke å bli tatt på magen slik den er nå.

Veldig rart at folk gjør det... jeg tar ikke på magen til menn med stor ølmage liksom ... [emoji23]

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji1305] Nei neste gang får vi vurdere det[emoji1316] jeg syntes det er ubehagelig og trekker meg unna, spør man så forlater jeg at det er litt tidlig og at når folk kan kjenne spark sier jeg i fra.

Jeg føler også at jeg ikke har fått " ordentlig" gravid mage og ser bare ut som tykk mage. Heldigvis ingen som har tatt på magen min enda det hadde jeg ikke likt. Men tenker at det går ikke lang tid før det syntes litt mer at man er gravid. Føler meg litt bedre da jeg ikke er så kvalm og uvell lenger heller.

Back
Topp