Flere med dårlig matlyst?

Engelpia

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junispirene24❤️
Hei ❤️ jeg er ikke kvalm, men sliter veldig med dårlig matlyst :( i går fikk jeg bare i meg en god morgen yoghurt før det sa stopp. Plutselig gått ned en kg siste uken. Redd den lille ikke får i seg nok næring :(
 
Hei ❤️ jeg er ikke kvalm, men sliter veldig med dårlig matlyst :( i går fikk jeg bare i meg en god morgen yoghurt før det sa stopp. Plutselig gått ned en kg siste uken. Redd den lille ikke får i seg nok næring :(
Akuratt nå føler jeg at alt jeg gjør er å spise. Men for noen uker siden var det dårlig matlyst, dog var det pga kvalme som fremdeles hang igjen.

Men problemet der er også at det er en ond sirkel, dårlig matlyst -> spiser lite -> lite energi/blir uggen i kroppen-> mer dårlig matlyst.

Det er ikke farlig om du en dag eller to spiser litt lite, men går du slik lenge er ikke det bra hverken for deg eller baby.

Du må rett og slett finne noe du klarer å få i deg igjennom dagen selv om matlysten er dårlig.

Her varierer det jo fra person til person.

Men for meg har det hjulpet med mange små måltider igjennom dagen, klarte liksom ikke ete så mye om gangen, men noen biter her og der igjennom dagen funket greit.

Hva som er lett å få i seg er jo også en anen greier.

For meg funket det med , eple, klementin, blåbær/drue, banan hadde det ferdig vasket og lett tilgjengelig og spiste ganske mye frukt igjennom dagen.

Funker også med smoothie, lette pasta retter. Suppe.

Du må finne hva du klarer å trykke i deg, men en yoghurt på en hel dag er for lite så noe tiltak må de gjøre.

Evnt må du oppsøke legen.
 
Sniker fra april. Jeg har vært sånn hele første delen av graviditet, ville ikke spise noe, alt virket ekkelt.. Gikk ikke opp noen ting før i uke 20 ca. Nå i uke 27 og gått opp ca 2 kg, men legen sier der er ikke farlig for meg som har litt å gå på eller babyen. Kjenner ei annen som spydde ut igjen nesten alt i nesten hele svangerskap, så babyen kan ikke ha fått mye fra hennes matinntak, likevel er det ei frisk å fin jente, helt uproblematisk :) Men hvis du er veldig tynn i utgangspunktet så ville jeg tatt det opp med legen eller jm di kanskje du må få noe næringsdrikke eller lignende. Men jeg fikk som sagt beskjed om at de finner en måte å få i seg næringen sin på.
 
Sniker fra april. Jeg har vært sånn hele første delen av graviditet, ville ikke spise noe, alt virket ekkelt.. Gikk ikke opp noen ting før i uke 20 ca. Nå i uke 27 og gått opp ca 2 kg, men legen sier der er ikke farlig for meg som har litt å gå på eller babyen. Kjenner ei annen som spydde ut igjen nesten alt i nesten hele svangerskap, så babyen kan ikke ha fått mye fra hennes matinntak, likevel er det ei frisk å fin jente, helt uproblematisk :) Men hvis du er veldig tynn i utgangspunktet så ville jeg tatt det opp med legen eller jm di kanskje du må få noe næringsdrikke eller lignende. Men jeg fikk som sagt beskjed om at de finner en måte å få i seg næringen sin på.
Jeg har litt å gå på fra før så er nok derfor de ikke er så bekymret ❤️
 
Sliter med det samme, ikke kvalm men bare generelt lite matlyst/matlei. Blir så fort mett i tillegg, og må tvinge i meg mat! :hungover:
 
Back
Topp