Flere med dårlig immunforsvar??

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Jeg pleier ikke å være syk, men denne graviditeten og høsten har jeg vært mye syk..

To runder med forkjølelse der astmaen har forverret seg veldig og omgangssyke denne helgen, alt på seks uker, er litt mer enn det pleier en høst..

Flere med lignende problemer/utfordringer? Gjerne noen gode råd for å bedre immunforsvaret :) jeg tar mye vitaminer og blir fulgt opp av legen..

Sent from my iPhone using BV Forum

Immunforsvaret blir satt ned når man er gravid sånn at kroppen ikke skal støte ut fosteret. Så det er vanlig å bli fortere syk har jeg hørt.
Men veldig kjedelig da..

Ja, jeg pleier egentlig ikke være mye syk, men nå har det vært masse forkjølelser på meg.. Siste halvannen uka har jeg slitt med ørebetennelse, halsbetennelse, med feber å hele pakka.. Dritlei:(.. Kan ikke huske å ha vært så mye syk forrige svangerskap som i dette, men kan vel ha noe med at nå har jeg unge i barnehagen, som drar med seg bassilusker... Venter med gru på omgangssyken, vi får sikkert den iløpet av vinteren å:/..

Så kjedelig å være mye syk når man er gravid, som om man ikke har nok med seg selv som frisk da..

Sent from my iPad using BV Forum

Barnehagebarn her også, så kan nok hende det er en årsak ja :-/ blir legen på meg i morgen, formen er ikke så ille, men omgangssyke på 4. Dagen og lite eller ingen urin er vel grunn nok tror jeg..

Barnehagebarn her også, så kan nok hende det er en årsak ja :-/ blir legen på meg i morgen, formen er ikke så ille, men omgangssyke på 4. Dagen og lite eller ingen urin er vel grunn nok tror jeg..

Huff, god bedring! Er en trygghet å få vært hos legen, å få sjekka seg da:)..

At du har barnehagebarn i tillegg gjør det nok ikke noe bedre, nei :/

Nei, tror jeg plukker opp det meste fra henne nå, enda hu faktisk ikke har vært nevneverdig syk i høst... Jeg går jo bare hjemme, er sykmeldt, så ikke så mange andre smittekilder rundt meg:p.. Vurderer å ha henne litt ekstra mye hjemme, når det er værste sykdomsperioden i bhg. Her.. :p

Har vært syk i mer eller mindre 8 uker nå og bare for å toppe det, har jeg hatt en helg med migrene.. !!

Aldri vært så mye syk under et svangerskap.. Gleder meg til å føde! :)

Våknet med vondt i halsen, tett nese og vondt i ørene i går. Og jeg er aldri syk ellers:(

Har slitt med stygg hoste og rennende nese lenge nå, så ble eg ENDELIG frisk, dette varte halvannen uke og nå er det tilbake :(
Nå jobber eg i barnehage og har barnehagebarn så hjelper ikke akkurat på det nei :p

Vært forbausende frisk hittil :)

Sniker fr mars:) forrige gang var jeg ikke sjuk idet hele tatt, og den gangen her så har jeg hatt influensa, spysjuka, halsproblem og konstant tett i nesa. Sikkert for jenta går i barnehagen og er 2 år. Men fy for en påkjenning det er den gangen her. :-p

Ser det er flere her som har barn fra før av og som blir fort syke. Føler med dere! Selv er jeg førstegangsgravid og har sluppet unna det verste - til nå. Jeg var forkjølet for en stund siden, men det gikk heldigvis fort over. Det er jo vinter også nå, så det er greit å ta det ekstra med ro hvis det er mulig i førjulstiden :-)

God bedring :-)

Back
Topp