Flere med cøliaki?

• Trådstarter Trådstarter tf
  • Opprettet Opprettet

tf

Forelsket i forumet
Vet ikke hvor jeg skal plassere dette innlegget, men. Jeg skal til London snart, min første tur utenlands for så vidt etter jeg fikk cøliakidiagnose. Noen gode råd på veien? Steder å spise f.eks, noe det er lurt å ta med fra hjemme? ( som også er lovlig å ta med... :) )

Vil bare ønske deg god tur!
Har ingen råd og komme med,datteren min fikk diagnosen i desember-08
Har du tittet på forumet til cøliaki foreningen?Har lest en del der,ikke skrevet innlegg men har lært mye.
Følger spent med på denne tråden

Vil anbefale deg å ta med brød ev. knekkebrød, er ikke så lett å få tak i glutenfrie brød. Ellers pleier det å være ganske safe å spise på kinesiske og indiske restauranter. Men spør for all del først!

London er ikke akkurat verdens mest cøliakivennlige by, blant annet har ikke mcDonalds og BurgerKing glutenfritt sånn som i Norge. Men ellers får du jo alltid tak i yoghurt og bananer da! [:D]

God tur!

Hei!
Har cøliaki, men har ikke vært utenlands enda..
Sliter nok med å få mat jeg kan ha her i Norge til tider [:'(]

Ser for meg tre dagers slankekur i London med å knaske frukt og grønnsaker, haha... Er vanskelig nok her i Norge ja. Vært inne på både de norske og engelske cøliakiforening-sidene, men må undersøke litt mer. Litt vanskelig med kinamat og, for de bruker jo noe soyasaus med hvetemel i. Hm. Litt kjedelig og, vi er en gruppe på 10 personer som skal reise, kan liksom ikke be alle ta hensyn til meg heller, godt for alt en vet på forhånd.. [:)] Noen som vet andre bra nettsider eller lignende en kan se på?

Mannen min har cøliaki. Vi har reist rundt i de fleste land i eurpoa og aldri vært noe problem. Ta med en oversettelse på hva du ikke tåler og lever dette når du bestiller mat. Bor du på hotell kan det være lurt å ta med eget brød.

God tur

Jeg har Cøliaki... Har reist en del, og tilbudet varierer veldig. Stort sett er det ikke mye å få tak i. Men... Jeg pleier å spise "vanlig" mat som salater, kjøtt osv.(Er faktisk endel å velge mellom!![;)])  Var en som nevnte kinamat her, bare pass på å spørre dem. Er mange som bruker mel i sausene sine, og ikke er så nøye med vask av redskaper osv da de også driver med innbakt mat.

I London snakker de hvertfall engelsk, da går det jo greit å forklare dem problemet. Vi har feriehus i Tyrkia, det er rene slankekuren for meg[:D] Så jeg pleier å ha med meg knekkebrød og brød. Mest knekkebrød da brødet fort blir tørt. [;)]

Ps: Du kan bestille glutenfri mat til flyturen[:)]

Takk for hjelp! Ikke ofte jeg er på farten, og så blir det liksom noen utfordringer i tillegg, syns det er godt å være forberedt... [:)] Vi skal bo i området Bloomsbury. Russell Square er visst også like i nærheten. Kan sjekke om det er noe informasjon om Tesco et sted, slipper kanskje ta med seg så mye og da, da

Back
Topp