Flere med bare høyt BT?

Bryggerijenta

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
På vektkontroll i dag, 36+3, alt fint men hadde 140/90 og fikk beskjed om å måle BT annenhver dag hos JM/fastlege. Andre med samme erfaring? Gjorde dere noe spesielt ?

Hadde nesten det samme som deg før jul en gang, men senere sammen dag så var undertrykket på 80 ognoe.. Fikk beordret full sykemelding i 3 uker og beskjed om å ta livet helt med ro.. Etter det har det vært bra..

Hadde 130/87 på en måling. 50% sykemeldt og streng beskjed om å roe ned. Målte hos fastlege etter dette og da hadde det gått ned. Vært fint siden :)

Har du proteiner i urinen da? Når jeg fikk alvorlig sv.forgiftning sist så var det sånn det startet.. sjekket blodtrykk hos lege og jordmor noen dager. Skyhøyt hos lege og normalt hos jm. Jordmoren målte manuelt og jeg mistenker at ho ikke klarte det. Når jeg målte selv på jobb var det også høyt. Plutselig begynte jeg og kaste opp og fikk smerter i høyre side under ribbeinet og ble da akutt innlagt..

Sniker fra juli.

Jeg har også fått høyt undertrykk. Begynte på 80 og steig deretter til 90. Ingen proteiner i urin eller noen andre symptomer. Er hos lege og måler ca hver 3 dag. Spent på hvordan det er nå på tirsdag etter langhelg.

Jeg har også høyt undertrykk uten noen andre symptomer.
Måler det på kontrollene, men gjør ikke noe med det utover det. Legen virker ikke særlig bekymret, så da er ikke jeg det heller.

Høyt blodtrykk her også, økt litt etter litt i hele svangerskapet.
Men har ikke noen av de andre tegnene på svangerskapsforgiftning, og ligger fortsatt under 90 på undertrykk.
Er innom jordmor og sjekker urin og blodtrykk 2 ganger uken.
Var likt med nummer en, og fikk aldri noe svangerskapsforgiftning.
Men er merket med "rød" fødsel, noe som for det meste innebærer at de holder et ekstra øye med ungen og meg.
Regner med at alt går bra denne gangen også, og veldig greit med god oppfølging :happy:

Back
Topp