Flere med baby i seteleie?

Isbjørnungen

Flørter med forumet
*Aprilbaby 2018*
Har vært på 36 ukers kontrollen i dag, og frøkna trives fortsatt best i seteleie, så nå ble det sendt henvisning til ultralyd på sykehuset. Kjenner at jeg nesten håper på keisersnitt heller enn setefødsel. Jeg er liten (156 cm høy) og ganske smal, og selv om jeg vet at det sikkert kan gå, høres setefødsel litt skummelt ut. Og ytre vending virker heller ikke noe kjekt :p

Flere som har baby i seteleie? Har dere vært på ultralydvudering enda?
 
Jeg har hjerteformet livmor og derfor vil de følge med fremover om hun legger seg i seteleie. Det er visst vanlig når man har slik form på livmoren. På sist vekstkontroll i uke 32 lå hun med hodet nede heldigvis, men mye kan jo skje innen termin. Men hvis hun ligger i seteleie i uke 36 så skal det vurderes keisersnitt siden jeg ønsker det. De gjør ikke vendingsforsøk heller pga formen på livmoren :wideyed: er i uke 34 nå og skal til jordmor i morgen, så jeg er litt spent da. Blir spennende fremover:joyful:
 
ja, jeg har en liten luring i sete. Ble satt opp på keisersnitt på vurdering på sykehuset i går, fordi jeg ikke klarte smertene når de prøvde å flytte på lille i magen for å se om det ville gå å prøve på vending. Han er også estimert til å være over gjennomsnittet i hodemål, så ikke engang legene på sykehuset snakket no særlig om setefødsel for min del..
 
Jeg har hjerteformet livmor og derfor vil de følge med fremover om hun legger seg i seteleie. Det er visst vanlig når man har slik form på livmoren. På sist vekstkontroll i uke 32 lå hun med hodet nede heldigvis, men mye kan jo skje innen termin. Men hvis hun ligger i seteleie i uke 36 så skal det vurderes keisersnitt siden jeg ønsker det. De gjør ikke vendingsforsøk heller pga formen på livmoren :wideyed: er i uke 34 nå og skal til jordmor i morgen, så jeg er litt spent da. Blir spennende fremover:joyful:

Spennende da! Håper hun oppfører seg fint og holder seg på plass med hodet ned:p

ja, jeg har en liten luring i sete. Ble satt opp på keisersnitt på vurdering på sykehuset i går, fordi jeg ikke klarte smertene når de prøvde å flytte på lille i magen for å se om det ville gå å prøve på vending. Han er også estimert til å være over gjennomsnittet i hodemål, så ikke engang legene på sykehuset snakket no særlig om setefødsel for min del..

Hvor lenge før termindatoen fikk du time til keisersnitt da? Jeg synes det gjør vondt og får kraftige kynnere når jordmor kjenner etter for å undersøke leie, så ser for meg at jeg ikke vil være stor fan av vending heller :wideyed: Nå gleder jeg meg mest til å få avklart hva som skal skje, enten det blir det ene eller det andre :)
 
Jeg var på vending i dag pga seteleie, og de fikk til å snu henne. :) Skal følges opp med ukentlig ultralyd for å sjekke at hun ikke snur seg tilbake. (Hvis hun skulle finne på det, blir det satt opp dato for ks.)

Selve vendingen var for min del en ganske intens opplevelse. Ikke direkte vondt, men legen tok skikkelig i [emoji85] Var nok dagens treningsøkt for både lege, mor og barn [emoji23]
 
Har ikke baby i seteleie nå, men fødte nr to i sete. Var en veldig fin fødsel. Hadde jo plass til å føde henne slik, da jeg hadde født en gang før. Lykke til alle sammen!
 
Min sitter i seteleie. Vært inne å målt bekkenet med CT, så venter bare på svar om jeg har plass til å føde vaginalt. For vår del blir det ikke noe vendingsforsøk, da det var lite sannsynlig at han ville sammarbeide med tanke på at han mest sannsynlig har sittet der siden uke 32. Slik jeg forsto legen var at vaginal fødsel vil de helst skal starte av seg selv, men baby må ikke bli for stor så man blir fulgt opp med kontroller, blir det planlagt ks tas det ca en uke før termin. Og man kan vist bestemme selv, de tvinger ingen til å føde i seteleie[emoji4]
 
Spennende da! Håper hun oppfører seg fint og holder seg på plass med hodet ned:p



Hvor lenge før termindatoen fikk du time til keisersnitt da? Jeg synes det gjør vondt og får kraftige kynnere når jordmor kjenner etter for å undersøke leie, så ser for meg at jeg ikke vil være stor fan av vending heller :wideyed: Nå gleder jeg meg mest til å få avklart hva som skal skje, enten det blir det ene eller det andre :)

14 dager før. Men mini er estimert til å være gooodt over 3 kg allerede også. Vet ikke hvorfor det ble 14, står på infoarket jeg fikk sammen med timebekreftelsen at det vanligvis utføres 7-10 dager før. Men da er vi jo også midt i påsken, kan det ha noe med det å gjøre?
 
Min har ligget i seteleie fram til forrige uke - hadde leiekontroll forrige uke (36+6) Da hadde hun snudd seg og hadde noen dager med skikkelig vondt nedpress. Men i helgen lurer jeg på om hun har snudd igjen - sparker nedover som før og kjennet det jeg tror er hodet under ribbeina og nedpresset er vekk. Skal på ny kontroll den 23. mars (39+0). De gjør ikke vendingsforsøk på Ullevål, men det er mulig det er fordi jeg har morkaka foran.
 
Jeg fikk innkalling til sykehuset for leiekontroll med ultralyd til dagen jeg er 38+2. Synes kanskje det er litt sent selv, men ringte sykehuset for å bekrefte, og de sier det var det legen som vurderte henvisningen hadde sagt.. så da er det bare å smøre seg med tålmodighet...:dead:
 
Her har lillegutt alltid enten ligget i sete eller tverr - mest tverr.
Var på kontroll forrige uke. Startet UL med sete, så snudde han seg til tverr under selve UL.
De tror ikke han vil snu seg med hode ned og det ble bestemt keisersnitt 5 dager før termin.
 
Ringte til sykehuset forrige uke for å dobbelsjekke, gav dem litt ekstra informasjon som jordmor tydeligvis ikke hadde gitt opplysninger om (hvor lav jeg er, at jeg har vært operert i magen flere ganger osv), så fikk telefon fra sykehuset nå, de hadde ombestemt seg og ville ha meg inn på fredag istedenfor neste uke:D Er skikkelig spent. Synes det begynner å bli vanskelig å kjenne selv hvordan hun ligger, selv om jeg innimellom kjenner hodet tydelig i mellomgulvet og hun fortsatt stort sett sparker nedover. Vi har midt oppi det hele kjøpt hus (!!!), så leiligheten må gjøres visningsklar og selges - det er plutselig mye som skjer på en gang:wacky: Sånn sett hadde det vært greit å få avklart litt i forhold til fødsel, så kan vi kanskje planlegge alt annet rundt det :)
 
Back
Topp