Flere med ADHD her?

Lykkeliten

Forelsket i forumet
Heisann jenter.

Jeg har selv ADHD og fikk diagnosen som voksen.

Så i et innlegg at det var ei til her inne som har ADHD og tenkte at det kanskje er flere.
Er ikke alltid bare bare og skal holde styr på ADHD`n og hormoner ovenfor resten av familien :P

Hva er dine utfordringer, hvordan takler du å være uten medisin?
Er det ditt første barn eller har du flere og hvordan takler du alt sammen + de du allerede har? :)

Jeg har... er tøft, men lært meg å være uten medisiner, prøver å kontrollere meg til en hver tid.

Sluttet med medisiner mars 2011, da vi begynte å prøve på storesøster.

Men går et par kuler varmt løpet av dagen..

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 /01.03.2014 ♥

Fikk diagnosen i 10enda klasse..

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 /01.03.2014 ♥

Hvordan kommer adhd til syne hos jenter? Hørt at de ofte mangler hyperaktiviteten? Har ei venninne som er overbevist om at hun har dette men hun blir ikke trodd. Kanskje det som er vanskelig i voksen alder og det ikke er fanget opp noe fra barne og ungdomsskole. Selv om det fantes ting å ta tak i så ble ikke dette gjort. Noe av det hun strever mest med er dårlig konsentrasjon, spesielt i skolesammenheng.

app! Venter nr 3 :) 15.02

Sniker litt :) Jeg lurer også på symptomer hos jenter ang ADHD?
Kan ekstremt sinne med kort lunte ha noe med ADHD å gjøre?
Jeg sliter med dette nemlig å blir fort irritert å når jeg blir sint, så blir jeg veldig sint. Har også bestandig hatt konsentrasjonsvansker på skolen i alle år.

Sniker fra mai jeg :-P jeg har ingen diagnose, men har en far og en bror med adhd og vi har vel alltid mistenkt at jeg har det jeg også... Det var aldri noe snakk om utredning når jeg var yngre og nå i voksen alder har jeg valgt å ikke vite sikkert... Hos meg slår det ut på ekstrem hyperverbalitet og tidvis store konsentrasjonsvansker på skolen... Mor og far fikk beskjed allerede i bhg at jeg måtte følges opp ekstra på skolen fordi jeg var lett å lede :-P
Sånn i hverdagen nå er jeg heldigvis ganske rolig (selv med en nyfødt i hus), men klart det kan bli mye og at det da rabler litt ekstra for hu mor ;-)

*surrer på telefonen*

Hvordan kommer adhd til syne hos jenter? Hørt at de ofte mangler hyperaktiviteten? Har ei venninne som er overbevist om at hun har dette men hun blir ikke trodd. Kanskje det som er vanskelig i voksen alder og det ikke er fanget opp noe fra barne og ungdomsskole. Selv om det fantes ting å ta tak i så ble ikke dette gjort. Noe av det hun strever mest med er dårlig konsentrasjon, spesielt i skolesammenheng.

app! Venter nr 3 :) 15.02
Uten hyperaktiviteten kalles ADD. Det er ikke en "jenteverson" av ADHD men det er flest jenter som har ADD. Mange jenter kan ha ADHD også.

Sniker litt :) Jeg lurer også på symptomer hos jenter ang ADHD?
Kan ekstremt sinne med kort lunte ha noe med ADHD å gjøre?
Jeg sliter med dette nemlig å blir fort irritert å når jeg blir sint, så blir jeg veldig sint. Har også bestandig hatt konsentrasjonsvansker på skolen i alle år.
Det er de samme symptomene på ADHD på gutter og jenter. Men alle som har ADHD er jo ikke like, de er individer med personlige forskjelligheter som alle andre.
Sinne og dårlig konsentrasjonsevne trenger ikke være ADHD, du må ha flere "problemer" enn det. Og er ikke noe vits i å diagnostisere (og medisinere) hvis det ikke hemmer deg veldig i hverdagen. Man må uansett jobbe masse med seg selv dersom man har problemer med feks sinne enten man har ADHD eller ikke... Føler du at du trenger hjelp til sinne og konsentrasjon så ta kontakt med fastlegen din.

Back
Topp