Flere lærere her?

havrefras

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på, dere som er lærere og skal ha i juli, hvordan blir det med permisjonen? I forhold til ferie, taes den ut senere? Og når ser dere for dere å være tilbake i jobb?
 
Ja. Jeg håper på å få ta ferien i januar. Skal "bare" være borte til jul (+ ferien i januar) :)
 
Jeg utsetter ferien til etter min permisjon, før mannen tar sin perm. Vi har ikke bestemt oss helt for fordeling av perm. Jeg vil at mannen skal ta mest mulig, men han må se hvor lenge han kan være borte fra jobb.
 
Er lærer, men har bare et vikariat nå, og det går ut til sommeren. Så når jeg har hatt min permisjon så blir det vel å melde seg arbeidsledig/starte med jobbsøking, så blir vel neppe jobb igjen før august.
 
Vi skal dele permisjonen ca 50/50, så jeg får bare frem til jul :) Samboer skal ha frem til juni/juli. Slik ca..

Får jeg tatt ut ferien i januar. Skal vi ha en måned permisjon/ferie sammen å reise :)
 
Vi skal dele permisjonen ca 50/50, så jeg får bare frem til jul :) Samboer skal ha frem til juni/juli. Slik ca..

Får jeg tatt ut ferien i januar. Skal vi ha en måned permisjon/ferie sammen å reise :)
Sånn skal vi også gjøre det, dele permisjonen 50/50. Blir spennende! Lurt å prøve å få ferien i januar, det vil jeg prøve på også :)
 
Jeg er lærer å mitt forrige barn er også født i juli. Da tok jeg først ut noen uker permisjon, tok ut ferie i september, deretter permisjon igjen. Men den opptjente avspaseringa for det året, mistet jeg... dermed ble det bare 4 ukerfeie + noen dager er det vel? Jeg tok ut 80%, dermed skulle jeg begynne å jobbe igjen i slutten av juni, å da var det jo ferietid igjen;):happy:
 
Jeg er også lærer, og har tenkt mye på dette selv :) Jeg tenker å overføre de tre ukene med permisjon som nå da vil falle i juli som er ferie- og ikke avspaseringsmåned, siden jeg har termin den 26. til senere. Da kan ta ett helt skoleår med permisjon ved å forskyve og flytte ferier osv. Kanskje det blir 80% lønn og forlenget periode, men det spiller egnetlig ingen rolle for meg. Denne løsningen var også ønskelig fra rektor og ledelse, så da bør det ikke være noe sak.

Jobber på videregående, og ser for meg at det er veldig stressete å hoppe rett inn i nye klasser mot slutten av året i eksamenstider osv. Noen som har erfaring med det? Samboer er også lærer, så vi tar nok da noe av permisjonen sammen, litt etter når det passer best for han og hans arbeidsgiver :rolleyes:
 
Hei fra juni :) Stopper permisjonen i september og tar ut ferien da! Blir hjemme til etter påske i 2017- og samboer ut august med 100%. 4 uker ulønnet inni der :)
 
Vi har ikke tenkt så mye på det enda, men snakket om at jeg skal kanskje jobbe siste uka før jul pga siste ferieuka. Pappaen ønsker dele opp sin del av permisjonen, og ta litt då og i mai/juni etter min er fullført permisjon er fullført eller når jeg tar ferie. Vi får se hva vi får til og hva vi bestemmer oss for etter jul. Vi er hvertfall avhengig at vi får det til å gå opp frem til sommeren mtp barnehageplass og at vi ikke har noe særlig familie har i område til å hjelpe oss.

Vi er så heldig at jeg skal ut i permisjon første avspasering dag etter siste skoledag før sommaren. Så jeg tror jeg mister de?! For de kan vi vel ikke få igjen, er vel kun juli og 5.uka i jula?
 
Supert med en slik tråd,kanskje noen med erfaring har peiling på hvordan det blir for min del? Er fast ansatt,har kun jobbet ett år. Jeg har termin i slutten av juli. Tror jeg vil gå for permisjon med 100% lønn. Mannen blir sikkert å ta "bare" de 10 ukene som han skal ha. Da er jeg usikker på om jeg kanskje må tilbake i jobb i begynnelsen av mai... Da har jeg regnet ut i fra at jeg får babyen til termin og 39 uker fremover. Har jeg regnet riktig da? Har jeg krav på å "få igjen" avspasering/ferien jeg går glipp av med tanke på at jeg har permisjon i ferien/avspaseringen min? Håper dette var forståelig og at noen med peiling kan gi svar :)
 
Jobber som barnehagelærer. Var å hørte med jobben angående dette. Får flyttet over ferieuker og tar ut rett etter permisjon. Kommer da tilbake på jobb til nytt skole/barnehage år
 
Supert med en slik tråd,kanskje noen med erfaring har peiling på hvordan det blir for min del? Er fast ansatt,har kun jobbet ett år. Jeg har termin i slutten av juli. Tror jeg vil gå for permisjon med 100% lønn. Mannen blir sikkert å ta "bare" de 10 ukene som han skal ha. Da er jeg usikker på om jeg kanskje må tilbake i jobb i begynnelsen av mai... Da har jeg regnet ut i fra at jeg får babyen til termin og 39 uker fremover. Har jeg regnet riktig da? Har jeg krav på å "få igjen" avspasering/ferien jeg går glipp av med tanke på at jeg har permisjon i ferien/avspaseringen min? Håper dette var forståelig og at noen med peiling kan gi svar :)
Husk at du må ha 3 uker før termin også :) Avspassering får du ikke igjen, ettersom du ikke jobber den inn i permisjon!
 
Vi har ikke tenkt så mye på det enda, men snakket om at jeg skal kanskje jobbe siste uka før jul pga siste ferieuka. Pappaen ønsker dele opp sin del av permisjonen, og ta litt då og i mai/juni etter min er fullført permisjon er fullført eller når jeg tar ferie. Vi får se hva vi får til og hva vi bestemmer oss for etter jul. Vi er hvertfall avhengig at vi får det til å gå opp frem til sommeren mtp barnehageplass og at vi ikke har noe særlig familie har i område til å hjelpe oss.

Vi er så heldig at jeg skal ut i permisjon første avspasering dag etter siste skoledag før sommaren. Så jeg tror jeg mister de?! For de kan vi vel ikke få igjen, er vel kun juli og 5.uka i jula?
Avspassering mister du, men ferien utsetter du bare :)
 
Nå har vi snakket litt om permisjon, og jeg tror jeg har fått mannen til å være hjemme 18-20 uker. Fantastisk!!!

Da er mitt spm til dere andre lærere:

Hvis jeg slutter min perm i uke 7, og ikke kan jobbe uke 8 (pga vinterferieavspas) og deretter tar de ukene jeg har av ferie fra i år, og mannen starter sin perm etter dette, får jeg da betalt for uke 8?
 
Nå har vi snakket litt om permisjon, og jeg tror jeg har fått mannen til å være hjemme 18-20 uker. Fantastisk!!!

Da er mitt spm til dere andre lærere:

Hvis jeg slutter min perm i uke 7, og ikke kan jobbe uke 8 (pga vinterferieavspas) og deretter tar de ukene jeg har av ferie fra i år, og mannen starter sin perm etter dette, får jeg da betalt for uke 8?
Jeg spurte om det samme ift jul på jobb jos meg. Da så hun bare litt rart på meg, og sa at det ikke gikk an å gjøre det slik.. Vi har jo ikke spartom avspasering til den uken, sa hun!

Men jeg også tenkte den tanken :p
 
Jeg er lærer!:)

Jeg skal ta 80%. Ferien ønsker jeg å overføre til neste år, men har vi lov å gjøre det med alle 5 ukene? Hørt noe om nye regler?

Tenkte å høre litt med jobben nå, er litt usikker! For planen el ønsket mitt er 80%, overføre ferien, sånn st det blir 10 uker i 2017. Og sikkert noe ulønnet. Er tilbake i jobb august 2017!
 
Jeg spurte om det samme ift jul på jobb jos meg. Da så hun bare litt rart på meg, og sa at det ikke gikk an å gjøre det slik.. Vi har jo ikke spartom avspasering til den uken, sa hun!

Men jeg også tenkte den tanken :p

Må høre litt med sjefen! Jeg har jo jobbet hardt for avspasering i sommer, men den får jeg jo ikke igjen :p hehe
 
Back
Topp