Flere lærere her? Eller noen synspunkter?

babyprosjekt

Flørter med forumet
Hei!
Jobber som lærer på en barneskole i Trøndelag. Vi er pålagt å holde åpent for de barna som har foreldre med viktige arbeidsoppgaver, så det blir mellom 5-15 barn vi rullerer på å passe på.
Som gravid er man ikke i risikogruppen, så i utgangspunktet skal vi være med på denne rulleringen. Nå har jeg akkurat hatt både influensa og lungebetennelse (var kjempesyk i 3 uker!!), og er ikke akkurat klar for å bli smittet av korona.
Er det noen som har fått et slikt fritak eller ordning med hjemmekontor for å ikke bli smittet? (har plenty med arbeid i forbindelse med fagfornyelse, planlegging osv.) Eller noen som har synspunkter?
 
Som helsepersonell syns jeg det bare skulle mangle at det blir lagt til rette for at noen barn skal være i barnehage/skole i disse tider. Det vi har fått beskjed om er at barn med begge foreldre i de gruppene som må være i jobb skal ha et tilbud fra sin kommune. Her jobber både jeg og mannen innen helse, folk får ikke feriene sine og andre kan risikere å bli hentet inn fra sin ferie pga karantene. Om du har vært syk i 3uker,og ikke ønsker å bi utsatt for en mulig smitte, syns jeg faktisk du da burde få deg en sykemelding eller snakke med sjefen din for å få tilrettelegging på jobb. Her vet min sjef om at jeg er gravid, men pga jeg ikke er i risikogruppen bortsett fra at jeg er gravid må jeg gå på jobb som normalt. Fordi jobben er så viktig i disse dager, får vi også tilrettelagt turnus slik at både jeg og mannen kan gjøre det vi kan for samfunnet selv om det betyr å sende 3åringen i en fremmed barnehage slik det kan bli og kun jobbe motsatte vakter. På min avdeling kan/vil det komme mange med smitte (om det er noen som blir smittet her) men sjefen er også villig til å bytte avdeling på meg slik at jeg ikke utsettes mer enn jeg må.