Flere IVF graviditeter her?

Nå er jeg dessverre ikke gravid lengre, men var IVFbaby her også, så har jeg en 3 år gammel IVFbaby som sover søtt i sengen sin. Ønsker dere all lykke til videre. Dette er en lang og tung prosess som blir så verd det når man får babyen sin i armene. Kos dere masse og nyt graviditet damer. Dette har dere jobba for

Flere av dere som bruker Lutinus.
Jeg trur den er synderen. For jeg har vært dårlig i magen fra dag 1 omtrent. Har ikke diaré. Men får skikkelig magekramper og da påfølgende eksplosjon på do etterpå. Dette skjer hver dag. Men kun 1-2 ganger. Så vil liksom ikke kalle det diaré.

flere opplevd noe sånt. Begynner å bli lei. Vært sånn i 8 uker nå. Bare 10 dager til med Lutinus. Så håper det roer seg når jeg slutter på den. Er heldigvis ikke noe kvalm denne gangen da.

Flere av dere som bruker Lutinus.
Jeg trur den er synderen. For jeg har vært dårlig i magen fra dag 1 omtrent. Har ikke diaré. Men får skikkelig magekramper og da påfølgende eksplosjon på do etterpå. Dette skjer hver dag. Men kun 1-2 ganger. Så vil liksom ikke kalle det diaré.

flere opplevd noe sånt. Begynner å bli lei. Vært sånn i 8 uker nå. Bare 10 dager til med Lutinus. Så håper det roer seg når jeg slutter på den. Er heldigvis ikke noe kvalm denne gangen da.

Hvor lenge skal du ta Lutinus?
Jeg fikk beskjed om å ta siste tab 10+6, og bare slutte brått. Men er så redd for å slutte på de og er nå 11+1 og tar de enda siden jeg har flere tab igjen :sour: Tenker det må være bedre å trappe forsiktig ned enn å slutte så brått?

Hvor lenge skal du ta Lutinus?
Jeg fikk beskjed om å ta siste tab 10+6, og bare slutte brått. Men er så redd for å slutte på de og er nå 11+1 og tar de enda siden jeg har flere tab igjen :sour: Tenker det må være bedre å trappe forsiktig ned enn å slutte så brått?
Blander meg litt inn her. Jeg bruker utrogestan, men det er vel samme greia, progesteron?
Jeg fikk beskjed om å bruke til jeg er over 12 uker. Tenkte å trappe ned fra uke 13 eller noe. Lest mange steder at morkaka skal ta over produksjon av progesteron og derfor skal det være trygt å slutte ca 12 uke, MEN hos noen skjer det senere enn hos andre, tør ikke ta noen sjanser. Så har kjøpt inn litt ekstra og tenker ikke slutte helt før uke 14.

Blander meg litt inn her. Jeg bruker utrogestan, men det er vel samme greia, progesteron?
Jeg fikk beskjed om å bruke til jeg er over 12 uker. Tenkte å trappe ned fra uke 13 eller noe. Lest mange steder at morkaka skal ta over produksjon av progesteron og derfor skal det være trygt å slutte ca 12 uke, MEN hos noen skjer det senere enn hos andre, tør ikke ta noen sjanser. Så har kjøpt inn litt ekstra og tenker ikke slutte helt før uke 14.

Fastlegen min sa til og med uke 10 til meg :depressed: Han ringte gyn-vakt på sykehuset og dobbeltsjekket og de sa også til og med uke 10 :sorry: Virker som det er litt forskjell på når man skal slutte, men har lest flere som skal gå på de til uke 12, noe som var grunne til at jeg ville at fastlegen skulle dobbeltsjekke det.
Men synes som sagt det er veldig skummelt :arghh:

Porsgrunn og gyn på sykehuset har begge sagt at jeg skal bruke det til jeg er 11+6. og det er ikke sååå mange dager til. Så da tenkte jeg å fortsette med det. Jeg har ikke orket all den utfloden den gir. Og siden det for det meste er mannlig faktor hos oss så har jeg kun tatt morgen og kveld. Selvom det står 3 ganger om dagen. Føltes jo ut som jeg tisset på meg hele tiden når jeg tok full dose.

Porsgrunn og gyn på sykehuset har begge sagt at jeg skal bruke det til jeg er 11+6. og det er ikke sååå mange dager til. Så da tenkte jeg å fortsette med det. Jeg har ikke orket all den utfloden den gir. Og siden det for det meste er mannlig faktor hos oss så har jeg kun tatt morgen og kveld. Selvom det står 3 ganger om dagen. Føltes jo ut som jeg tisset på meg hele tiden når jeg tok full dose.

Jeg tar også kun morgen og kveld, da syns jeg det går greit. Mest irriterende med morgendosen som kommer ut igjen i løpet av dagen :meh: Tenkte å ta samme dosen et par dager til også trappe ned til kun på kvelden i noen dager frem til jeg er tom. Regner med det da varer til rundt 12+0.

Ja, vår lille er resultat av ICSI, første innsett av totalfrys. Et avbrutt forsøk i januar før dette. Bruker lutinus, skulle stoppet i uke 7+4 nå er jeg 9+4. Har kuttet fra 3-2, så fra 2-1. Tenker å avslutte nå i uke 10. Mannlig faktor hos oss, men har spontanabortert tidligere med annen partner, for mange år siden. Så blir jo litt redd det skal skje igjen :facepalm: de sier det ikke er rn avgjørende faktor i vårt tilfelle. Har våknet opp på nattan av lutinus. Rett og slett av masse luftsmerter. :arghh:

Ikke ivf graviditet men jeg har brukt crinone grunnet mistenkt progesteronsvikt. Jeg tok siste dose da jeg var 11+3 (er 11+5 nå). Skikkelig skummelt ! Men også en lettelse å slippe mer av det griset! Håper virkelig spirene sitter for alle dere ivf damer! Det unner jeg dere så utrolig :Heartred

Back
Topp