Flere IVF-ere?

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Hei dere! Ser ut som det er flere enn meg som er gravide etter assistert befruktning her? Fortell gjerne :)

Her er vårt barn nr. 3 på vei etter ICSI privat. Vårt barn nr. 2 er også laget på klinikk, mens nr. 1 ble til ved naturmetoden. Det er så herlig at man kan få hjelp når det ikke går så lett å få spiren til å sitte!

❤️
 
Hei! :)
Vi er også gravide med ICSI, men offentlig. Dette blir (forhåpentligvis, om alt går bra) vårt første barn! Vi begynte med ivf helt i begynnelsen av september, etter resultatløs prøving på egenhånd i to år. Uttak i september som endte i totalfrys, negativt frys i november, og nå altså positiv test i januar. Så merkelig følelse å endelig se to streker på testene! Gleder oss til TUL. Da synker det kanskje mer inn. :)
 
Så fint at du endelig har fått to streker!! Vi har også hatt to negative frys (med embryo fra ferskforsøket som nå er vår datter ❤️). Nå lyktes vi på første ferskforsøk igjen. Heldigvis! Hvor mange dager gammelt embryo fikk du satt inn? Vårt var begynnende blastocyst på dag 4. Forrige gang vi lyktes var det et dag 2-embryo. For meg har det blitt mer virkelig de andre gangene, når jeg har sett et bankende hjerte på tidlig ultralyd. Håper det synker mer og mer inn hos deg også! Det ER jo uvirkelig når man har strevd så lenge ❤️
 
Hei! Vi venter også nr. 3 ved hjelp av ICSI.
Første kom på den vanlige måten. Nr 2 kom etter 5 år, #1 ICSI, første frys, og spiren i magen satt på #1 ICSI, 4 frys.
Tredjemann er altså bonus og teknisk sett tvilling med nr 2 :joyful: Mistet en enegget tvilling da jeg gikk gravid med nr 2, så det passer jo fint at vi får en til :happy:
 
Så fint at du endelig har fått to streker!! Vi har også hatt to negative frys (med embryo fra ferskforsøket som nå er vår datter ❤️). Nå lyktes vi på første ferskforsøk igjen. Heldigvis! Hvor mange dager gammelt embryo fikk du satt inn? Vårt var begynnende blastocyst på dag 4. Forrige gang vi lyktes var det et dag 2-embryo. For meg har det blitt mer virkelig de andre gangene, når jeg har sett et bankende hjerte på tidlig ultralyd. Håper det synker mer og mer inn hos deg også! Det ER jo uvirkelig når man har strevd så lenge ❤️
Vi satte inn en kjempefin femdagers blasto. De på sykehuset var så positive ved innsett, og jammen klaffet det ikke! :) Det blir så spennende å følge alle sammen framover! Synes tiden går litt fortere når man kan lese om dere andre også. :)
 
Vi satte inn en kjempefin femdagers blasto. De på sykehuset var så positive ved innsett, og jammen klaffet det ikke! :) Det blir så spennende å følge alle sammen framover! Synes tiden går litt fortere når man kan lese om dere andre også. :)
Ja, fint å følge hverandre! De var veldig positive under innsett hos oss også. Men selv om vi lyktes på første fersk med storesøster, så klarte jeg ikke helt å ha troa denne gangen siden vi hadde to neg. frys i høst. Men nå gikk det ❤️ og den skal sitte - for oss alle!
 
Hei! Vi venter også nr. 3 ved hjelp av ICSI.
Første kom på den vanlige måten. Nr 2 kom etter 5 år, #1 ICSI, første frys, og spiren i magen satt på #1 ICSI, 4 frys.
Tredjemann er altså bonus og teknisk sett tvilling med nr 2 :joyful: Mistet en enegget tvilling da jeg gikk gravid med nr 2, så det passer jo fint at vi får en til :happy:
Herlig tanke det der med at de eskimoene fra frysa er «tvillinger» - jeg hadde også troa på å lage en «tvilling» til storesøster i høst, men våre frosne greide nok ikke den påkjenningen antakelig...
 
Herlig tanke det der med at de eskimoene fra frysa er «tvillinger» - jeg hadde også troa på å lage en «tvilling» til storesøster i høst, men våre frosne greide nok ikke den påkjenningen antakelig...
Dette var aller siste sjansen vår til å få et barn til, siste egget på frys, så det er ekstra spesielt (og nervepirrende) synes jeg. De tre andre fra fryseren ble det ikke noe av, brukte de i høst.

Godt det klaffet igjen for dere selvom det måtte et nytt ferskforsøk til. Fikk dere noen på frys denne gangen også?
 
Dette var aller siste sjansen vår til å få et barn til, siste egget på frys, så det er ekstra spesielt (og nervepirrende) synes jeg. De tre andre fra fryseren ble det ikke noe av, brukte de i høst.

Godt det klaffet igjen for dere selvom det måtte et nytt ferskforsøk til. Fikk dere noen på frys denne gangen også?

Å, så fint at siste frys satte seg fast ❤️ Fikk faktisk 5 flotte på frys nå også ja! Det var visst et veldig fint resultat sa de, siden de ble dyrket lenge. Uvanlig at ingen faller fra i løpet av de dagene sa de. Så det var vel en god måned da
 
Å, så fint at siste frys satte seg fast ❤️ Fikk faktisk 5 flotte på frys nå også ja! Det var visst et veldig fint resultat sa de, siden de ble dyrket lenge. Uvanlig at ingen faller fra i løpet av de dagene sa de. Så det var vel en god måned da
Flott resultat :) kan bli et halvt fotballag utav de ;)
 
Hei:)
Har 1 barn fra før på 8 år som ble til naturlig. Ble nå gravid ved hjelp av ICSI , 1 forsøk.
Føler at der er for godt til å være sant at vi skulle klare det så raskt.
Kan jeg bare spørre dere om dere er veldig oppblåst etter graviditet ble oppdaget. Er så ubehagelig og lurer på hvor lenge det skal vare?!
 
Hei:)
Har 1 barn fra før på 8 år som ble til naturlig. Ble nå gravid ved hjelp av ICSI , 1 forsøk.
Føler at der er for godt til å være sant at vi skulle klare det så raskt.
Kan jeg bare spørre dere om dere er veldig oppblåst etter graviditet ble oppdaget. Er så ubehagelig og lurer på hvor lenge det skal vare?!
Jeg er veldig oppblåst om kvelden/natten. Ser ut som jeg er 5 mnd på vei.
Sist varte det til uke 12, ca. Varierer nok fra person til person.
 
Sniker meg inn her jeg også etter positiv test på testdag i går!

Venter vårt tredje barn nå, satt nå på andre fryseforsøk etter ferskforsøket som ble lillegutt født august 2017. Han kom etter 7 insimineringer og et IVF forsøk, så håper lille spire klamrer seg fast nå!

Størstejenta satt på første inseminering og ble født i 2013!
 
:happy:
Sniker meg inn her jeg også etter positiv test på testdag i går!

Venter vårt tredje barn nå, satt nå på andre fryseforsøk etter ferskforsøket som ble lillegutt født august 2017. Han kom etter 7 insimineringer og et IVF forsøk, så håper lille spire klamrer seg fast nå!

Størstejenta satt på første inseminering og ble født i 2013!
Gratulere:)
 
Vi har prøvd i 1,5 år på nr.2 (siden vesla var bare 2-3 måneder) og på den tiden gått gjennom 10 doble kurer med clomid og femara, 1 ICSI og 2 FER (blastoer). Skulle egentlig ha termin i juli etter #1 FER, men ble oppdaget MA 7+4 og måtte ha utskraping. Heldigvis gravid nå igjen på #2 FER. Denne gangen hører vi til på St.Olavs.

Kommende storesøster ble også til med ICSI etter 4 års prøving ❤️ Da hadde vi forsøkene på Hausken.
 
Hvilke støttemedisiner bruker dere, og hvor lenge skal dere gå på dem?
Jeg bruker cyclogest og fikk beskjed om å bruke opp den pakken jeg holder på med, noe som vil si at jeg skal slutte med dem 5+1. Jeg har skikkelig angst for å slutte bare sånn med en gang!! Har igjen 12/13 piller fra forrige forsøk, så jeg lurer litt på om jeg skal ta en om dagen til det er tomt! (Bruker to nå).
 
Hvilke støttemedisiner bruker dere, og hvor lenge skal dere gå på dem?
Jeg bruker cyclogest og fikk beskjed om å bruke opp den pakken jeg holder på med, noe som vil si at jeg skal slutte med dem 5+1. Jeg har skikkelig angst for å slutte bare sånn med en gang!! Har igjen 12/13 piller fra forrige forsøk, så jeg lurer litt på om jeg skal ta en om dagen til det er tomt! (Bruker to nå).
Jeg bruker Lutinus (og Progynova), og skal fortsette tom. uke 9 fordi det er fryseforsøk i styrt syklus. Leser at mange klinikker praktiserer medisinering til uke 12 når det er styrt syklus, men min klinikk mener fremdeles tom. uke 9. Kommer til å være kjempenervøs når jeg skal slutte! Men Gud, som jeg gleder meg til å slippe Lutinusgriset!
 
Jeg og mannen har vært i Danmark for uiu med donorsæd.
Han er steril, men har en datter fra før av som også kommer fra samme donor :)
Vi har vært der nede tre ganger, og jeg har hatt to kjemiske. Så nå håper jeg den lille klamrer seg fast i en del mnd til :)
 
Hvilke støttemedisiner bruker dere, og hvor lenge skal dere gå på dem?
Jeg bruker cyclogest og fikk beskjed om å bruke opp den pakken jeg holder på med, noe som vil si at jeg skal slutte med dem 5+1. Jeg har skikkelig angst for å slutte bare sånn med en gang!! Har igjen 12/13 piller fra forrige forsøk, så jeg lurer litt på om jeg skal ta en om dagen til det er tomt! (Bruker to nå).
Bruker Lutinus. Naturlig syklus, så skulle vært ferdig ved testdag, men bruker opp pakken jeg har liggende. Er ferdig i uke 6+
Har to til på resept, men kommer ikke til å hente de ut.
 
Bruker Lutinus. Naturlig syklus, så skulle vært ferdig ved testdag, men bruker opp pakken jeg har liggende. Er ferdig i uke 6+
Har to til på resept, men kommer ikke til å hente de ut.

Naturlig syklus her også, jeg hentet ut alle tre pakkene på begge forsøkene nå, derfor jeg har igjen en god del...
 
Back
Topp