flere i samme båt????

lene80

Forelsket i forumet
hei alle.

jeg blir så oppgitt over samboern av og til,han er bestandig ute på et eller annet eller har noen prosjekter på gang.vi har en sønn på 5 mnd sammen.jeg har enda ikke vært ute av huset alene,han ser jeg er sliten men sier bare at det er synd jeg har en dårlig dag.er det flere av dere som har det sånn? blir så ensomt innimellom.
[:(]

Har noe liknende... Etter jeg ble gravid har samboeren in begynt å gå ut mer med kameratene hans. Jeg sliter med dårlig helse pga graviditet å har ikke overskudd når det kommer til ettermiddagen/kvelden. Så det ender oftest opp med at jeg sitter hjemme alene.... Trist.....

Uff, så trist da dere... Har ikke samme problemet, men kan tenke meg det ikke er noe hyggelig! Dere kan ikke snakke med samboeren deres om dette problemet da? Kanskje de ikke ser det slik dere ser det? Gutter har jo en tendens til å være litt trangsynte av og til[;)]!

Dette kan jeg alt om...
Samboer kan stort sett gjøre hva han vil.. Dra bort når det passe han, dusje når han selv vil, er i garasjen ganske så mye..
Mens jeg må enten ha med Theodor eller spørre pent om han kan være inne litt og passe på han..
Er ikke alltid jeg spør så¨pent da, er da hans unge og, burde være en selvfølge.. [;)]
Er ikke vanskelig å skjønne hvem som har hovedansvaret for barna nei...

Kanskje du bør sette av en kveld i uka der han må passe gutte sin, og du kan gjøre noe som du vil?
Om du vil dra bort med noen venner, eller bare ta et langt bad..
Det er viktig at vi mødre også får litt tid for oss selv..
Og jeg er sikker på at om du spør/sier ifra, går han nok med på det..
Kanhende han synes det er "skummelt" å ha ansvaret helt alene, men så fort han skjønner at det går bra, er det en fin opplevelse for både far og barn.. De trenger litt tid sammen de også!!

[:@]Neimen jenter da,dette går ikke ann!!! Da vi fikk nr 1 jobbet mannen min fra 12-14 timer hver dag,hadde fri lørdag og søndag.Han bestemte selv at søndag var" farsdag",for i ukedagene var han for sliten til å gjøre noe annet enn å bade jr.(han MÅTTE,jeg hadde helt hetta,sikker på at jeg kom til å miste ham,drukne ham,eller noe annet grusomt)
Det betydde at det eneste jeg hadde å gjøre på søndager var å amme jr.Alt annet koste han seg med.
Det var ikke mange timene de var borte fra meg,men det var deilig med noen timer for seg selv.Annsiktsmasker,laange bad-sove et par timer ekstra? Hva som helst,bare uten barn.Dette var veldig viktig for far også,han fikk jo et helt annet forhold til jr. og til hvor mye jobb,både fysisk og psykisk,det er å ha annsvaret for et barn. Gutta mine har fortsatt søndagstimer sammen de,men nå er jr.så stor at han har oftest egne planer,og far står litt småskuffet tilbake....Pappan gleder seg veldig til neste kommer!!!

Helt enig i at dere må skjerpe mennene deres. Når vi en gang får barn må jeg vel heller sloss om å få litt tid sammen med barnet. Jeg er veldig heldig som har en mann som kommer til å gjøre alt for sitt barn.

Tror personlig at mannen min har begynt å få litt panikk for hva som kommer. Vi blir jo mye mer bundet og han kan ikke gjøre halvparten av det han gjør nå.. Han skal ha full permisjon og jeg skal på skolen.. Syns derfor det er ganske urettferdig at jeg må slite å bære fram jenta, og etter hun er født skal jeg på skolen, når jeg da kommer hjem må jeg overta vesla.. Jeg syns dette er feil, men det ser ikke han... arrrgh... Har prøvd å snakke med haam om det, men han ser det ikke på denne måten.. Vil ikke miste ham over en krangel som bare utvikler seg.. Så jeg gir ham tid til å forandre seg....

Må skryte litt av min samboer. Han tar virkelig sin oppgave alvorlig. Vær natt er det han står opp for å gi snuppa mat (hun får bare mme), han synes at han skal gjøre det, så jeg får sove. Som regel er det han som går å legger henne også, han vil ha max tid sammens med henne, siden han er på jobb hele dagene. Det eneste han ikke liker å gjøre alene, er å bade henne. Jeg er så glad for at vi deler på oppgavene, viktig at hun får tid sammens med pappen sin. Det er bare en ting jeg kan klage på og det er at han er fæl til å rote og vasking av hus er ikke hans greie. Tar gjerne helgevasken bare han "avlaster" meg litt når det gjelder Frida.

Back
Topp