Flere hjemmeværende i svangerskapet?

Lillefrue

Elsker forumet
Hva i alle dager gjør dere for å få tiden til å gå?

Aldri følt meg så ensom noen gang. Og aner ikke hva jeg skal bruke all tiden på.
Er jo ganske begrenset også da, da man sliter med bekkenløsning, vonde kynnere, vond korsrygg, kvalme, sure oppstøtt, halsbrann og so on.
Så hva gjør man i ventetiden? Den føles uendelig lang og kjedelig.

Kjenner meg så mye igjen. Er 100% sykemeldt, har vært det i en uke nå, holder på å gå på veggene hjemme. Alle jeg kjenner her er på jobb på dagtid, å når sønnen kommer hjem så er det fult opp med aktiviteter. Føler jeg ikke er sosial lenger, å da har det bare gått en uke!!

Kjenner meg så mye igjen. Er 100% sykemeldt, har vært det i en uke nå, holder på å gå på veggene hjemme. Alle jeg kjenner her er på jobb på dagtid, å når sønnen kommer hjem så er det fult opp med aktiviteter. Føler jeg ikke er sosial lenger, å da har det bare gått en uke!!

Off, det er virkelig kjedelig.
Jeg har gått hjemme siden juli av sine grunner, holder på å fly på veggen inni mellom -.-

For min del koser jeg meg med netflix, besøker venninner som er i barselperm, stuller litt med husarbeid som hoper seg opp ellers, prøver å få trent litt (knebøy er mye bedre enn å gå tur, for eksempel), planlegger julegaver og sånt. Prosjekt for høsten er å jobbe med albumet til sjuåringen. :p

Nå har jo jeg et barn fra før, så da er det jo naturlig at jeg har litt mer å stelle med og rutiner som får dagene til å gå, selv om jeg også jobber 50%. Tror det blir bare deilig med mer fritid om jeg må øke også.

For min del koser jeg meg med netflix, besøker venninner som er i barselperm, stuller litt med husarbeid som hoper seg opp ellers, prøver å få trent litt (knebøy er mye bedre enn å gå tur, for eksempel), planlegger julegaver og sånt. Prosjekt for høsten er å jobbe med albumet til sjuåringen. :p

Nå har jo jeg et barn fra før, så da er det jo naturlig at jeg har litt mer å stelle med og rutiner som får dagene til å gå, selv om jeg også jobber 50%. Tror det blir bare deilig med mer fritid om jeg må øke også.

Har ei venninne, og hun jobber dagtid.
Har to barn, men de er jo ikke hjemme på dagtid. Husarbeid gjør jeg, og prøver gå turer det jeg orker.
Netflix og viaplay er jeg gått litt lei etter å ha godt hjemme noen mnd nå :p
Skulle gjerne ha orket slike dager som du føler jeg :p

Har ei venninne, og hun jobber dagtid.
Har to barn, men de er jo ikke hjemme på dagtid. Husarbeid gjør jeg, og prøver gå turer det jeg orker.
Netflix og viaplay er jeg gått litt lei etter å ha godt hjemme noen mnd nå :p
Skulle gjerne ha orket slike dager som du føler jeg :p

Tenkte mest på at man har jo mer husarbeid når man har flere barn, så mer å stelle med hjemme. Men er flere dager hvor jeg bare chiller hele dagen på sofaen, bare setter på en klesvask kanskje. Så er det bare to uker jeg har vært 50% sykemeldt da, har liksom rukket å jobbe meg sliten så jeg kan nyte fritida på den måten man gjør når man er sliten etter jobb :p

Jeg jobber bare 50% så er mye hjemme, og det synes jeg bare er deilig :P Kjenner formen begynner å bli dårligere så det er godt å ta det rolig frem til januar tenker jeg. Ser på serier, ordner ting til babyen og gjør husarbeid når jeg føler for det. Kan ta det i mitt tempo og ikke fordi jeg MÅ :)

Skaff en hobby? Så tiden går? Strikke, bake, lage noe. Håndarbeid

Når formen er noelunde strikker eg, ser på serier, rydder, vasker og lager ting til rommet til lillesøster :)

Gikk hjemme 100% med mellomste etter permisjon med eldste. Herregud så godt det var å komme seg ut blandt ikke nybakte etter andre permisjon

Her er jeg så trøtt at jeg stort sett prøver å sove/slappe mest mulig av etter at frøken er levert i barnehagen og til jeg henter henne i 15 tiden. Synes dagen går altfor fort jeg. Om formen tillater så prøver jeg å få trent litt forsiktig også. :)

Heldivis har tiden flydd! Men jeg har holdt meg opptatt med hobbyprosjekter gjort ferdig album til 3-åringen, lest bøker, strikket, malt også har jeg sortert barneklær etter 3-åringen og solgt unna og gått igjennom og brettet klærne til lillemann sikkert 5 ganger, haha!
Sliter mest med at bare jeg gjør litt så smeller det i bekkenet med en gang:( så får ikke gjort så mye...
Men prøv å finn deg noe som opptar tiden, da går det såå mye fortere!

Bruker de gode dagene på å være litt sosial med venner, husarbeid eller planlegge tiden framover. men mange dager går med på å bare komme seg ut i litt frisk luft og prøve å lade batteriene da jeg er mye kvalm og slapp enda.

Her går tiden unna med husarbeid..haha! Og med henting og levering i barnehagen, da jeg ikke kjører selv. Går hjemme med barna 2 dager i uka :) Har ikke tid til å kjede meg :p

Jeg kooooser meg hjemme :) noen ganger bare styrer og steller jeg i leiligheten, ofte ut på vift,ser i butikker,besøker venner(gjerne noen jeg ikke har sett på leeeeenge) , begynt å strikke litt igjen,går turer, tenkt å begynne å svømme. Reiser til København til helgen, full fart her:)

Vært sykmeldt siden juni, vært skikkelig dårlig med høy puls så ikke orket å gjøre mye annet enn husarbeid egentlig! Nå har jeg begynt på hjertemedisin og kroppen plutselig litt bedre, har null tid til å kjede meg :) mannen leverer mini i bhg som regel, jeg sover litt, gjør husarbeid, går tur med hunden, ser på ungkaren ( :P ), ordner middag og henter ganske tidlig i bhg.. ukene flyr også Med mye legetimer da :/ Nå er det meldt så fint vær å, sett deg ut på verandaen med en god bok i høstsola kanskje?

Jeg strikker, sa går tiden veldig fort. Ser på TV og lett husarbeid. Kan ikke holde på med så mye på grunn av bekkenet så det blir mye sitting og strikking.
Får besøk innimellom av søster så skravler vi litt

Må nok finne en hobby. Foreløpig er det ikke noe som har fanget interessen min bare. :/

Jeg kunne ønske jeg var det nå! Da hadde jeg brukt hele dagen på prosjekter/lage ting og strikke osv osv. Og så hadde jeg trent hver morning, for bekkenet mitt blir bare verre og verre! Men jeg er student :( Heldigvis sykemeldt fra jobb!

Har vært sykemeldt 80% siden juni.. Så har vært gjennom perioden der det er godt å bare slappe av, men så var det ikke lengre noe interessant på Netflix. Og husarbeid orket jeg ikke tanken på. Strikking ble kjedelig. Så da var det ikke mye igjen.. Så da ble prosjekt lampe påbegynt, for en uke siden. Og til vanlig hadde jeg brukt 1-2dager på å lage den lampa, men den står halvferdig i garasjen fortsatt. Så formen er ikke helt der jeg vil den skal være

Back
Topp