Flere her som må ta ny UL for å sjekke morkakens beliggenhet?

kokosbolle1984

Forelsket i forumet
Pumpkin Bumps 2025
Hos meg ligger morkaken foran og dypt, men de mente den ikke lå over åpningen. Jeg har selvsagt glemt hvilken uke jeg skulle til ny UL, kanskje dere vet? Mulgi det var 30 eller 32?

Uansett, jeg er ikke så bekymret, men håper jo selvsagt at den har flyttet seg oppover.

Hos meg ligger morkaken foran og dypt, men de mente den ikke lå over åpningen. Jeg har selvsagt glemt hvilken uke jeg skulle til ny UL, kanskje dere vet? Mulgi det var 30 eller 32?

Uansett, jeg er ikke så bekymret, men håper jo selvsagt at den har flyttet seg oppover.
Skal på ny kontroll i uke 32 her, men min ligger med feste bak og dekker hele åpningen, så sannsynligheten er minimal for at den flytter seg :rolleyes:

Skal på ny kontroll i uke 32 her, men min ligger med feste bak og dekker hele åpningen, så sannsynligheten er minimal for at den flytter seg :rolleyes:
Ah, ja da skal sikkert jeg også i uke 32. Får følge litt med om det kommer innkalling, synes de har vært litt trege på det.

Kjedelig med de utsiktene da, men mye bedre å være forberedt på det som blir. Har du fått time til den oppfølgingsultralyden?

Min ligger også nede og bak (over åpningen og til nesten over åpningen), men den flyttet seg litt fra uke 18 til 20. Skal inn på ny sjekk i uke 30, men det er i kombinasjon med velamentøst navlesnorfeste. Spent på om den flytter seg mer eller om den blir liggende, den vil jo også vokse så blir spennende å se :D

Ah, ja da skal sikkert jeg også i uke 32. Får følge litt med om det kommer innkalling, synes de har vært litt trege på det.

Kjedelig med de utsiktene da, men mye bedre å være forberedt på det som blir. Har du fått time til den oppfølgingsultralyden?
Ja, fikk time samme dag som jeg var på ordinær ultralyd. Ville dobbeltsjekket om det er lenge siden

Jepp, de så at den lå dypt ned og fikk faktisk ikke sett hvor navlesnoren går inn på OUL. Så de skal sjekke det opp igjen i uke 32.

Ja, skal inn 15. Juli (er da i uke 28/29) for sjekk av morkaken og cyste på eggstokk. Morkaken ligger helt over åpningen og litt frem på magen.

Morkaka mi ligger bak men nærme åpningen men dekker ikke.

Skal ha ekstra sjekk 5 september
Edit : uke 32

Last edited:
Jeg må inn for ultralyd 3. på rad. Ikke pga morkaken, den ligger foran og hun mente den så ut til å ha ok avstand til åpningen tross av blødninger.

Men første gang manglet eg henvisning fra lege, nå andre gangen lå jenten med ryggen til og sov håper neste blir siste gang

Back
Topp