Flere her som går rundt med konstant sultfølelse?

LyDi

Betatt av forumet
Septemberhjertene 2018
Etter at kvalmen ga seg i uke 14, har jeg konstant følt meg sulten. Føler jeg må spise hele tiden, tenker på mat døgnet rundt. Redd det begynner å bli et problem! Likevel vil jeg nevne at jeg veide rundt 52 kg før jeg ble gravid, og har en bmi på 18-19. Har ikke veid meg på en god stund, men regner med jeg har gått opp rundt 8 kg. Er i uke 22 :-)

Andre som sliter med det samme? Hvordan takler dere det?

Etter at kvalmen ga seg i uke 14, har jeg konstant følt meg sulten. Føler jeg må spise hele tiden, tenker på mat døgnet rundt. Redd det begynner å bli et problem! Likevel vil jeg nevne at jeg veide rundt 52 kg før jeg ble gravid, og har en bmi på 18-19. Har ikke veid meg på en god stund, men regner med jeg har gått opp rundt 8 kg. Er i uke 22 :)

Andre som sliter med det samme? Hvordan takler dere det?
Jepp har det veldig sånn. Veide 49 kg når jeg ble gravid og veier 61,7 nå:eek: så det er jo nesten 13 kg det. i det ene øyeblikket er jeg så mett at jeg ruller omtrent, og i det andre står jeg å mekker meg litt mat fordi jeg brått er sulten igjen. La på meg 26 kg med sønnen og, og de kiloene rant bare av så har egentlig ikke stresset noe særlig med det. Men så husker jeg hvor feit jeg plutselig følte meg rett etter fødsel. Følte meg jo stram å fin mens jeg gikk gravid men med en gang ungen var ute, hang alt. Det får gå som det går, det blir jo heldigvis borte etterhvert :)

Nei heldigvis ikke nå lenger. Jeg hadde det sånn mellom uke 6-14 og spiste konstant. Jeg var så kvalm og mat var det eneste som hjalp. Måtte ha med mat i bilen, på nattbordet..overalt. Gikk opp 8 kg disse ukene, men jeg var i tillegg helt utmattet og beveget meg nesten ikke heller. Jeg lærte meg etterhvert til å spise små måltider istedenfor masse hver gang...ellers var det ikke så mye å gjøre. Enten kunne jeg spise eller være kvalm og så sulten at det gjorde vondt:P

Kjenner meg sånn igjen :) Sulten hele tiden!! Tenker på mat hele tiden og spiser masse. Spiser sunt, så tenker at det er helt greit :) Blir også dårlig om jeg ikke spiser.

Jeg er konstant sulten, men er sjeldent jeg får i meg så mye mat [emoji12]

Syns det er litt motsatt her, mangler matlyst... men får da i meg mer enn nok likevel [emoji28]

Back
Topp